Sivu 2/3

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 02 Maalis 2019, 12:44
Kirjoittaja Markus
Onkos kenelläkään kokemusta tuommoisista Kiinan kiertokangista, olisivat ainakin halvat:

https://www.ebay.com/itm/For-Opel-Vauxh ... fresh=true

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 02 Maalis 2019, 14:07
Kirjoittaja 1,2sorsa
Jos halvat kanget tilaa niin vaihtaa yläpäät ja mittauttaa kanget koneistamolla ennen asennusta.

Mutta eikös c16xe kanget ole lämpösovitteella kankeen ja männänpuolella liukupinta.

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 02 Maalis 2019, 15:30
Kirjoittaja ?!
Markus kirjoitti: 02 Maalis 2019, 12:44 Onkos kenelläkään kokemusta tuommoisista Kiinan kiertokangista, olisivat ainakin halvat:

https://www.ebay.com/itm/For-Opel-Vauxh ... fresh=true
Ei ole justiin tuommosista,mutta eiköhän noista kiinalaisista suurin osa tule samasta tehtaasta.Monihan niillä ajaa jtn.150hv/kanki tehoilla.
Kannattaa kyllä käyttää tarkistuksessa/puntarissa.

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 02 Maalis 2019, 17:05
Kirjoittaja Markus
1,2sorsa kirjoitti: 02 Maalis 2019, 14:07 Jos halvat kanget tilaa niin vaihtaa yläpäät ja mittauttaa kanget koneistamolla ennen asennusta.

Mutta eikös c16xe kanget ole lämpösovitteella kankeen ja männänpuolella liukupinta.
Alkuperäiset ovat kyllä, mutta tuppaa kai aina olemaan näissä viritysosissa niin, että männäntäpit ovat liukuvat sekä männän että kiertokangen yläsilmän suhteen ja tappi on lukkorenkailla kiinni.

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 04 Maalis 2019, 19:54
Kirjoittaja 1,2sorsa
Valitettavasti emme toimita enää aeroflow bensapumppuja, mutta Walbroa saa kyllä tarpeen mukaan. =)
Verkkokaupassa: https://www.race.fi/fi/brand/41/walbro/1

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 05 Maalis 2019, 10:20
Kirjoittaja Keme
Suuttimet ja pumppu on kyl helppo. Finjectorilta noin tonniset EV14 sumut ja jostain Walbron 450 pumppu. Riittää, toimii ja kustannukset pysyy kohtuullisina.

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 05 Maalis 2019, 20:14
Kirjoittaja 1,2sorsa
Tankin ulkopuolinen bilteman walbro kopio huutaa kuin syötävä joten en uskoisi walbron omankaan olevan mikään tuulen kuiskaus. Tankin sisäinen olisi hiljaisempi

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 07 Maalis 2019, 23:37
Kirjoittaja ?!
Ei ole kokemusta bilteman walbro kopioista,"044" boch kopiosta kylläkin.Jos metelöi paljon,on vikaa tod näk bensa tai virransaannissa,omakohtaista kokemusta tästä.

Kun kaikki kunnossa on ääni lähinnä surinaa,kuuluu kyllä,mutta ei mun mielestä mahottoman häiritsevää.Kadetissa tuommonen kontissa ja Omegassa pohjassa,toki värinä estetty kumityynyillä.

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 10 Maalis 2019, 14:06
Kirjoittaja Juho M-P
Lohkolla ei oo mitään väliä kunhan on ehjä. Remmillä tuskun saat niin paljoa voimaa ja painetta että C16XE valu ei kestäis.
Poraus laadukkaille männille, kansitason oikaisu, vakio kampiakseli ja vaikka ne H-Kanget niin varmasti kestää kaiken

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 11 Maalis 2019, 15:33
Kirjoittaja TR81
Multahan löytyis noita kankia, jos tarvetta. Löytyy muistaakseni vakio mittaa, millin pidempää, sekä ylipitkää. Jos siihen haluaa hyvää mäntää, niin ite käytin Kadetissa muistaakseni jotain Toyota Paseon mäntiä (maksokohan joku 100 € sarja+tullit yms), vai mitä mahtoivat ollakkaan. Ne sai kyllä monta vuotta sellaista runtua kovilla paineilla, eikä ollut moksiskaan.
Yhen remmiahtimen tehnyt. Suurimmat ongelmat sulla tulee siinä paineistatko ennen kaasuläppää, vai laitatko kaasuläpän ennen ahdinta.
Jos paineistat läpän, niin sun pitää keksiä järkevä systeemi millä päästät paineet pihalle, kun läppä kiinni. Ite tilaisin ebaysta tuommosen alipaineella aukeavan läpän, joka avataan kun imusarjassa alipaine. Tuommonen M45:nenkin on sitten melko suuri kapistus kun sen upottaa tuonne konehuoneeseen.

