Sivu 2/10

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Taas pysähtyy.

Lähetetty: 17 Huhti 2018, 00:11
Kirjoittaja demosta
Tuli tuossa tempaistua taakse uudet jarruputket. Apparin putkessa iso reikä tankin kohdalla. Samalla vaivalla tuli kuskin puolelle uusittua putki. Vähän joutui oikomaan, kun en lähtenyt tankin päältä vetämään vanhoihin kiinnikkeisiin putkea.

Homma meni ilmaukseen asti hyvin. Eikö mennyt ilmausnipasta kanta huonolla avaimella pyöreäksi. Kempillä m12 mutteri päälle ja uusi nippa satulaan. Auto pysähtyy jälleen, joten korjaus on onnistunut. :)
IMG_20180416_174329.jpg

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Taas p*kana

Lähetetty: 24 Huhti 2018, 00:01
Kirjoittaja demosta
Ei viikkoa ilman remonttia. Tällä kertaa laturin hihna riekaleina. No, huomenna falckin kyydissä pajalle. Samalla tuli huomattua, jotta apparin vetonivelen sisempi suojakumi on entinen..
Vastoinkäymisiä, vastoinkäymisiä.

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 24 Huhti 2018, 06:56
Kirjoittaja 1,2sorsa
Joko niitä ei tule tai ne tulee kaikki kerralla

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 24 Huhti 2018, 21:01
Kirjoittaja demosta
Uusi apulaiteremmi paikallaan, ja matka jatkuu.
Pajalla tutkivat tuohon P0171 liittyen, alipainevutoja ei löytynyt.
Tech 2 hieman vilasivat, ja tämmöistä löytyim "lyhytaikaisen suihkutuksen säätö" ohjearvo -15 - 15. Autossa näytti 20-25.

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Uutta kesäpyörää.

Lähetetty: 29 Huhti 2018, 20:38
Kirjoittaja demosta
Tuli heitettyä Pohjanmaalla lenkki, ja haettua uudet kiekot täksi kesäksi. Lähinnä 19" halkaisija houkutteli, eli GM snowflaket. Valkoinen väri on kyllä äärimmäisen hirveä, mutta mennään tovi tällä värillä. Ehkä tänä kesänä vielä uusi väri pintaan. Katotaan, joutuuko ostamaan paksumpaa spaceria, vai saako näin kaarelle :love:

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 30 Huhti 2018, 13:15
Kirjoittaja petrisa
demosta kirjoitti: 24 Huhti 2018, 21:01 Uusi apulaiteremmi paikallaan, ja matka jatkuu.
Pajalla tutkivat tuohon P0171 liittyen, alipainevutoja ei löytynyt.
Tech 2 hieman vilasivat, ja tämmöistä löytyim "lyhytaikaisen suihkutuksen säätö" ohjearvo -15 - 15. Autossa näytti 20-25.
Käy siis laihalla. Vaihtoehtoja: saa liikaa ilmaa tai liian vähän polttoainetta.
Ilmavuotoja olikin jo tutkittu, mutta miten on polttoaineen paineen laita? Onko pumpun tuottama paine mitattu ja entäpä polttoaineeen paineensäädin jakotukissa?
Trionic 8 ei mittaa polttoaineen painetta mistään vaan säätää mekaanisesti suuttimille paineen, joka ylittää tietyn paineen (en muista paljonko) imusarjassa vallitsevaan paineeseen nähden. Polttoaineen ruiskutettava määrä sitten säätyy suuttimien aukioloajan perusteella. Jos polttoaineen paine ei ole säätynyt oikeaksi esim. jäänyt alhaiseksi, ruiskutetaan sitä liian vähän. Näin ollen seos on laiha. Lambdan kautta tehdään kuitenkin korjaus ja sen mukaan sopeutetaan polttoainesyöttöä. Tällä korjauksella on kuitenkin rajansa.
Nyt varmaan kannattaisi tarkistaa tämä polttoainepuoli, edellyttäen että ilmavuodot on varmasti kunnolla tutkittu ja niitä ei ole.

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 30 Huhti 2018, 22:16
Kirjoittaja Jartsa
haitko seinäjoelta vanteet?

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 30 Huhti 2018, 23:11
Kirjoittaja demosta
Jartsa kirjoitti: 30 Huhti 2018, 22:16 haitko seinäjoelta vanteet?
Kyllä, sieltä juuri!

