Opel PSA:lle
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Adressi pystöön ja gm finlandille visiittiä.
Saisikohan peugeot ja citroen kerhoilta vastaavasti nimiä adressiin vastustamaan asiaa.
Ranskalaista oopelia ei osteta eikä ajeta ninun toimesta.
Saisikohan peugeot ja citroen kerhoilta vastaavasti nimiä adressiin vastustamaan asiaa.
Ranskalaista oopelia ei osteta eikä ajeta ninun toimesta.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Ei kannata panikoida. Aivan varmasti merkit säilyy, mitä väliä kuka omistaa, kunhan kaikki toimii laillisesti ja oikein. Peugeotin laatu lienee nykyisin ihan kunnossa, ja Citikoiden älyttömyyksiä on karsittu. Minä näkisin mielummin eurooppalaisen omistajan. Jos kyseessä olisi esim. Fiat, voisi huoli ja paniikki olla aiheellinen. Maanläheinen käytännön esimerkki Pösön laadusta on siskon miehen työkäytössä oleva 508. Kuulemma paras auto tähän mennessä, kaveri on ajanut 60 tkm/v vuodesta 2004 eri merkkisillä autoilla n. 150-200 tkm / auto. Eniten vikoja Opelissa ja Volkswagenissa...
Re: Opel PSA:lle
Itse en olisi huolissani laadusta. Nyky autoissa alkaa olla samaa tasoa, joka merkillä vika herkkyys/viattomuus. Ranskalaisissa itseäni häiritsee lähinnä muotoilu ja ajo ergonomiat yms.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Re: Opel PSA:lle
Pahalta näyttää että Opel jää vain brändiksi. Seuraavat uutuudet ovat Peugeot 2008 ja 3008-pohjalle tehdyt SUV-mallit. Todennäköisesti seuraava Astra on sitten sama peli 308:n kanssa. Ilmankos jossain olikin jo uutisoitu että nykyinen Zafira jää viimeiseksi eli sitten varmaan lyödään Picasson keulaan Opelin merkki ja sanotaan sitä Zafiraksi
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Kyllä fiat on ranskalaisia parempi. Mietippä minkä firman diiselit on nykyään oopeleissa.....KTN kirjoitti:Ei kannata panikoida. Aivan varmasti merkit säilyy, mitä väliä kuka omistaa, kunhan kaikki toimii laillisesti ja oikein. Peugeotin laatu lienee nykyisin ihan kunnossa, ja Citikoiden älyttömyyksiä on karsittu. Minä näkisin mielummin eurooppalaisen omistajan. Jos kyseessä olisi esim. Fiat, voisi huoli ja paniikki olla aiheellinen. Maanläheinen käytännön esimerkki Pösön laadusta on siskon miehen työkäytössä oleva 508. Kuulemma paras auto tähän mennessä, kaveri on ajanut 60 tkm/v vuodesta 2004 eri merkkisillä autoilla n. 150-200 tkm / auto. Eniten vikoja Opelissa ja Volkswagenissa...
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
En nyt vielä haluaisi maalata piruja seinille, mutta jotenkin on vähän pelko perseessä että uudessa omistuksessa Opel tapetaan omana autona ja tehdään taas yksi uusi kopiomerkki Euroopan markkinoille (kuten VW-konsernin identtiset tuotteet). Se nyt vaan on aivan ylivoimaisen halpaa suunnitella ja valmistaa yhteisistä osista autoja, joihin vaan isketään eri logo keulalle ja vähän erimuotoista pellin taivutusta.
