Toi automaattiaivo avaatko siitä,missä on,voiko ostaa esim motonetistäarpe kirjoitti: ↑10 Helmi 2024, 22:04Kokeilin jo tuon manuaalinkin,keskinäytössä kyllä punainen " jana " kyllä etenee (nousee) tehon nousun merkiksi,mutta mitään EI tapahduAskoik kirjoitti: ↑10 Helmi 2024, 21:25 No koita nyt aluksi käyttää puhallinta manuaalisesti. Kolmos tai nelosteholla puhaltaa mun makuun riittävästi ja niin, että äänen kuulee. Jaksaako puhaltaa tasaisesti, vai hiipuuko silloinkin? Tämän kysymyksen jälkeen tiedetään, onko vika puhaltimessa vai automaattiaivossa.
Jos pistät flektin vaikka neloselle, niin kannattaa kokeilla myös ilman suuntausta käännellä eri asentoihin manuaalisesti. Tuleeko ilmaa mistään suulakkeista: jaloille, naamalle, tuulilasille?
Tossa siis kuuluu semmonen vaimea " hurina ", niin kuin se just alkais nostamaan tehoa,mutta aina se lopahtaa kesken,tätä siis edes takas,eli se yrittää muttei kuitenkaan etene
Astra K
Re: Astra K
Re: Astra K
Automatiikka vaikuttaa siis ehjältä, mutta puhallin vialliselta. Viisaammat neuvokoon, onko helposti vaihdettavissa. Varmaan joutuu puolet kojelaudasta purkamaan?
Re: Astra K
Selvis tämä pysäköintitutkan ongelman laatu kun käytin auton jarruhuollossa. Vilkaisivat samalla tätäkin ongelmaa ja vikakoodi valitti takapäästä yhden tutkan pimenneen. Oli kuulemma johto poikki yhdestä anturista ja saivat sen korjattua, mutta herjasi edelleen, eli oletettavasti koko tutka sökö.
Korvaavaa osa pitäis siis katsella, onko kellään heittää vinkkiä mistä suunnasta näitä vois katsella? Tietty sökö anturi on takapuskurissa, eli pitäis saada punaisena tai maalata…
Astra K ST 1.4T 150hv AT
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Merkkiliike noin satasen anturi ja pientarvikkeen maalauksesta samanverran päälle ja vielä anturin vaihto.
Tarvike anturit on vähän merkistä riippuen, valeo ja hella sekä bosch lienee hyviä. Osa noin puolet halvempi, halppiskura anturitkin yleensä toimii jos niitä ei ole kuin yksi neljästä tarvikkeita
Tarvike anturit on vähän merkistä riippuen, valeo ja hella sekä bosch lienee hyviä. Osa noin puolet halvempi, halppiskura anturitkin yleensä toimii jos niitä ei ole kuin yksi neljästä tarvikkeita
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Auts, pitää varmaan yrittää etsiä tarvikeosaa. Löysin ovokolta tällaisen tuotteen, sais valmiiksi punaisena, mahtaako sopia? Osanumero 13483777, löytyis myös käytettyjä punaisia ja vissiin uuttakin joku toinenkin.1,2sorsa kirjoitti: ↑13 Helmi 2024, 18:38 Merkkiliike noin satasen anturi ja pientarvikkeen maalauksesta samanverran päälle ja vielä anturin vaihto.
Tarvike anturit on vähän merkistä riippuen, valeo ja hella sekä bosch lienee hyviä. Osa noin puolet halvempi, halppiskura anturitkin yleensä toimii jos niitä ei ole kuin yksi neljästä tarvikkeita
Onkohan hatchbackissa sama anturi kuin farmarissa? Nää näytti ainakin osa olevan 5-oviselle...
https://ovoko.fi/osat/mms736-opel-astra ... anturi-pdc
Astra K ST 1.4T 150hv AT
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Niin halapa että kokeilee
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Tehdasasenteinen polttoainekäyttöinen (bensa) lisälämmitin. Kauko-ohjaimella. Auto vm. 2019.
(Autossa myös öljypohjassa sätelylämmitin ja akkulaturi (Defa)).
Tilanteessa jossa tuota lisälämmitintä EN ole käyttänyt, kylmällä tai kolealla ilmalla, kuulee vaikka kilometrin tai lyhyemmän ajon jälkeen moottorin käydessä liikennevaloissa, kun lisälämmitin hurisee.
Samoin jos käynnistän auton ja siirrän lyhyen matkaa ja sammutan moottorin. Kuulee auton ulkopuolella kun lisälämmitin hurisee ehkä noin minuutin - kaksi.
