A omega moottorinvaihto
Re: A omega moottorinvaihto
Juu kilvissä olisi tarkoitus pitää. Onks kukaa vielä laittanu a omegaa saabi konetta ja saanu pidettyä sen kilvissä?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A omega moottorinvaihto
On noita ainakin kolmetullut nähtyä,
Oot varmaan tämän lukennu?
viewtopic.php?f=58&t=247976
150hv saabin turbomottiakin löytyy jos ei halua R6 verrokiksi
Edit muokattu
Oot varmaan tämän lukennu?
viewtopic.php?f=58&t=247976
150hv saabin turbomottiakin löytyy jos ei halua R6 verrokiksi
Edit muokattu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A omega moottorinvaihto
En tiedä menikö minulla jotain ohi mutta taitaa aika harvassa olla v6 a omegat jos semmosta verokiksi meinaa.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: A omega moottorinvaihto
En ole laittanut, mutta saat ihan 100% varmasti kilpiin kun tehot pysyy maks 240hv penkkilapussa.
Halvat suht tehokkaat jarrut saat B omegoista mitkä on bolt on, mutta jos sinulla on 3000 24v omega niin sen jarrut ynm osat riittää Omegan korin maksimi kilpitehoihin.
Jos omega on 2 litrainen niin joudut vaihtaa Jarrut, alustan, koko takakelkan jossa iso perä, isommat vetoakselit, camber tai auraus säätö en muista kumpiko.
2litraisenkin perä kyllä kestää kun ei "hakkaa" kytkimellä asvaltilla tahallaan rikki tai kiihdyttele slickseillä ja toivot että katsastusmies ei tiedä, että 3 litraisessa on isompi perä.
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: A omega moottorinvaihto
Nyt on edessä mv6 omegan jarrut ja takana isoperä, kuulemma ois 3000 perä. Kestääkö 3000 perä paremmin vs pikku perät?
Re: A omega moottorinvaihto
Kestää paremmin kunhan on lukkoperä.
Lukottomat hajoaa melko helposti.
Isoa perää on ollut 3000 12 ja 24 v, 2.4 8v, 2.3D, DT ja DTR sekä 2.0 Farmariomegoissa välityksissä on eroa ja lukon esijännitys 15% tai 45% mutta on siis kestävämpi kuin pikkuperät kun ei vain ajeta ilman öljyjä ja käyttää kitkaperän lisäainetta tai öljyä missä se on valmiina.
Lukottomat hajoaa melko helposti.
Isoa perää on ollut 3000 12 ja 24 v, 2.4 8v, 2.3D, DT ja DTR sekä 2.0 Farmariomegoissa välityksissä on eroa ja lukon esijännitys 15% tai 45% mutta on siis kestävämpi kuin pikkuperät kun ei vain ajeta ilman öljyjä ja käyttää kitkaperän lisäainetta tai öljyä missä se on valmiina.
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: A omega moottorinvaihto
Auto on ollu alunperin 2.3td farkku omena ja nyt pellin alla on 2l 8tappi. Mut edellisen omistajan mukaan siellä. ois nyt 45% lukko.
Re: A omega moottorinvaihto
Ok. Mutta tosiaan ei ole ongelmaa kun löydät moottorin ja haet teholaput tai sitten katsastat jollain vakio turbomoottorilla
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: A omega moottorinvaihto
Suurin ongelma on sähköt kun eivät oo vahvinta alaani.. Hakee teho lapun ku kone vielä vakio, leimaa sen ja sit alkaa virittää
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A omega moottorinvaihto
Foorumi auttaa.
Ja linkatussa saabin moottori topikissakin on ohjeita valmiina ohjauksen kytkentään.
Ja linkatussa saabin moottori topikissakin on ohjeita valmiina ohjauksen kytkentään.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.