GM on tehnyt paljon paskoja päätöksiä ja näyttänyt aikaisemminkin miten paskasti sitä on johdettu (Saabin tappaminen), mutta GM kuitenkin antoi Opelin tehdä omia autoja Euroopassa, eurooppalaisen maun mukaisesti, mutta täysin omana merkkinään. Tappiollisen toiminnan syynä on juurikin tuo kopiomalliston puute. Esimerkiksi Opel myy vain Astraa, VW-konserni myy Golfin perusrakennetta vaikka kuinka monessa eri paketissa ja eri merkkien alla. Puhumattakaan miten paljon moottoreita ja muuta tekniikkaa VW konserni jakaa mallistonsa kesken. Jos PSA aikoo Opel-kaupalla tehdä rahaa, niin on aika selvä että yhteisiä osia tulee löytymään ja paljon. Muuten ei ole mitään mahdollisuutta menestyä Euroopan markkinoilla VW:tä vastaan.
Toivoa sopii, että PSA tajuaa, kuinka laadukkaita nyky Opelit ovat ja ottavat sieltä oppia, mielellään pitävät tietty mahdollisimman paljon omana merkkinä. Jos lähtevät tuolle "rebadging" linjalle, niin jälleen on automaailma kadottanut vähän omaperäisyyttä ja autonostajan vaihtoehdot käyvät vähiin.
GM on tehnyt paljon paskoja päätöksiä ja näyttänyt aikaisemminkin miten paskasti sitä on johdettu (Saabin tappaminen), mutta GM kuitenkin antoi Opelin tehdä omia autoja Euroopassa, eurooppalaisen maun mukaisesti, mutta täysin omana merkkinään. Tappiollisen toiminnan syynä on juurikin tuo kopiomalliston puute. Esimerkiksi Opel myy vain Astraa, VW-konserni myy Golfin perusrakennetta vaikka kuinka monessa eri paketissa ja eri merkkien alla. Puhumattakaan miten paljon moottoreita ja muuta tekniikkaa VW konserni jakaa mallistonsa kesken. Jos PSA aikoo Opel-kaupalla tehdä rahaa, niin on aika selvä että yhteisiä osia tulee löytymään ja paljon. Muuten ei ole mitään mahdollisuutta menestyä Euroopan markkinoilla VW:tä vastaan.
Toivoa sopii, että PSA tajuaa, kuinka laadukkaita nyky Opelit ovat ja ottavat sieltä oppia, mielellään pitävät tietty mahdollisimman paljon omana merkkinä. Jos lähtevät tuolle "rebadging" linjalle, niin jälleen on automaailma kadottanut vähän omaperäisyyttä ja autonostajan vaihtoehdot käyvät vähiin.
Re: Opel PSA:lle
En nyt menis tuosta laadusta ihan takuuseen. Yleensä laatu on yhtä kuin kestävä ja nyky ooppelit on kuin marketin lenkkarit eli säilyy kaapissa mutta ei käytössä.astra1.6 kirjoitti:En nyt vielä haluaisi maalata piruja seinille, mutta jotenkin on vähän pelko perseessä että uudessa omistuksessa Opel tapetaan omana autona ja tehdään taas yksi uusi kopiomerkki Euroopan markkinoille (kuten VW-konsernin identtiset tuotteet). Se nyt vaan on aivan ylivoimaisen halpaa suunnitella ja valmistaa yhteisistä osista autoja, joihin vaan isketään eri logo keulalle ja vähän erimuotoista pellin taivutusta.
GM on tehnyt paljon paskoja päätöksiä ja näyttänyt aikaisemminkin miten paskasti sitä on johdettu (Saabin tappaminen), mutta GM kuitenkin antoi Opelin tehdä omia autoja Euroopassa, eurooppalaisen maun mukaisesti, mutta täysin omana merkkinään. Tappiollisen toiminnan syynä on juurikin tuo kopiomalliston puute. Esimerkiksi Opel myy vain Astraa, VW-konserni myy Golfin perusrakennetta vaikka kuinka monessa eri paketissa ja eri merkkien alla. Puhumattakaan miten paljon moottoreita ja muuta tekniikkaa VW konserni jakaa mallistonsa kesken. Jos PSA aikoo Opel-kaupalla tehdä rahaa, niin on aika selvä että yhteisiä osia tulee löytymään ja paljon. Muuten ei ole mitään mahdollisuutta menestyä Euroopan markkinoilla VW:tä vastaan.
