Opel Corsa OPC lukkoperä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

1,2sorsa kirjoitti: 27 Kesä 2023, 20:01 Ei muutakuin tiskille, tuumaat että laatikko auki ja se laakeri mitä ei saa niin tähän käteen ja lähet itse laakeri liikkeeseen.

Tai pyydät sen laakerin osanumeron minkä tarvii ja koitat hommata vaikka ebaystä.

Ihan vitusta nämä varaosa asiat nykyään
No mä tuossa jo mietin koko korjaussopimuksen purkamista. Tää on nyt kestänyt jo mun mielestä kohtuuttoman ajan sen lisäksi, että nämä ei LänsiAutosta ilmoittele mitään. Ensimmäinen kaks viikkoa kuulemma meni heidän mukaan, että ei tehty mitään eivätkä tiedä miksi niin oli käynyt, silti oli saatu joku 2200e lasku jo tehtyä.

Nyt laakerit yms osat piti tilata, toimitusajaksi sanottiin viikko ja oli sovittu korjauspäivätkin. Ei mitään ilmoitusta, että puuttuu laakeri ja kestää, saati oltu selvitetty ennen mun soittoa saako jostain.

En tiedä mikä ongelma takuiden suhteen tulee, jos tuon omat laakerit.

Käymäänhän tuolla kai pitäis lähteä ja vaatia nähdä auto, tuntuu, että joko siellä on niin pirun kiire, että ei vaan ehditä mitään tai sitten pimitetään jotain. Innokkaasti olivat autoa kuitenkin ottamassa sisään, että tiedetään mitä tehdä ja osataan korjata laatikko. Touhu tyssäs ku seinään ku saivat auton.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/auto ... vastyminen
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

No niin nyt on OPC:n M32 gen3 huollettu/korjattu LänsiAuton toimesta. Ei siinä menny ku 3kk. Ensin yks laakerit oli "eioota", sitte tuli väärä laakeri, sitte löytyi oikea jonka jälkeen piti järjestää oikealle asiansa osaavalle huoltomiehelle riittävästi aikaa työn tekemiseen.

Remppa maksoi LänsiAuto Helsingissä 2377 euroa ja sisältää täysremontin eli vaihdettu kaikki vaihdettavissa oleva kun kerran laatikko on avattu. Ja öljyiksi tuli juurikin tuo ..290-loppuinen vaihteistoöljy, josta mulla on itselläkin 5 eri paikasta varmistus.

Nyt ei ulise eikä vingu.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

Laitan tänne tämän casen päätökseen saamisen vaikka voisi tämä olla tuolla M32-6 omassa topikissakin, mutta täällä olen asiaa käynyt läpi niin...

Vielä ei näy tämä case julkisesti missään, ehkä voi näkyä jos etsii Asianumero: D/4815/33/2023

Ostin tammikuussa 2022 auton autoliikkeestä nettimyynnin kautta. Hieman päälle vuosi ja 15tkm myöhemmin auton ostosta alkoi vaihdelaatikko pitämään ääntä eli vinkumaan. Syyksi osoittautui vaihteiston päätylaakerit. Auto oli huollossa yli 3kk. Tein asiasta reklamaation, joka ei tuonut toivottua tulosta, jonka jälkeen vein asian Kuluttajaneuvontaan josta asia meni Kuluttajariitalautakuntaan. Vaadin, että myyjäliike maksaa korjauksesta aiheutuneet kulut kokonaisuudessaan, mutta myyjäliike suostui vain max. 1000e korvaukseen. Olin valmis tulemaan itse puoleen väliin korjaussummasta, mutta tämäkään ei käynyt myyjäliikkeelle ja vietiin sitten asia loppuun Kuluttajariitalautakunnassa. Korvaussumma nousi siis Kuluttajariitalautakunnan päätöksessä jonkin verran. Ensimmäisen reklamaation tein ja samalla valituksen Kuluttajaneuvontaan 26.5.2023, josta Kuluttajariitalautakuntaan asia eteni 13.9.2023 ja nyt 23.2.2024 sain omaa asiaani puoltavan päätöksen.

Myyjäliikkeen vastine oli käytännössä vain tuo 1000 euroa ja vetoaminen auton ikään, kilometreihin ja normaaliin kulumiseen joita joutuu jokatapauksessa tekemään. Noh, auton vuosimalli on 2018, kilometrejä ostaessa 56tkm ja vian havaitsemishetkellä 71tkm. Vaihteistoöljyn vaihto on tuohon vaihteistoon normaalia vuosittaista huoltoa, mutta muut ei. Muutoin en ole myyjäliikkeestä yhtä puhelinkeskustelua ja yhtä sähköpostivastausta lukuunottamatta kuullut.

Autoliike maksoi, reklamaation aikoihin luvatusti, ilmoituksesta viikkoa myöhemmin Kuluttajariitalautakunnan suositteleman summan 1600 euroa. Kyseinen autoliike oli siis Wetteri ja tarkemmin Rovaniemen toimipiste. Tapaus varmaan tulee Kuluttajariitalautakunnan sivuille jollain aikataululla. Hyvä näin niin saatiin tämä case viimein päätökseen.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Vastaa Viestiin