Morjesta!
Tuossa äiteen astrassa (2010vm, 1,6l A16XER moottori) ollut jo jonkin aikaa sellainen vika, että ajotietokoneeseen hyppää "Huolla auto" teksti ja moottorin flekti rupeaa pyörimään täysillä.
Vikakoodeiksi auto antaa nuo P0597 ja P0690. Molemmat jäähdytysnesteen lämpötila-anturit on jo vaihdettu, mutta vika ei poistunut. Ei myöskään suostu poistamaan vikakoodeja. Googlella tuohon P0597 koodin poistoon löytyy jos jonkinnäköistä vippaskonstia, mutta tuolle P0690 ei löytynyt mitään järkevää (jossain birtti foorumilla oli joku kysellyt Vauxhallin edustajalta, joka ei osannut sanoa mitään).
Astra J -10 A16XER P0597 ja P0690
-
- 'Agila'
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 17:36
- Paikkakunta: Pori
Astra J -10 A16XER P0597 ja P0690
Mitä pienempi vika, sitä isompi leka.
Re: Astra J -10 A16XER P0597 ja P0690
P0597 on termostaattivika.
Jos englanti taipuu , niin tuossa selitystä:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... 597-p0599/
Jos termostaattia ei ole vaihdettu, niin se vaihtoon.
P0690 Engine Controls Ignition Relay Feedback Circuit High Voltage
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... de_or_llu/
Saattaa olla , että sytytyksen rele ei palaudu riittävän nopeasti. Kenties releen vaihto auttaa.
Jos englanti taipuu , niin tuossa selitystä:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... 597-p0599/
Jos termostaattia ei ole vaihdettu, niin se vaihtoon.
P0690 Engine Controls Ignition Relay Feedback Circuit High Voltage
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... de_or_llu/
Saattaa olla , että sytytyksen rele ei palaudu riittävän nopeasti. Kenties releen vaihto auttaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Agila'
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 17:36
- Paikkakunta: Pori
Re: Astra J -10 A16XER P0597 ja P0690
Nonniin pahoittelut pitkästä vastausajasta.
Tosiaan tuo termarin vaihto poisti huolla auto ongelman. Tuota relettä en vain ole vielä löytänyt....
Tosiaan tuo termarin vaihto poisti huolla auto ongelman. Tuota relettä en vain ole vielä löytänyt....
Mitä pienempi vika, sitä isompi leka.
-
- 'Agila'
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 17:36
- Paikkakunta: Pori
Re: Astra J -10 A16XER P0597 ja P0690
Ja unohtui, SUURET KIITOKSET!
Mitä pienempi vika, sitä isompi leka.
Re: Astra J -10 A16XER P0597 ja P0690
• The ECM detects the engine controls powertrain relay feedback circuit is greater than 2 V when the relay is commanded OFF.
• The ECM detects the engine controls powertrain relay feedback circuit is greater than 18 V when the relay is commanded ON.
Kyseessä on rele KR75 . Oletettavasti on moottoritilan elektroniikkaboxissa. Tarkkaa paikkaa en valitettavasti ole löytänyt.
Jos vikakoodi P0690 ei kuitenkaan jatkuvasti sytytä vikavaloa , voi olla kyseessä kertaluontoinen esimerkiksi virta-avaimen kääntämisestä johtuva ajoituksellinen asia.
• The ECM detects the engine controls powertrain relay feedback circuit is greater than 18 V when the relay is commanded ON.
Kyseessä on rele KR75 . Oletettavasti on moottoritilan elektroniikkaboxissa. Tarkkaa paikkaa en valitettavasti ole löytänyt.
Jos vikakoodi P0690 ei kuitenkaan jatkuvasti sytytä vikavaloa , voi olla kyseessä kertaluontoinen esimerkiksi virta-avaimen kääntämisestä johtuva ajoituksellinen asia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra J -10 A16XER P0597 ja P0690
Rele KR75 on konehuoneen sulakeboksissa ....rele K3.
Piirin/järjestelmän testaus
Sytytys OFF, irrota KR75 voimansiirron rele.
Sytytysvirran ollessa kytkettynä varmista, että testilamppu syttyy KR75 voimansiirron releen käämin virransyöttöpiirin navan 85 ja maadoituksen välillä.
⇒ Jos testiamppu ei syty, korjaa KR75 voimansiirron releen käämin C+ virtapiirin oikosulku maadoitukseen tai katkos / suuri vastus.
Kun virta on katkaistuna kytke testilamppu KR75 voimansiirron releen käämin ohjauspiirin kannan navan 86 ja releen käämin B+ virtapiirin kannan navan 85 välille.
⇒ Jos testilamppu palaa aina, tarkista, onko KR75 voimansiirron releen käämissä oikosulku maadoitukseen. Jos piiri läpäisee testin normaalisti, vaihda moottorinohjausyksikkö K20 uuteen.
Sytytysvirta kytketty. Testilampun tulisi kytkeytyä päälle.
⇒ Jos testilamppu ei syty lainkaan, tarkista, onko KR75 voimansiirron releen käämin ohjauspiirissä oikosulku jännitteeseen tai katkos / suuri vastus. Jos piiri läpäisee testin normaalisti, vaihda moottorinohjausyksikkö K20 uuteen.
Huom: Virransyöttöpiiri on KR75 voimansiirron releen virtapiirin 87 ja moottorin ohjausyksikön sulakkeen F10 välissä. Syöttövirta on takaisinkytkentäpiiri.