Toivoa sopii, että PSA tajuaa, kuinka laadukkaita nyky Opelit ovat ja ottavat sieltä oppia, mielellään pitävät tietty mahdollisimman paljon omana merkkinä. Jos lähtevät tuolle "rebadging" linjalle, niin jälleen on automaailma kadottanut vähän omaperäisyyttä ja autonostajan vaihtoehdot käyvät vähiin.
Re: Opel PSA:lle
GM itse muni Opelin laadun 90-luvulla, ja se näkyy valitettavasti vielä nykyäänkin olevan joidenkin mielikuvissa uusien mallien suhteen.
Opel ei ole tehnyt yhtään positiivista tulosta sitten vuoden 2000, ja ei edes saksalaiselle kelpaa Opel, vaan esimerkiksi tammikuussa myytiin pelkkää Golfia saksassa lähes saman verran kuin kaikkia Opeleita yhteensä. (14000/17000kpl)
Esimerkiksi tuo Skodan ostaminen Volkkarille 25-vuotta sitten oli varmaan jälkiviisaasti sanottuna yksi parhaimmista autokaupoista koskaan.
Alusta ja tekniikka voi olla jatkossa yhteisiä PSA:lla ja Opelilla, mutta kyllä Opel pysyy saksalaisena merkkinä vaikka omistaja vaihtuisikin. Eihän kukaan miellä Skodaakaan saksalaiseksi, vaikka paljon Volkkarin komponentteja käytetäänkin.
Opel ei ole tehnyt yhtään positiivista tulosta sitten vuoden 2000, ja ei edes saksalaiselle kelpaa Opel, vaan esimerkiksi tammikuussa myytiin pelkkää Golfia saksassa lähes saman verran kuin kaikkia Opeleita yhteensä. (14000/17000kpl)
Esimerkiksi tuo Skodan ostaminen Volkkarille 25-vuotta sitten oli varmaan jälkiviisaasti sanottuna yksi parhaimmista autokaupoista koskaan.
Alusta ja tekniikka voi olla jatkossa yhteisiä PSA:lla ja Opelilla, mutta kyllä Opel pysyy saksalaisena merkkinä vaikka omistaja vaihtuisikin. Eihän kukaan miellä Skodaakaan saksalaiseksi, vaikka paljon Volkkarin komponentteja käytetäänkin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Opel PSA:lle
Aika hassua toi ranskalaisviha joidenkin kohdalla. Pari omppua omistaneena, mukavat muistot opeleista ja tästä foorumista ja voin joskus vielä palatakin merkin pariin. Nyt ite olen menny 10 vuotta PSA yhtymän autoilla, eikä valittamista.
Hölmöintähän se olisi hypätä johonkin vokkeli-leiriin, jossa asiakasta ja mediaa on kusetettu mennen tullen ja palatessa...taitaa päteä vähän samat säännöt, kuin politiikassa...äänestäjien muisti on kovin lyhyt ja on helppoa kääntää takkia ja hypätä vahvempien leiriin.
Hölmöintähän se olisi hypätä johonkin vokkeli-leiriin, jossa asiakasta ja mediaa on kusetettu mennen tullen ja palatessa...taitaa päteä vähän samat säännöt, kuin politiikassa...äänestäjien muisti on kovin lyhyt ja on helppoa kääntää takkia ja hypätä vahvempien leiriin.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Re: Opel PSA:lle
Ei pidä kyllä täysin paikkaansa - ainakin minun muistissani on hyvin se epätoivo, mikä oli kun yritin takuunalaista ranskalaistani pitää päivittäisessä liikenteessä - työajossa ollutta ranskatarta ja sen metkuja tietysti myöskään unohtamatta...Megaman kirjoitti: ...taitaa päteä vähän samat säännöt, kuin politiikassa...äänestäjien muisti on kovin lyhyt...
