Sivu 13/48

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia OPC 5d -10

Lähetetty: 31 Loka 2017, 22:02
Kirjoittaja vectraTBO
Sellasille ostajille ei kannata edes myydä :D

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia OPC 5d -10

Lähetetty: 31 Loka 2017, 23:09
Kirjoittaja Jartsa
hyvään kotiin meni, nyt on pihassa kalusto kohdallaan :thumbsup:

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia OPC 5d -10

Lähetetty: 01 Marras 2017, 05:45
Kirjoittaja jarkkis
Jos on sama paikkasarja ja kompura ku uudes astras ni sellaset vois löytyä gm logolla olevas bägis. Laita yv:tä jos tarviit ni katon oliko nurkis tuollanen.

Re: Insignia OPC 5d -10

Lähetetty: 01 Marras 2017, 11:16
Kirjoittaja JJ
vectraTBO kirjoitti:
Auto oli siis AVK:lla varkausvahingon vuoksi, mitään kolarivauriota ei ole. Ajoin sen Espoosta kotiin ja kaikki tuntu toimivan. 65tkm mittarissa, varmaan pari vuotta saa ajaa ennenku jakopää tilttaa :lol:

Alustalle tarttis tehdä jotain, en ole ennen tarvinnut tikkaita katon vahauksessa :o
Hieno peli. Minkälaisella hinnalla lunastettu Insignia irtos AVK:lta? Enemmän olisin huolissaan siellä taka-akselilla olevista nelivedon romuista kuin jakopäästä. :D Mites Insigiassa on suunniteltu noi voimansiirron ja pakoputken paikat? Lähinnä sillä kysyn kun itsellä Turbo X:ssä jakolaatikko ja pakoputki on alempana kuin auton pohja. Madaltaminen on vähän niin ja näin kun siinä on heti ensimmäisenä ottamassa iskuja vastaan tuo jakolaatikko.

Re: Vectra C OPC 5d -07

Lähetetty: 02 Marras 2017, 16:38
Kirjoittaja opelvisio
vectraTBO kirjoitti:Sieltähän se. Kaupan päälle tuli tommonen korikin :D

Kuva

Nyt kun tuota Vectraa ei kukaan tunnu tahtovan niin jätetään se käyttikseksi ja Inkulla käydään sitten kirkossa sunnuntaisin :bonk:
Hienohan se on. Itekin mietin sinistä Inkun farmaria jossain vaiheessa, mutta pitäydyin Vectrassa. Aiotko ottaa voimaa ulos?

Re: Vectra C OPC 5d -07

Lähetetty: 04 Marras 2017, 07:47
Kirjoittaja vectraTBO
jarkkis kirjoitti:Jos on sama paikkasarja ja kompura ku uudes astras ni sellaset vois löytyä gm logolla olevas bägis. Laita yv:tä jos tarviit ni katon oliko nurkis tuollanen.
Täytyy selvitellä mitä sinne kuuluu. Eniten tarvetta olis ensin sille styroxipalalle tjsp joka tukee takaluukun lattiamattoa jos sinne jotain lastaa. Nyt pelkkää tyhjää maton alla ja sinne ei voi laittaa mitään painavempaa. Joku 5 ovisen omistaja vois laittaa kuvan maton alta miltä sen kuuluis näyttää :)
JJ kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:
Auto oli siis AVK:lla varkausvahingon vuoksi, mitään kolarivauriota ei ole. Ajoin sen Espoosta kotiin ja kaikki tuntu toimivan. 65tkm mittarissa, varmaan pari vuotta saa ajaa ennenku jakopää tilttaa :lol:

Alustalle tarttis tehdä jotain, en ole ennen tarvinnut tikkaita katon vahauksessa :o
Hieno peli. Minkälaisella hinnalla lunastettu Insignia irtos AVK:lta? Enemmän olisin huolissaan siellä taka-akselilla olevista nelivedon romuista kuin jakopäästä. :D Mites Insigiassa on suunniteltu noi voimansiirron ja pakoputken paikat? Lähinnä sillä kysyn kun itsellä Turbo X:ssä jakolaatikko ja pakoputki on alempana kuin auton pohja. Madaltaminen on vähän niin ja näin kun siinä on heti ensimmäisenä ottamassa iskuja vastaan tuo jakolaatikko.
Kyllä siitä ihan rahaa joutu maksamaan eli oravannahat ei kelvannut. En jaksa hintaa tässä spekuloida, huutokauppaanhan tuo lopulta päätyi kunnei tullut riittävän korkeita tarjouksia. Juu perässä näissä ollut ongelmia, entisen omistajan mukaan hän oli teettänyt jonkun perärempan, maksoi kuulemma 2700e. Ei oikeen osannut selitää mitä korjattiin, joku kytkin se kuulemma oli. Onhan toi jakolaatikko ja putki joo aika alhaalla mutta kai se jonkun 30-40mm madalluksen kestäisi.
opelvisio kirjoitti:Hienohan se on. Itekin mietin sinistä Inkun farmaria jossain vaiheessa, mutta pitäydyin Vectrassa. Aiotko ottaa voimaa ulos?
Tuskimpa tulee viriteltyä. Ajohalut voi sitten tappa tolla A Vectralla :)

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia OPC 5d -10

Lähetetty: 04 Marras 2017, 07:58
Kirjoittaja vectraTBO
Torstaina leimattu&kilvitetty ja otettu ajoon 8)

Kuva

Tossa toi taka-akselin osa joka vois olla se uusittu osa, näyttää ainakin uudelle? Eikä kyllä ole mitään hajua mikä se on. Tälläinen etuvetomies on ihan hukassa tämmösten kanssa :lol:

Kuva

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 04 Marras 2017, 08:07
Kirjoittaja blex84
Komia parivaljakko.