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 13 Maalis 2019, 13:44
Kirjoittaja Markus
TR81 kirjoitti: 11 Maalis 2019, 15:33 Multahan löytyis noita kankia, jos tarvetta. Löytyy muistaakseni vakio mittaa, millin pidempää, sekä ylipitkää. Jos siihen haluaa hyvää mäntää, niin ite käytin Kadetissa muistaakseni jotain Toyota Paseon mäntiä (maksokohan joku 100 € sarja+tullit yms), vai mitä mahtoivat ollakkaan. Ne sai kyllä monta vuotta sellaista runtua kovilla paineilla, eikä ollut moksiskaan.
Yhen remmiahtimen tehnyt. Suurimmat ongelmat sulla tulee siinä paineistatko ennen kaasuläppää, vai laitatko kaasuläpän ennen ahdinta.
Jos paineistat läpän, niin sun pitää keksiä järkevä systeemi millä päästät paineet pihalle, kun läppä kiinni. Ite tilaisin ebaysta tuommosen alipaineella aukeavan läpän, joka avataan kun imusarjassa alipaine. Tuommonen M45:nenkin on sitten melko suuri kapistus kun sen upottaa tuonne konehuoneeseen.
Laita vaikka YV:llä lisää tietoa kangista. Ovatko nuo Paseon männät takomännät?

Tuo remmiahtimen kaasuläpän paikka on tosiaan pohdinnassa. Jos ajaa myös kadulla, niin polttoainetalousmielessä olisi varmaan järkevää laittaa läppä ahtimen imupuolelle, että ahdin pumppaisi vain vajaata ilmamäärää osakaasulla (by-pass on tässäkin järjestelyssä käytössä Minissä). Pelkkään ratakäyttöön taas olisi ehkä parempi laittaa läppä vasta imusarjan päähän (+ bypass takaisin ahtimen imuun).

M45 mahtuu kyllä tuonne moottorin taakse, mutta tarkkana saa tosiaan olla, että kaikki mahtuu pellin alle. Autorotorin ahdin on muuten aika saman mittainen, mutta muutaman sentin leveämpi. Kyllä sekin näyttäisi alustavan mittailun perusteella mahtuvan.

Täytyy katsoa mahtuisiko ahtimelta intercoolerille lähtevän putken vetämään moottorin ali niin saisi vähän lyhyemmän putken ja ja by-pass-järjestelyt helpommin, kun ahtimen imu ja imusarjan sisäänmeno voisivat molemmat olla vaihdelaatikon puolella.

Keme kirjoitti: 05 Maalis 2019, 10:20 Suuttimet ja pumppu on kyl helppo. Finjectorilta noin tonniset EV14 sumut ja jostain Walbron 450 pumppu. Riittää, toimii ja kustannukset pysyy kohtuullisina.
Pyörittelin tätä muutamalla netitilaskurilla ja niiden perusteella 400 hp koneteholle tarjotaan melkeinpä 1200 cc -suuttimia (80 % duty cycle). Täytynee tehdä vielä itse laskuri ja katsoa mitä saa tulokseksi. Mitä labmbdaa käyttäisitte E85:lla täyskaasulla? 0,85?

?! kirjoitti: 07 Maalis 2019, 23:37 Ei ole kokemusta bilteman walbro kopioista,"044" boch kopiosta kylläkin.Jos metelöi paljon,on vikaa tod näk bensa tai virransaannissa,omakohtaista kokemusta tästä.

Kun kaikki kunnossa on ääni lähinnä surinaa,kuuluu kyllä,mutta ei mun mielestä mahottoman häiritsevää.Kadetissa tuommonen kontissa ja Omegassa pohjassa,toki värinä estetty kumityynyillä.
Tällä hetkellä olen päätymässä tankin sisäiseen pumppuun. Walbro on yhtenä vaihtoehtona.

Tietääkös kukaan mikä on C16XE:n vakiobensanpaine, jos vaikka saisi homman toimimaan alkuperäisellä paineensäätimellä.

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 13 Maalis 2019, 17:03
Kirjoittaja Juho M-P
Kannattaa AINA käyttää orkkis paineensäädintä. Ne toimii 99% luotettavasti. Tarvikesäätimet ei oo häävejä

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 13 Maalis 2019, 18:03
Kirjoittaja 1,2sorsa
Mittaa vakio paine siittä nipasta.
Jossain 3bar lähellä luultavasti

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 13 Maalis 2019, 20:46
Kirjoittaja Markus
Juho M-P kirjoitti: 13 Maalis 2019, 17:03 Kannattaa AINA käyttää orkkis paineensäädintä. Ne toimii 99% luotettavasti. Tarvikesäätimet ei oo häävejä
Näin vähän itsekin järkeilin.
1,2sorsa kirjoitti: 13 Maalis 2019, 18:03 Mittaa vakio paine siittä nipasta.
Jossain 3bar lähellä luultavasti
3 bar itsekin veikkaisin. Muuten voisi mitatakin, mutta bensatankki, johtosarja, akku yms. ovat irti...

Re: C16XE remmiahdettuna (1,5 bar) + RE85: mikä puristussuhde ja millä osilla?

Lähetetty: 13 Maalis 2019, 21:29
Kirjoittaja Juho M-P
Eikä siihen nippaan saa mitään adapteria edes kiinni.