Ainakaan kapeakaistalambdaa ei tyypillisesti lueta, tai lukemaan ei ainakaan reagoida, heti käynnistyksen jälkeen kun se anturi ei pysty näyttämään mitään luotettavia lukemia ennen kuin se lämpenee.
Noin yleisenä havaintona jotain 2.7 biturbo Audia tekohengittäessä havaitsin että MAF oli sökö (näytti liian vähän todelliseen ilmamäärään nähden) ja em. häikkään ecu reagoi antamalla vikakoodin lambdasta, kun vehje meni laihalle liian pieneksi mitatun ilmamäärän mukaan annostellusta bensasta johtuen. Omistaja oli vaihtanut koodin takia lambdan, mutta eihän se mitään auttanut, kun ei se vanhakaan ollut rikki.
Käytännössä hyvä hihavakio on 0,82 g/s per heppa. Eli jos läpy pohjassa ei tule tehot x 0,82 grammaa sekunnissa virtausta, on aihetta olettaa että MAF alkaa pehmetä (tai voihan moottorikin olla sohlo, mutta se nyt harvemmin muuttuu kovin nopeasti - ellei nyt joku venttiili kypsy tms.)