Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja jtg »

1,2sorsa kirjoitti: 12 Heinä 2019, 06:48 On varsin hankala asentaa kun kampiakselintasopinta on lähellä lohkon tasoa
Joo totta turiset.Meinas mennä usko koko hommaan ennenkuin älysin purkaa rakotulkin ja laittaa sen lehdet kampuran ja stefan väliin ohjureiksi.Ohutseinäinen muoviputki jonka saisi kampuran päälle(sisähalkaisija 90...91mm) olisi helpottanut hommaa kummasti.

Kysymys:pitäisikö kytkinlevy pysyä paikallaan kun paineasetelman pultit on vedetty momenttiin ,ja keskitystappi poistettu?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kyllä. Ja asetelman voi vetää ihan ruuveilla kiinni eikä tarvi mitään painettavaa keskitystyökalua vaan asetelman voi vetää surutta kiinni ruuveillaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4068
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nyt on taas semmoinen lause että en oikein jyvälle pääse
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja hukka »

Eli tarkoittanee ettei ole itse säätyväasetelma SAC, Xtend, yms joka pitää painaa kasaan asennettaessa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jaa. Meni kans multa ihan ohi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja jtg »

Joo homma selvis,oli paineasetelma väärässä asennossa,asetelmassa olevat ulokkeet eivät osuneet vauhtipyörän vastaaviin koloihin->asetelmaa kännetty ja nyt levy pysyy paikoillaan kun keskitystapin ottaa pois.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja jtg »

Lambda näköjään oli tullut tiensä päähän,lämmitysvastus kaputt.Pientä puputusta ilmenee tyhjäkäynnillä,kierroksilla häviää->sytkäpuolen vehkeitten tarkistusta tiedossa.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4068
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Parissa kipossa tuommonen vastaava puputus hävis kun vaihto ihan uuden puolan samalla alkoi kaasuunkin vastaamaan paremmin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja jtg »

Pitää kokoilla toisella puolalla,jäi yksi puola ylimääräiseksi kun aikanaan epäilin puolavikaa(lähti satunnaisesti kolmella käyntiin),mutta se paljastuikin kannentiivistevuodoksi.Jostain luin että jumittava egr saattaisi tehdä kanssa tuollaista puputusta.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja jtg »

Mittasin puristuspaineet(10 pyörähdystä,kaasuläppä auki,kylmä kone)
1syl:16,5bar
2syl:17,0bar
3syl:17,2bar
4syl:15,5bar
Mittasin sytkäpiuhat(resistanssi 6.4kohm...11.2kohm),tiukkasin puolan puoleista liitintä sytkäpiuhoista,laitoin vanhat 20xev:n tulpat,irroitin egr:n ja laitoin tilalle "sokean"levyn.Käynti tasaantui huomattavasti,puputus hävisi,aavistuksen jäi aaltoilua tyhjäkäyntiin(920...960rpm),laitan sen rikkinäisen lambdan piikkiin.
Onko se niin,että toi moottorinohjaus ohjaa egr:ää,muttei ota minkäänsortin takaisinkytkentää siitä toimiiko kyseinen venttiili ,vai onko sitä ollenkaan?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

EGR taitaa olla alipainetoiminen ja siihen ei ole takaisinkytkentää. Yleensäottaen jos Opelissa on MAF anturi niin EGR:lle ei ole seurantaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja jtg »

Ok,mites kun toi lambaada on rikki,niin jos tolla ajaa,niin säätääkö se seokset jollain esiasetetulla kartalla(ettei saa konetta särki)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Säätää säätää. :yes:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja hukka »

Paitsi jos viallinen kiinni niin voi mennä pahastipieleen eikä kartalle
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v

Viesti Kirjoittaja jtg »

Toi lambda ei anna mitään ulos,kapulassa näkyi 0mV.Inhottavan arvokas toi titaani lapaada,melkei satasen joutui maksamaan Güntterille.

Edit:kävin ajamassa pikku lenkin,pirteämmältä toi nykyinen motti vaikuttaa kun vanha.
Vastaa Viestiin