Sivu 1/1

Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Lähetetty: 27 Touko 2017, 22:40
Kirjoittaja tuikki
Minäpä en tietenkään älynny tehdä tänne ketjua ENNEN tapahtumaa (mainitsin asiasta kuitenkin tuossa juho m-p:n opel on pop), mutta jos nyt tehdään sen verran, että saadaan päivän vedot tänne paremmin talteen...

Eli puuhailin tuonne kannuksen motorsetille penkitysmahdollisuuden samalle päivälle kun tuo opel on pop tapahtuma on... vähän niin ku oheistapahtumaksi joka ehkä vetää lisää yleisöä paikalle. Keli kyllä karsi, mutta ilmeisesti yleisöä kävi aika hyvin kuitenkin paikalla... itse en ehtinyt käymään.

Penkkiin pääsi ensimmäinen jo klo 13 jälkeen. Kaikkiaan tällä kertaa penkissä lukemat otettiin neljästä autosta vaikka paikan päällä pyörähtikin useampi autokunta...

Ilman sen enempiä lätinöitä tän päiväset penkitetyt autot...

1: 425hv / 524nm
2: 228hv / 311nm (luistavalla kytkimellä)
3: 196hv / 255nm (vakio)
4: 185hv / 420nm (vakio)

Nelikkokin onnistuu ja penkissä kyllä hyvin pelivaraa kun kuulemma reiluun 2000 heppaan pitäs riittää

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Lähetetty: 27 Touko 2017, 22:43
Kirjoittaja tuikki
Parit lisäkuvat mitä napsin...

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Lähetetty: 28 Touko 2017, 15:17
Kirjoittaja TR81
Opel Kadett C 1.6 8v OHC Turbo 3/4 Garrett. Saabin vakio cooleri.
Lohko X16XE, Männät TOYOTA 1.8L 1ZZFE, Kanget Toyota 5EFE h-profiili (n 1mm pidemmät). Puristukset jotain 9.2 luokkaa.
Kansi C16SE ite portattu ja venttiilit tehty. Vakio 1.3s nokka. Vakio pahvi miggirenkailla.
Imusarja on tehty vaahtosammuttimesta ja tilavuus n 2.3 litraa.
Kytkimenä 190mm pikku 3-lapa sintteri ja puuhalaatikosta löydetty pikkulohkon vakio asetelma.
Vaihteistona aliarvostettu salaman nopea risulaatikko suoraan 70-luvulta.
Peränä 1.3 B-Asconan pikkuperä.
Moottoriohjauksena Megasquirt 1 v 2.2, Suuttimina Siemens Deka 875cc ja polttoaineena E85. Sytytyksestä huolehtii MSD hukkakipinäpuolat.
Kadulla ajettu 1.5 Bar ja rajoitin uskalluksen mukaan 8000-9000.
Kalajoella ajettu 1/4 maili käyntihäiriöisenä 1.2 Bar n 12.7 sek.
Kyseessä erittäin matalan budjetin kone.

Kuva

Valitettavasti teholukemia ei tällä kertaa saanut mitattua, kun kytkin antautui juuri kun oltaisiin vasta päästy tehoalueelle. Yritettiin muutamakin veto vetää, mutta pölläytti vain savut kytkimestä sama mitä teki. Login mukaan antautui 1.2 bar ja käppyröistä päätellen 4500-5000 rpm kohdilla. Kadulla näemmä renkaiden pito-ongelmat toimineet sopivana sulakkeena.
Kuva

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Lähetetty: 28 Touko 2017, 16:04
Kirjoittaja 1,2sorsa
TR81 kirjoitti:Opel Kadett C 1.6 8v OHC Turbo 3/4 Garrett. Saabin vakio cooleri.
Lohko X16XE, Männät TOYOTA 1.8L 1ZZFE, Kanget Toyota 5EFE h-profiili (n 1mm pidemmät). Puristukset jotain 9.2 luokkaa.
Kansi C16SE ite portattu ja venttiilit tehty. Vakio 1.3s nokka. Vakio pahvi miggirenkailla.
Imusarja on tehty vaahtosammuttimesta ja tilavuus n 2.3 litraa.
Kytkimenä 190mm pikku 3-lapa sintteri ja puuhalaatikosta löydetty pikkulohkon vakio asetelma.
Vaihteistona aliarvostettu salaman nopea risulaatikko suoraan 70-luvulta.
Peränä 1.3 B-Asconan pikkuperä.
Moottoriohjauksena Megasquirt 1 v 2.2, Suuttimina Siemens Deka 875cc ja polttoaineena E85. Sytytyksestä huolehtii MSD hukkakipinäpuolat.
Kadulla ajettu 1.5 Bar ja rajoitin uskalluksen mukaan 8000-9000.
Kalajoella ajettu 1/4 maili käyntihäiriöisenä 1.2 Bar n 12.7 sek.
Kyseessä erittäin matalan budjetin kone.

Kuva

Valitettavasti teholukemia ei tällä kertaa saanut mitattua, kun kytkin antautui juuri kun oltaisiin vasta päästy tehoalueelle. Yritettiin muutamakin veto vetää, mutta pölläytti vain savut kytkimestä sama mitä teki. Login mukaan antautui 1.2 bar ja käppyröistä päätellen 4500-5000 rpm kohdilla. Kadulla näemmä renkaiden pito-ongelmat toimineet sopivana sulakkeena.
Kuva
Anteeksi offtopick mutta mitä miggi renkailla haetaan tai noilla urilla lohkossa? Opettakaa tietämätöntä

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Lähetetty: 28 Touko 2017, 17:36
Kirjoittaja Juho M-P
Räjähdyspaine ei pääse pukkaamaa kannentiivisteen liekkirenkaita ulospäin.

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Lähetetty: 29 Touko 2017, 12:59
Kirjoittaja TR81
Lohkoon jyrsitään miggilangan paksuudesta riippuen hieman matalampi ura, tässä tapauksessa ura on n 0.8mm syvä ja n 1mm leveä. Uraan upotetaan 1mm paksu mig-lanka, joka nousee n 0.2mm yli dekkipinnan. Nyt kun vakiopahvi on 1.3 mm paksu, se puristaa pahvin liekkirenkaan kohdalta ruttuun ja estää sitä karkaamasta. Ainoa vaatimus on, että dekin ja kannen tulee olla suora. Kierolla pinnalla tuokaan ei pidä.
Tuo on hinta-laatu suhteelta ylivoimaisesti paras vaihtoehto saada pahvit pitämään.
Viime konerikossa paineet karkas jonnekkin taivaisiin. Ahtomittari pyörähti ympäri ja hajos kanget, männät, kampura ja lohko, mutta kansinahka piti.

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 10:39
Kirjoittaja iso.kunkku
Astra G Bertone vakio Z20LET, jolla ajettu 240 000km

Kuva