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 01 Touko 2018, 00:11
Kirjoittaja Jartsa
joo tuttu kaveri tuo juha näiden z20net vectrojen tiimoilta mutta taitaa olla enemmän vag miehiä lopuksi kun vectrankin meni myymään :)

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 01 Touko 2018, 01:58
Kirjoittaja demosta
Jartsa kirjoitti: 01 Touko 2018, 00:11 joo tuttu kaveri tuo juha näiden z20net vectrojen tiimoilta mutta taitaa olla enemmän vag miehiä lopuksi kun vectrankin meni myymään :)
Taitaa olla juu! Passatin kyydissähän ne nämäkin tulivat tapaamispaikalle.. :) oon vähän ristiriitaisissa fiiliksissä ollut sflakejen kanssa, vaan kyllä ne taitaa tähän koppaan sopia, kun auto on suhteellisen läjässä sekä pyörätkin ONNEKSI 19" :D loppuvikosta se nähdään kun saa uudet kumit pyöräytettyä alle

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 06 Touko 2018, 16:18
Kirjoittaja demosta
IMG_20180505_173912.jpg
IMG_20180505_173251.jpg

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 06 Touko 2018, 18:37
Kirjoittaja RJuuso
demosta kirjoitti: 06 Touko 2018, 16:18 IMG_20180505_173912.jpgIMG_20180505_173251.jpg
Hiutaleet sopii juuri täydellisesti! Ajokorkeus sopiva ja vanteet kruunaa kaiken. Tykkään!

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 06 Touko 2018, 21:20
Kirjoittaja demosta
RJuuso kirjoitti: 06 Touko 2018, 18:37
demosta kirjoitti: 06 Touko 2018, 16:18 IMG_20180505_173912.jpgIMG_20180505_173251.jpg
Hiutaleet sopii juuri täydellisesti! Ajokorkeus sopiva ja vanteet kruunaa kaiken. Tykkään!
Kiitokset! Istuu kuin nyrkki silmään! Vähän täytyy tuota väriä pohtia - valkoinen on hieman haasteellinen :lol: menköön alkuun nyt tuolla värillä.

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 07 Touko 2018, 07:17
Kirjoittaja iso.kunkku
Vaalean hopea istuis aika nätisti -(z)-

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Lähetetty: 08 Touko 2018, 20:31
Kirjoittaja demosta
petrisa kirjoitti: 30 Huhti 2018, 13:15
demosta kirjoitti: 24 Huhti 2018, 21:01 Uusi apulaiteremmi paikallaan, ja matka jatkuu.
Pajalla tutkivat tuohon P0171 liittyen, alipainevutoja ei löytynyt.
Tech 2 hieman vilasivat, ja tämmöistä löytyim "lyhytaikaisen suihkutuksen säätö" ohjearvo -15 - 15. Autossa näytti 20-25.
Käy siis laihalla. Vaihtoehtoja: saa liikaa ilmaa tai liian vähän polttoainetta.
Ilmavuotoja olikin jo tutkittu, mutta miten on polttoaineen paineen laita? Onko pumpun tuottama paine mitattu ja entäpä polttoaineeen paineensäädin jakotukissa?
Trionic 8 ei mittaa polttoaineen painetta mistään vaan säätää mekaanisesti suuttimille paineen, joka ylittää tietyn paineen (en muista paljonko) imusarjassa vallitsevaan paineeseen nähden. Polttoaineen ruiskutettava määrä sitten säätyy suuttimien aukioloajan perusteella. Jos polttoaineen paine ei ole säätynyt oikeaksi esim. jäänyt alhaiseksi, ruiskutetaan sitä liian vähän. Näin ollen seos on laiha. Lambdan kautta tehdään kuitenkin korjaus ja sen mukaan sopeutetaan polttoainesyöttöä. Tällä korjauksella on kuitenkin rajansa.
Nyt varmaan kannattaisi tarkistaa tämä polttoainepuoli, edellyttäen että ilmavuodot on varmasti kunnolla tutkittu ja niitä ei ole.
Tosiaan, paine oli tyhjäkäynnillä 2.4, lapun painoi lattiaan niin nousi yli kolmeen. Paineensäädin ilmeisesti toimii, paine nousi kun säätimen alipaineletkun irrotti.