Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Mulla vissii se liika öljy teki sen jyrinän. Sillon kun se tiiviste homma tuli niin neliveto ei toiminu ollenkaan. Vähä aikaa sai ajella ja sitte ilmotti vikakoodia että huolla neliveto yms. Käytin huollossa niin sanovat että joo haldexista on karannu öljyt perään. Oli siis vasta pariviikkoo siitä vaihettu öljyt ja pumppu. Se öljyn katoominen tais rikkoo sen alkuperäsen pumpunkin sillon.
Jaa vai on kardaani hitsattu kasaan.. Klunks
Jaa vai on kardaani hitsattu kasaan.. Klunks
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Löytyykö Etelä-Suomesta osaajaa, joka oikeasti ymmärtää Opelin 4-vedon ja osaa korjata muutoin kuin uusimalla koko perän? Tuntuu monella ilmaantuvan outoja oireita, oma Inkku mukaanlukien, mutta uskottavien vikamääritysten saaminen liikkeissä tuntuu mahdottomalta. Ilmiantakaa siis osaajat
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Niii unohtu vielä se hinta tosiaan. Siinä remontissa laittovat takavetareiden stefat, se tiiviste, suodatin, öljyt haldexiin sekä perään ja mitähä muuta pientä nippeliä lie ollu. Yhteensä 1950€
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Tänään kuulu huollosta, että öljyt ei ole mennyt sekaisin. Eivät kuitenkaan osanneet sanoa mistä rutina johtuu tai mitä kannattaisi tehdä. Arvailivat, että solenoidi voisi olla rikki tai menossa rikki, mutta itse epäilen kun mitään vikakoodeja ei ole käynyt.
Voisiko öljyt olla 1v ja 13tkm jälkeen taas vaihtokunnossa? Toki viime kesänä tehty vaihto oli ainakin omaan tietoon ensimmäinen lähes 100tkm:iin niin ehkä sieltä on voinut lähteä liikkeelle likaa vielä nopeasti öljyn vaihdon jälkeenkin? Harkinnassa myös korjaamon vaihtaminen jos löytyisi enemmän haldexeja huoltanut paikka joka osaisi vaihdon yhteydessä paremmin katsoa ja putsata tärkeät paikat..
Voisiko öljyt olla 1v ja 13tkm jälkeen taas vaihtokunnossa? Toki viime kesänä tehty vaihto oli ainakin omaan tietoon ensimmäinen lähes 100tkm:iin niin ehkä sieltä on voinut lähteä liikkeelle likaa vielä nopeasti öljyn vaihdon jälkeenkin? Harkinnassa myös korjaamon vaihtaminen jos löytyisi enemmän haldexeja huoltanut paikka joka osaisi vaihdon yhteydessä paremmin katsoa ja putsata tärkeät paikat..
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Vaihdatin samassa paikassa uudelleen haldexin öljyt ja suodattimen kun en jaksanut alkaa kaivamaan kuka sen paremmin osaisi hoitaa. Pyysin puhdistamaan huolellisesti sekä mittaamaan pumpun resistanssin. Pumpun resistanssi 3 ohmia ja nyt vaihdon jälkeen taas ainakin hetkellisesti rutina poissa.
Kysyin paljonko öljyä haldexiin meni kun täällä kerrotaan 3-4dl ja he väittivät että sinne menee 7dl. Olivat ajaneet testilenkin ja tarkastaneet määrän olevan oikein. Ehkä he laskuttavat vain tuon 7dl ja se sanotaan asiakkaalle, mutta ehkä pieni epäilys myös jos ongelmat kohta taas palaa että voiko olla vain liikaa öljyä? Rr97:lla taisi ongelmat hävitä öljyä vähentämällä, eikä ole tainnut palata kun ei ole kuulunut? Saako öljyn määrän tarkastettua ilman että tiputtaa perää alas?