Mistä johtuu tuollaiset "hallitsemattomat" toiminnot?
(Autossa myös öljypohjassa sätelylämmitin ja akkulaturi (Defa)).
Tilanteessa jossa tuota lisälämmitintä EN ole käyttänyt, kylmällä tai kolealla ilmalla, kuulee vaikka kilometrin tai lyhyemmän ajon jälkeen moottorin käydessä liikennevaloissa, kun lisälämmitin hurisee.
Samoin jos käynnistän auton ja siirrän lyhyen matkaa ja sammutan moottorin. Kuulee auton ulkopuolella kun lisälämmitin hurisee ehkä noin minuutin - kaksi.
Mistä johtuu tuollaiset "hallitsemattomat" toiminnot?
Re: Astra K
Ihan yleinen käytäntö kaikissa tehdasasenteisissa. Erikseen tarvii laittaa tappokytkimen, jos haluaa suojella webastoa turhilta käynnistymisiltä. Jos noita "kylmäkäynnistyksiä" tulee paljon turhaan, niin kannattaa ainakin kerran kuukauteen antaa sen hönkiä (vielä toukokuussakin) yli puoli tuntia kerrallaan, jotta karstat palaa pois. Tai jos sille löytyy oma sulake, niin nappaa sen irti sit keväällä viimeisen karstapolton jälkeen.
Re: Astra K
Omat sulakkeet (3kpl) on konetilassa erillisen rasian alla. Ne kun ottaa pois, niin ei tohise turhaan. Ja laittaa sitten takaisin kun tarvitsee.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oma Astra puolsi hienokseltaan oikealle. Kyse ei ollut tien kallistumasta koska vasemmalle kallellaan olevalla tienpinnalla auto meni miltei suoraan, tasaisella puolsi jo oikealle ja normaalilla oikealle kaltevalla pinnalla vielä enemmän. Pyöräsuuntaus ei auttanut asiaan. Lopulta tein ohjauskulma-anturin kalibroinnin nollaamalla ohjauspyörän asennon täsmälleen siihen jolla auto meni suoraan. Puoltaminen loppui ja ohjaukseen tuli ikäänkuin tukevampi vaste keskialueella. Vaikuttaa kuin sähköinen ohjaustehostus pyrkisi keskittämään ohjausta nollattua keskiasentoa kohti ja jos tämä poikkeaa todellisesta, tuloksena on puoltamista. Oman kokemuksen mukaan ohjauskulma-anturi kannattaa nollata ja kalibroida pyöräsuuntauksen jälkeen.Ecoflexaaja kirjoitti: ↑11 Joulu 2019, 13:55 Hei, onko kenelläkään kokemusta Astra K osalta auton ohjauksen puoltamisesta?
Itsellä Astra K vm. 2016, rengaskulmat juuri säädetty ja rengaspaineet kunnossa, alustan kuluvat osat läpikäyty korjaamolla ja katsastuksessa eikä mitään välyksiä ole löytynyt.
Auto puoltaa lievästi oikealle, kun ohjauspyörästä päästää irti. Mielestäni auton pitäisi kulkea suht suoraan, mutta nyt ei voi päästää ohjauspyörästä irti, koska auto lähtee nyt hiljalleen oikealle. Tämä myös vaikka tien pinnan kallistusta oikealle ei olisi, olen kokeillut ns. keskellä tietä.
Re: Astra K
Asiaa tuntematta kysyn että mihin sellaisen tappokytkimen asentaisi (kytkentäohjeet kiitos)Askoik kirjoitti: ↑14 Helmi 2024, 21:08 Ihan yleinen käytäntö kaikissa tehdasasenteisissa. Erikseen tarvii laittaa tappokytkimen, jos haluaa suojella webastoa turhilta käynnistymisiltä. Jos noita "kylmäkäynnistyksiä" tulee paljon turhaan, niin kannattaa ainakin kerran kuukauteen antaa sen hönkiä (vielä toukokuussakin) yli puoli tuntia kerrallaan, jotta karstat palaa pois. Tai jos sille löytyy oma sulake, niin nappaa sen irti sit keväällä viimeisen karstapolton jälkeen.
Re: Astra K
Siellä taitaa joky katkaisin olla. Sillä tuon siis saakin sammutettua. Kysyvä ei tieltä eksy...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Foorumilla olen ohjeet tuohon nähnyt.
Kokeile hakua tänne tai googlen kautta site:ocf.fi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.