Asenna 15 A sulakkeella varustettu ohitusjohdin KR75 voimansiirron releen kytkimen B+ kannan virtapiirin navan 30 ja KR75 voimansiirron releen kytkimen virransyötön virtapiirin kannan navan 87 välille.
Yritä käynnistää moottori. Moottorin pitäisi käynnistyä.
Jos moottori ei käynnisty, testaa, onko KR75 voimansiirron releen kytkimen sytytysjännitepiirissä KR75 voimansiirron releen piirin navan 87 ja ECM:n liittimen X2 napojen 3 ja 5 oikosulku maadoitukseen tai katkos / suuri vastus. Jos piiri läpäisee testin normaalisti, vaihda moottorinohjausyksikkö K20 uuteen.
Jos kaikkien piirien testitulos on normaali, testaa tai vaihda KR75 voimansiirron rele.
Osien testaus
Reletestaus
Sytytys OFF, irrota KR75 voimansiirron rele.
Mittaa, onko KR75 voimansiirron releen napojen 85 ja 86 välissä 70 - 110 Ω.
⇒ Jos resistanssi ei ole sallitulla alueella, vaihda KR75 voimansiirron rele.
Mittaa, onko KR75 voimansiirron releen seuraavien napojen välissä ääretön vastus:
• Kytkentäpisteet 30 ja 86
• Kytkentäpisteet 30 ja 87
• Kytkentäpisteet 30 ja 85
• Kytkentäpisteet 85 ja 87
⇒ Jos jatkuvuutta on, vaihda KR75 voimansiirron rele.
Kytke 20 A:n sulakkeella varustettu hyppyjohdin akun plusnavasta KR75 voimansiirron releen napaan 85. Kytke hyppyjohdin akun miinusnavasta KR75 voimansiirron releen napaan 86. Mittaa, onko KR75 voimansiirron releen navan 30 ja KR75 voimansiirron releen kannan navan 87 välillä alle 5 Ω.
⇒ Jos vastus ylittää 5 Ω, vaihda KR75 voimansiirron rele.
Piirin/järjestelmän testaus
Sytytys OFF, irrota KR75 voimansiirron rele.
Sytytysvirran ollessa kytkettynä varmista, että testilamppu syttyy KR75 voimansiirron releen käämin virransyöttöpiirin navan 85 ja maadoituksen välillä.
⇒ Jos testiamppu ei syty, korjaa KR75 voimansiirron releen käämin C+ virtapiirin oikosulku maadoitukseen tai katkos / suuri vastus.
Kun virta on katkaistuna kytke testilamppu KR75 voimansiirron releen käämin ohjauspiirin kannan navan 86 ja releen käämin B+ virtapiirin kannan navan 85 välille.
⇒ Jos testilamppu palaa aina, tarkista, onko KR75 voimansiirron releen käämissä oikosulku maadoitukseen. Jos piiri läpäisee testin normaalisti, vaihda moottorinohjausyksikkö K20 uuteen.
Sytytysvirta kytketty. Testilampun tulisi kytkeytyä päälle.
⇒ Jos testilamppu ei syty lainkaan, tarkista, onko KR75 voimansiirron releen käämin ohjauspiirissä oikosulku jännitteeseen tai katkos / suuri vastus. Jos piiri läpäisee testin normaalisti, vaihda moottorinohjausyksikkö K20 uuteen.
Huom: Virransyöttöpiiri on KR75 voimansiirron releen virtapiirin 87 ja moottorin ohjausyksikön sulakkeen F10 välissä. Syöttövirta on takaisinkytkentäpiiri.
Asenna 15 A sulakkeella varustettu ohitusjohdin KR75 voimansiirron releen kytkimen B+ kannan virtapiirin navan 30 ja KR75 voimansiirron releen kytkimen virransyötön virtapiirin kannan navan 87 välille.
Yritä käynnistää moottori. Moottorin pitäisi käynnistyä.
Jos moottori ei käynnisty, testaa, onko KR75 voimansiirron releen kytkimen sytytysjännitepiirissä KR75 voimansiirron releen piirin navan 87 ja ECM:n liittimen X2 napojen 3 ja 5 oikosulku maadoitukseen tai katkos / suuri vastus. Jos piiri läpäisee testin normaalisti, vaihda moottorinohjausyksikkö K20 uuteen.
Jos kaikkien piirien testitulos on normaali, testaa tai vaihda KR75 voimansiirron rele.
Osien testaus
Reletestaus
Sytytys OFF, irrota KR75 voimansiirron rele.
Mittaa, onko KR75 voimansiirron releen napojen 85 ja 86 välissä 70 - 110 Ω.
⇒ Jos resistanssi ei ole sallitulla alueella, vaihda KR75 voimansiirron rele.
Mittaa, onko KR75 voimansiirron releen seuraavien napojen välissä ääretön vastus:
• Kytkentäpisteet 30 ja 86
• Kytkentäpisteet 30 ja 87
• Kytkentäpisteet 30 ja 85
• Kytkentäpisteet 85 ja 87
⇒ Jos jatkuvuutta on, vaihda KR75 voimansiirron rele.
Kytke 20 A:n sulakkeella varustettu hyppyjohdin akun plusnavasta KR75 voimansiirron releen napaan 85. Kytke hyppyjohdin akun miinusnavasta KR75 voimansiirron releen napaan 86. Mittaa, onko KR75 voimansiirron releen navan 30 ja KR75 voimansiirron releen kannan navan 87 välillä alle 5 Ω.
⇒ Jos vastus ylittää 5 Ω, vaihda KR75 voimansiirron rele.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.