Kysyin paljonko öljyä haldexiin meni kun täällä kerrotaan 3-4dl ja he väittivät että sinne menee 7dl. Olivat ajaneet testilenkin ja tarkastaneet määrän olevan oikein. Ehkä he laskuttavat vain tuon 7dl ja se sanotaan asiakkaalle, mutta ehkä pieni epäilys myös jos ongelmat kohta taas palaa että voiko olla vain liikaa öljyä? Rr97:lla taisi ongelmat hävitä öljyä vähentämällä, eikä ole tainnut palata kun ei ole kuulunut? Saako öljyn määrän tarkastettua ilman että tiputtaa perää alas?
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Joo rutinat hävis kun öljyy vähennettiin. Öljynmäärän pystyy tarkastaa kun aukasee sen ylemmän täyttöpropun. Jos sieltä tulee öljyä niin sitten on ylimäärästä. Jos oon ymmärtäny oikein niin sen öljyn pitäs olla sen propun tasolla.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
2015 vuoden Inkussa ollut laakerivikainen perämurikka lojunut tallin hyllyllä jonkun vuoden, olisiko kenelläkään tietoa voisko sitä jollekin Pelle Pelottomalle tarjota korjattavaksi.
Itselle ei ole enää tarvetta Inkku vaihtui uudempaan nelikkoon.
Itselle ei ole enää tarvetta Inkku vaihtui uudempaan nelikkoon.
1991 E Kadett 1.8
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Missä päin Suomea perämurikka löytyy?
Muuten, miten laakerivika tuli esille/oireili??
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Vaasassa. Vika ilmeni kääntyessä pienenä "jumputuksena" perässä muuten ei pitänyt ääntä eikä ilmoitellut ajotietokoneen näytöllä.Opel Insignia kirjoitti: ↑16 Elo 2023, 12:10Missä päin Suomea perämurikka löytyy?
Muuten, miten laakerivika tuli esille/oireili??
1991 E Kadett 1.8
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Laitoin viestiä, ei vaan lähde eteenpäin.
Mitä tarjoaisit tuosta?
1991 E Kadett 1.8
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Laita viestiä, tyhjänpanttina tuo mulla on, tilaa vaan vie hyllystä.
1991 E Kadett 1.8
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Perä lähti Opel Insignia- käyttäjälle kunnostettavaksi, toivotaan, että siitä tulee vielä toimiva perä.
1991 E Kadett 1.8
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
1999 G Astra 1.6
2003 G Astra 1.6
2005 H Astra 1.6
2008 H Astra 1,9 CDTI
2011 J Astra 2.0 CDTI
2010 J Astra 1.6 Turbo
2015 A Insignia 4x4 CDTI
2019 B Insignia 4x4 CDTI Bi-Turbo
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Onko jollain tietoa niistä paineputkista, jotka ruostuvat puhki. Putket liittyvät paineenkorotuspumppuun. Saako niitä mistään järkevällä hinnalla? Joku tehnyt muuta peräremppaa? Jos putket ehjät niin kiinnostaisi. Tuo on Insignia 2017 diesel Sport Tourer.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Insignia ilmoitti huolla neliveto ja antoi koodin C0407-64
Tarkistin öljytasot, haldexilta öljy vähentynyt ja perän puolelta täyttöropusta taas valui reilummin öljyä pihalle. Eli joko haldexin öljyä vuotaa perän puolelle tai edellishuollon tehnyt täyttänyt liikaa peräöljyä. Toisaalta haldexin toinen putki oli jälkien perusteella vuotanut ulospäinkin öljyä.
Joka tapauksessa otin perän pöydälle, tarkoitus olisi vaihtaa nuo aiemmassakin viestissä mainitut öljyputket, todennäköisesti teettämällä tilalle uudet koska orkkisten hinta älytön.
Ajattelin kuitenkin samalla vaihtaa perään sen tiivisteen jonka kautta haldexin öljyä voi päässä vuotamaan perään, auto minulla vm. 2011.