Ei kannata yleistää, että ranskalaisia vihattaisiin - en minäkään vihaa, mutta ei niistä kaikkien tarvitse pitääkään ja niin kauan kun on mitään muita vaihtoehtoja...
Re: Opel PSA:lle
Minulla ei ole (enää) mitään periaatteellista ranskis vihaa. Yksi Pökötti oli aikanaan raivostuttava kun sillä ei aamulla aina päässyt liikkeelle, mutta siitä on jo aikaa yli pari vuosikymmentä. Opelien kanssa on toki ollut korjattavaa, mutta ei mitään kallista. Halpoja perus remppoja. VW-yhtymän romuihin en ole ihan heti koskemassa, tuskin ikinä. Niin huonot omakohtaiset kokemukset, ja samoin mitä olen kavereiden ja naapureiden kokemuksia seurannut. Aika monella on heti takuuajan jälkeen VW lähtenyt pihalta ja tilalle tullut jokin Toyota tai KIA. Sitä romua kun joutuu yhtenään korjaamaan/korjauttamaan hullun raivolla, niin ymmärtää hyvin että pinna palaa ja tilalle tulee jokin mahdollisimman luotettava, vaikkakin tylsä auto.
Re: Opel PSA:lle
^ ^ Jos mulle olis käynyt noin katkerasti, olisin varmaan vaihtanut merkkiä, vähin äänin. Ei käynyt kuitenkaan.
Eikä kuulu tapoihin itkeä kohtaloa muilla foorumeilla...mieluummin katon peiliin ja ihmettelen hiljaa mielessäni, kuinka ikimaailmassa tollaseen paskaan tulikin seottua. Semmoista merkkiä tosin en ole vielä tavannut.
Eikä kuulu tapoihin itkeä kohtaloa muilla foorumeilla...mieluummin katon peiliin ja ihmettelen hiljaa mielessäni, kuinka ikimaailmassa tollaseen paskaan tulikin seottua. Semmoista merkkiä tosin en ole vielä tavannut.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Re: Opel PSA:lle
Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä tuota golfin suosiota, voihan se teknisesti olla hyvä auto ei ole kokemusta mutta se on kuolettavan tylsän näköinen ulkonäön sekä sisätilojen osalta. No varmasti jos haluaa toimivan auton niin muotoilulla ole väliä. Opelilla taas muotoilu elää niin pysyy tuoreena muttei mennä överiksi, sellainen 50-50. Ranskalaiset taas kärsii liika tuosta överiksi menevästä muotoilusta. No makuasioita kai.
Honda Accord CL7 K20A6
Re: Opel PSA:lle
Pösö ostaa näköjään myös Hindustanin. NYT ollaan selkeästi saamassa Opelillekin kunnollista tekniikkaa tätä kautta.
http://jalopnik.com/get-excited-peugeot ... 1792340955
http://jalopnik.com/get-excited-peugeot ... 1792340955
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Opel PSA:lle
Aivan ja niinhän minä teinkin merkki vaihtui todella, todella nopeasti. Mutta miksi ihmeessä mahdollisia ongelmia ei saisi tuoda esiin, vaan niistä pitäisi olla "vähin äänin" - sitä en ymmärrä ollenkaan.Megaman kirjoitti:^ ^ Jos mulle olis käynyt noin katkerasti, olisin varmaan vaihtanut merkkiä, vähin äänin. Ei käynyt kuitenkaan.
Eikä kuulu tapoihin itkeä kohtaloa muilla foorumeilla...mieluummin katon peiliin ja ihmettelen hiljaa mielessäni, kuinka ikimaailmassa tollaseen paskaan tulikin seottua. Semmoista merkkiä tosin en ole vielä tavannut.
En tiedä missä sinä itkeskelet - minä käsittääkseni keskustelen Opelin omistajana, Opel-foorumilla Opeliin mahdollisesti kohdistuvista uhkista. En ole tullut ranskalaisten foorumeille kuittailemaan laadusta jos sitä tarkoitit.