Sivu 1/1

Corsa A 1.3s --> c20ne

Lähetetty: 02 Touko 2015, 00:03
Kirjoittaja FieryRust
pahoittelut tästä kaikesta
corsa a:han oli tarkoituksena vaihtaa vectra a mallista tuttuun c20ne koneeseen sekä pitää vielä kilvissä
jarrut mallia gsi edessä ja takana sekä kova alustasarja

ongelma numero 1 on kuutiotilavuus
vertailukohteena mallisarjan tehoikkain corsa A gsi on 1.6L (C16SE) 72kw
Männän halkaisija 79,0mm, Iskun pituus 81,5mm = 1,598 cc +25% = 1997,5cc

c20ne (85kw) Männän halkaisija 86mm, Iskun pituus 86mm = 1998cc - 1997,5cc = 0.5cc menee yli leimasta
juttelen paripäivää sitten leimasedän kanssa tuli ehdoton EI jatkoon
voin tehdä erikoislupa hakemuksen hintaan XXX eikä ole takuita mitään meneekö edes läpi + käsittelyaika on luokkaa pyrograattinen mahdollisesti vuosia..

20d koneessa olisi Männän halkaisija 86,5mm Iskun pituus 85,0mm
jako on ketjulla pystyykö tästä ottamaan kampiakselista hammaspyörää irti ja vaihtamaan pyörää hihnalle sopivaksi sekä mahtaako sopia tuohon c20ne alakertaan

c20ne kampiakselille olisi myös teoreettinen vaihtoehto käydä sorvauttamassa kauloja keskemmälle = männän liikerata pienempi sylinterien tilavuus laskisi näin sallitulle alueelle

ongelma numero 2 akselipaino saa nousta max 10%
käydäänkö tämä mittauttamassa jossain / tästä olisi kiva saada lisää tietoa 1.6/2.0L koneen painoerot
lasikuitu konepelti tulee tehtyä varmuuden vuoksi / akku takakonttiin

kiitos vastauksista jo etukäteen :worship:

Re: Corsa A 1.3s --> c20ne

Lähetetty: 02 Touko 2015, 00:19
Kirjoittaja FieryRust
itse itselleni tarkemmin vastaten
1.6L
1998,0625cc
2L
1998,25cc
tilavuus ero tarkalleen 0.1875cc /4 = 0.0468..cc per sylinteri :banghead:
pienestä olisi siis kiinni jos pilkkua ruvetaan viilailemaan

Re: Corsa A 1.3s --> c20ne

Lähetetty: 02 Touko 2015, 19:27
Kirjoittaja 1,2sorsa
On noita leimattu puhumalla tuolle koneelle

Vakaajat vaatii edessä 22mm takana ?
Isompi jarrutehostaja
Jäähdytetyt etulevyt ja satulassa isompi mäntä
Ja paineen "säätäjät" takajarruille

Ja ei se liikaa paina, lue trafilta lakia

olis gsi corsan alkuperäinen c16se ja f13 ja etujarrut myynnissä :D

Re: Corsa A 1.3s --> c20ne

Lähetetty: 02 Touko 2015, 20:25
Kirjoittaja kari.rautio
FieryRust kirjoitti:itse itselleni tarkemmin vastaten
1.6L
1998,0625cc
2L
1998,25cc
tilavuus ero tarkalleen 0.1875cc /4 = 0.0468..cc per sylinteri :banghead:
pienestä olisi siis kiinni jos pilkkua ruvetaan viilailemaan
Pienestä on kiinni, mutta rajan yli se silti menee, viilataan pilkkua tai ei. Vähän saman juttu kuin nainen. Se joko on raskaana tai ei ole. Välimuotoja ei ole.

Iskun pitäisi olla noin 8 mikrometriä lyhyempi tai männän halkaisijan 2,6 um pienempi, jotta tilavuus ei menisi yli.

Re: Corsa A 1.3s --> c20ne

Lähetetty: 04 Touko 2015, 00:39
Kirjoittaja Tuomas
Aavistuksen se menee yli tosiaan, mutta onhan noita saatu jo useampia leimattua.

Mulla muuten on joutilas GSi:n jarrutehostin ja pääsylinteri...

Re: Corsa A 1.3s --> c20ne

Lähetetty: 04 Touko 2015, 07:48
Kirjoittaja hukkis
Ite oon noita vuosien saatossa muutaman katsastanu tyyliin=> mallisarjan suurin moottori=1,6 ja vaihdettu moottori =2,0. Ei täällä ainakaan tuosta puolesta kuutiosentista ole niuhotettu.

Re: Corsa A 1.3s --> c20ne

Lähetetty: 12 Touko 2015, 16:18
Kirjoittaja Juho M-P
FieryRust kirjoitti: 20d koneessa olisi Männän halkaisija 86,5mm Iskun pituus 85,0mm
jako on ketjulla pystyykö tästä ottamaan kampiakselista hammaspyörää irti ja vaihtamaan pyörää hihnalle sopivaksi sekä mahtaako sopia tuohon c20ne alakertaan
Tämä on 70-luvun CIH moottorista muunnettu umpivalurautainen Dieselmoottori jota oli vain takavetoasennuksissa. Yhteistä C20NE:n kanssa on vain valmistaja.