Onko tuo heikkolaatuinen tiiviste numerolla 22956728 se oikea ja se vaihdetaan nimenomaan sinne perän kylkeen tulevaan eLSD osaan sisälle? (kyseisen tiivisteen vaihtoon linkit: https://saabworld.net/showthread.php?t=27498 ja https://www.youtube.com/watch?v=vepQifBIs8A
Tässä service bulletinissäkin kyse tuosta samasta 22956728 tiivisteestä? Lähtökohtaisesti jos haldexin öljyä vuotaa perän puolelle, on kyse juuri tästä tiivisteestä?
Tarkistin öljytasot, haldexilta öljy vähentynyt ja perän puolelta täyttöropusta taas valui reilummin öljyä pihalle. Eli joko haldexin öljyä vuotaa perän puolelle tai edellishuollon tehnyt täyttänyt liikaa peräöljyä. Toisaalta haldexin toinen putki oli jälkien perusteella vuotanut ulospäinkin öljyä.
Joka tapauksessa otin perän pöydälle, tarkoitus olisi vaihtaa nuo aiemmassakin viestissä mainitut öljyputket, todennäköisesti teettämällä tilalle uudet koska orkkisten hinta älytön.
Ajattelin kuitenkin samalla vaihtaa perään sen tiivisteen jonka kautta haldexin öljyä voi päässä vuotamaan perään, auto minulla vm. 2011.
Onko tuo heikkolaatuinen tiiviste numerolla 22956728 se oikea ja se vaihdetaan nimenomaan sinne perän kylkeen tulevaan eLSD osaan sisälle? (kyseisen tiivisteen vaihtoon linkit: https://saabworld.net/showthread.php?t=27498 ja https://www.youtube.com/watch?v=vepQifBIs8A
Tässä service bulletinissäkin kyse tuosta samasta 22956728 tiivisteestä? Lähtökohtaisesti jos haldexin öljyä vuotaa perän puolelle, on kyse juuri tästä tiivisteestä?
EDIT. Tilasin Ruotsista tuon 22956728 tiivisteen. Tiivistekitit 13334078 ja 13334079 jätin tilaamatta vielä tässä vaiheessa, noissa ei tuotekuvien perusteella ole tiivistettä 22956728 mukana. Kysyin myös Suomesta merkkiliikkeestä hintoja, niin noille perämurikan putkille oli hinta 900eRobertx kirjoitti: ↑30 Tammi 2016, 14:10 Vm. 2011-2012 Insignioissa Haldexin tiiviste service bulletin mukaan heikkolaatuinen, mutta takaisinkutsua vaihtoon ei ole annettu:
Technical Service Bulletin 2942
Subject: Differential gear - Service rear axle message displayed, DTCs C0403 or C0407 set
Brand: Model: Model Year: VIN: Engine: Transmission: from | to from | to Opel, Vauxhall Insignia 2011 2012 B1148800 C1083244 A20DTH,A20DTR,A20NFT,A20NHT,A28NER,A28NET All
Option All Wheel Drive Complaint Customer notices that "Service Rear Axle" is displayed in driver information display. Cause Rear Differential Module (RDM) electronic Limited-Slip Differential (eLSD) clutch piston seal may leak causing mixed oil in one chamber while the 2nd chamber from the Torque Transfer Device (TTD) runs dry. Insufficient dimensional accuracy of seal ring. DTC 0407(64) set. Production
Remedy
In case of customer complaint the eLSD clutch piston seal has to
be replaced.
Tiivistevika on mahdollinen tuolla vikakoodilla.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Vikakoodi: Takatasauspyörästön kytkimen ohjaumoduuli C0408 61 Takatasauspyörästön kytkimen solenoidiventtiili Juuttunut
Onko joku ottanut tuollaista solenoidia irti, onko putsattavissa tai saako tuollaista solenoidia jostakin varaosana?
Onko joku ottanut tuollaista solenoidia irti, onko putsattavissa tai saako tuollaista solenoidia jostakin varaosana?