Sivu 1/2

Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 18 Kesä 2016, 10:49
Kirjoittaja JokeZi
Moro! Eikös b omegoissa oo samat kytkimet lähtien v6 2,5l ja 3,0l sekä 2,0dth + 2,2dth ja vielä 2,5td(96kw)essä?
Ainakin motonetti taitaa tarjota samaa pakettia kaikkiin.

Kuinkas paljon noi vakiot on pitänyt eri henkilöillä mimmosilla kokoonpanoilla?

Tarkotuksena itsellä lievästi piristellä tuota 2,5tdeetä isommalla ahtimella ja fiksulla evrymodilla.. Tietty mulla on siinä myös 3'putkisto suorana ja tulossa 9tonnarisaabin välijäähy. Ehkä myös jotain muuta joskus, mutta alkuun näillä eväillä..

Alhaalta tuo ei väännä ollenkaan, mikä on oikeastaan hyvä, nii kestää paikat toistaseksi.

Mitäs muita halpoja kytkinvaihtoehtoja tohon olis?
Sintteri tietty, mutta toimiiko se kaksoismassan kanssa?.
Minkäpaksuinen on omegan vakiokytkinlevy?
Ajettavuudella ei niin väliä.

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 19 Kesä 2016, 12:05
Kirjoittaja ?!
Ehjä vakio kykä pitää n.450nm

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 19 Kesä 2016, 22:02
Kirjoittaja JokeZi
Hei tästä iso kiitos :o :D ei noin täydellistä vastausta moneen asiaan oo saatu :worship:

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 16:55
Kirjoittaja ?!
Alkuperäinen 2.5 DTI:iin n.200tkm ajettu kytkin kesti ohjelmoinnin (n.200hv/450nm)jälkeen päivän tai kaksi.Motonetistä haettu perus tarvike ainakin sen 70tkm mitä oli ajossa.


A Omegassa mulla oli 282hv/435nm vakio kykällä,itse ajoin 2v/ +30tkm ja tuli lähes kaikilla ratapäivillä myös käytyä.Ei ongelmaa.

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 31 Touko 2017, 21:53
Kirjoittaja Nile_
No mistäs vauhtis v6 omegaan ku vissiin se sit luistaa jos toi kytkin kestää kutosdiselinki väännöt.. ni vika ei vissiin oosiinä?

Luistamista siis tapahtuu ja n. 3v. sitten uusittu kytkin ja asetelma. Kilometrejä tullu n. 30tkm.vain kesäkäytössä ollu. Vähän viritetty n. 260hp. X30XE. Mikä 20XEn vauhtis kävi tuohon..?

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 01 Kesä 2017, 17:47
Kirjoittaja Nile_
Ja miten tuo Kaksoismassa käytännössä voi luistaa. ? Selittäkää viiisammat ku en nyt ihan ymmärrä...

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 01 Kesä 2017, 21:27
Kirjoittaja Paska Omena
Ei se vauhtipyörä voikaan luistaa, jos se on aivan loppu niin ne kaks osaa vaan kolisee toisiaan vasten liikeratansa verran. Toki jos se on totaalisen paskana niin kai sen tyhjää saa pyörimään mutta sillon se ei kyllä mitään voimaakaan enää välitä.

Kytkin sulla sielä luistaa, ite kanssa vaihdoin ~30tkm ajetun kytkimen joka myös oli jo alkanut luistella ja lopulta purkasi itse itsensä kolmeen palaan ja sekalaiseksi kasaksi pellinpaloja ja niitinpätkiä. Oli muuten ensimmäinen ja viimenen National-merkkinen kytkin mitä ikinä laitan mihinkään... Tilalle meni joku Sachs Performance-kytkin ja teräsvauhtipyörä. Hyvin on toiminu toistaiseksi, saa nähdä kun joskus sais aikaiseksi tehtyä uuden koneen että vieläkö riittää.

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 01 Kesä 2017, 22:12
Kirjoittaja Nile_
No sitä mä kans et jos se ns. luistaa ni ei se katiska kyl liiku metriäkää minnekään..

Mut minkä teräspyörän laitoit tai mistä se on peräisin..?

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 11:07
Kirjoittaja Paska Omena
Mathijssen Technicsiltä tuli, nyt ei tainnu olla siellä enää listoilla. Courtenaysportilla aika saman hintanen pyörä.

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 21:04
Kirjoittaja Timonen
Paska Omena kirjoitti:Mathijssen Technicsiltä tuli, nyt ei tainnu olla siellä enää listoilla. Courtenaysportilla aika saman hintanen pyörä.
Tämä varmaan?

http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... od_29.html

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 23:07
Kirjoittaja Paska Omena
Timonen kirjoitti:
Paska Omena kirjoitti:Mathijssen Technicsiltä tuli, nyt ei tainnu olla siellä enää listoilla. Courtenaysportilla aika saman hintanen pyörä.
Tämä varmaan?

http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... od_29.html
Jep. Ei jaksanut töissä puhelimella kaivella linkkiä.

Tosin tuon kanssa tarvinnee(?) sen saman adapterin kun käyttäessä vakiota etuvedon vauhtipyörää. Vai meneekö se sitten tolla Vecun kytkinsetillä niinkun kuvauksessa lukee? Ja jos menee niin sittenhän etuvedon pyörän pitäs sopia Omegaan Vectran kytkinsetin kanssa?

Tässähän tuli vaan enemmän kysymyksiä kuin vastauksia :lol: Ite päätin ostaa valmiiksi kevyen ja sopivan pyörän, niin ei ole tullut sen enempää perehdyttyä aiheeseen muuten kuin että se etuvedon vauhtis tarvis sen ~20mm korokkeen työsylinterille.

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 23:16
Kirjoittaja ?!
Kyllä ne massapyörät luistaa,vois sanoa että ihan yleinen ongelma, ainakin dieseleissä.

Kyllä tietysti kykän saa kerrasta luistatettua pilallekkin,itsekkin olen tämän testannut.Eikä ollut kuin pari tkm ajettu kykä.

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 03 Kesä 2017, 00:16
Kirjoittaja Nile_
Miten ne sit luistaa..? Ei jymmarra..

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 06 Kesä 2017, 18:58
Kirjoittaja ?!
Kaksoismassa vauhtipyörä,niin siinä on tosiaankin kaksi osaa.Toinen on kiinni vauhtipyörässä startti kehineen ja toiseen tulee kytkin.

Ymmärät kyllä kun pyörittelet kädessä

Vaihda ehjä vakio tai kova pyörä jolloin kannattaa laittaa jousitettu levy .

Re: Kytkimen kestävyys omega dieselit + v6

Lähetetty: 09 Kesä 2017, 11:46
Kirjoittaja Nile_
Joo kyllä ymmärrän sen toimintaperiaatteen, mut miten se luistamaan pääsee..?