Aijotko tehdä inkun keulassa oleville kromeille jotain

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 04 Marras 2017, 08:10
Kirjoittaja vectraTBO
Thänks :)

Mitäs niille pitäisi tehdä, tuollaisethan ne kuuluu olla?

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 04 Marras 2017, 08:12
Kirjoittaja blex84
Jotenkin hyppää silmille itellä nuo kromi osat .

Kenen tekemä tuo neliveto on inkussa?

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 04 Marras 2017, 08:16
Kirjoittaja vectraTBO
Niitä on joo jotkut värjäilly kyllä mustaksi, itse tykkään tuosta orkkislookista.

Haldexihan toi on, en tiedä kenen tekemä on?

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 04 Marras 2017, 09:00
Kirjoittaja 1,2sorsa
Haldex juu.
Tuossa kuvassa näkyykin tyhjennys proppu ja takaa.puolivälistä perää löytyy tasoproppu.
~80e makso gm öljyä litra töissä

Re: Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 04 Marras 2017, 18:25
Kirjoittaja JJ
vectraTBO kirjoitti:Juu perässä näissä ollut ongelmia, entisen omistajan mukaan hän oli teettänyt jonkun perärempan, maksoi kuulemma 2700e. Ei oikeen osannut selitää mitä korjattiin, joku kytkin se kuulemma oli. Onhan toi jakolaatikko ja putki joo aika alhaalla mutta kai se jonkun 30-40mm madalluksen kestäisi.
Eli Haldex-kytkin on siis vaihdettu? Tuolla taka-akselilla on ne voimansiirron osat jotka hajoilee ja on kalliita korjata/vaihtaa, Haldex ja perä. Eli öljynvaihdon tärkeys on suuressa roolissa, vähintään kerran vuoteen, samalla olis hyvä käyttää tuo Haldexin koppa auki, vaihtaa suodatin ja putsata moskasta. Rahamiesten autoja nämä GM:n nelikot. ;)

En minäkään näistä oikein mitään tiedä vielä, vähän päälle kuukauden on ollut ja ehtinyt vaihtaa jo takavetarien sisemmät suojakumit. Paljon on tietoa Saab-foorumillakin näistä niin 9-3 kuin 9-5:n ketjuissa.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 05 Marras 2017, 07:58
Kirjoittaja vectraTBO
Voi olla Haldex-kytkin, varmaksi en tiedä. Niinhän ne sano et jakopääkin kestää kun vaihtelee öljyjä. Vectrassa vaihtelin moottoriin max 1v/10tkm ja silti porsi :D

Rahamiesten? Sitten täytyy myydä pois heti. Rahamiehet ei käy päivätöissä :lol:

Eilen oli vannejumppapäivä. On se Vectra vaan tilava :)

Kuva

Eli OPC orkkisvanteet alle. Kuvassa näkyy myös 19" HKPL R2 kitkat jotka hommattu talveksi, vanteet tarvis löytää vielä:

Kuva

Oli etujarrut muuten aika lähellä vannetta noilla Advanteilla:

Kuva

Advantit myynnissä jos jotakuta kiinnostaa. 20"x8,5" ET35 5x120. Tarkastettiin ne samalla rengaskoneessa, yksi 100% suora ja kolmessa noin 1-2mm pystyheitto takakehällä. Ajossahan toi ei tunnu yhtään ja monesti renkaissakin on heittoa tuon verran. Rengassuutari sanoi että voi myydä suorina mutta onhan se hyvä kertoa pienetkin viat niin ei jää mitään hampaan koloon. 300e koko setti. Lisää kuvia saa jos tarvii ja teen niistä kyllä erikseen vielä myynti-ilmonkin.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10

Lähetetty: 05 Marras 2017, 12:51
Kirjoittaja JJ
vectraTBO kirjoitti:Voi olla Haldex-kytkin, varmaksi en tiedä. Niinhän ne sano et jakopääkin kestää kun vaihtelee öljyjä. Vectrassa vaihtelin moottoriin max 1v/10tkm ja silti porsi :D

Rahamiesten? Sitten täytyy myydä pois heti. Rahamiehet ei käy päivätöissä :lol:
Satakertaa paremmalta näyttää noilla orkkisvanteilla.

Haldex-kytkin tuo on mikä näyttää siltä vaihdetulta osalta. Ja tässäki taitaa olla perä eLSD:llä? Ja niinhän ne sanoo, että öljynvaihdolla kestää, no tuon voimansiirron osalta ymmärrän sen kun tuonne Haldexiin oikeasti kertyy sellaista mustaa moskaa. Sit Haldex ja perä on erotettu toisistaan tiivisteellä/o-rengas, joka saattaa joskus pettää, sitten menee öljyt sekaisin ja taas on romut entiset. :lol: No ei saa pelotella. :roll: No löytyyhän noista ongelmista tältäki foorumilta juttua.

https://youtu.be/W0j--5Ryl-M