B20DTH - ad-blue
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - ad-blue
Niinhän se suurinpiirtein on ettei varsinaista tyyppivikaa ole. Antureita ja säiliöitä lähinnä vähän joka malliin. Se vain ei ole kovin kivaa kun ne osat on kalliita
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B20DTH - ad-blue
Toisinsanoen keskeneräinen viritys hätäisesti tehty autoille ja artisti maksaa.
Merillä on sox ja nox pesureita ja toimii isommassa kaavassa paljon paremmin ja on eri ympäristö
Merillä on sox ja nox pesureita ja toimii isommassa kaavassa paljon paremmin ja on eri ympäristö
Re: B20DTH - ad-blue
Tähän tarinaan lisättäväksi ( ja ehkä avuksi jolleki? ):
Tein taka NOX anturille itse "pesun".
Eli anturi irti putkesta, astiaan 98 bensaa ja Forten fuel emission imprower apaut 50/50 seos.
12h lillumista nesteessä. Tämän jälkeen CRC air sensor clean pro suihkeella niin kauan kuin vähänkin tuli minusta näkyvää "likaa" kuppiin.
Lopuksi kuivaus elektroniikka puhistamiseen tarkoitettulla aerosoli pullolla kuivaus. Anturi kiinni ja käyntiin.
Toimii kuten pitääkin!
Opin tässä hässäkässä sen, että JOS se nox anturi näyttää jotakin poikkevaa lukemaa, niin se ei välttämättä ole rikki.
Se on "paskanen".
Tein taka NOX anturille itse "pesun".
Eli anturi irti putkesta, astiaan 98 bensaa ja Forten fuel emission imprower apaut 50/50 seos.
12h lillumista nesteessä. Tämän jälkeen CRC air sensor clean pro suihkeella niin kauan kuin vähänkin tuli minusta näkyvää "likaa" kuppiin.
Lopuksi kuivaus elektroniikka puhistamiseen tarkoitettulla aerosoli pullolla kuivaus. Anturi kiinni ja käyntiin.
Toimii kuten pitääkin!
Opin tässä hässäkässä sen, että JOS se nox anturi näyttää jotakin poikkevaa lukemaa, niin se ei välttämättä ole rikki.
Se on "paskanen".
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - ad-blue
Onkohan tuo pesu edelleen pitänyt varoitusvalot poissa ? Olisi tarkoitus testata pesua noilla ohjeilla/litkuilla. P11DC vikakoodi päällä NOx lohko 2 teho alhainen. Uuden anturin hinta merkkiliikkessä 800€ + koodaus ja vaihtotyöt päälle. Vaihto kuulostaa rahstukselta jos anturi onkin vain likainen eikä rikki.
Re: B20DTH - ad-blue
Samat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - ad-blue
Siis antureiden pesu kokeilu ja vikakoodien nollaus auttoi sen vajaa puoli vuotta?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B20DTH - ad-blue
Tarkennus, eli toimii edelleen. Ei ongelmia.
Huomisesta en tiedä.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - ad-blue
Tämähän oli erikoista
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B20DTH - ad-blue
Joo, en uskonut itsekkään, että auttaa kovin kauaa.
Mutta, pelittää edelleen.
Mutta, pelittää edelleen.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - ad-blue
Tuolla aiemmin kysyttiin AdBlue järjestelmän ohjelmoinnista pois käytöstä. Onko tuo siis mahdollista ja laillista, siis että kärry menee katsastuksesta sen puolesta läpi?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - ad-blue
Ei laillista. Mahdollista. Menee läpi katsastuksessa kun ohjelmoidaan niin ettei jää vikakoodeeja roikkumaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B20DTH - ad-blue
Kuka niitä ohjelmointeja tekee?
Re: B20DTH - ad-blue
Oma kottero alkoi näyttää oranssi moottorihäiriövaloa ja vikakoodia joka viittaa juurikin anturiongelmaan. Tämän myötä mielenkiinto aiheeseen kummasti lisääntyi. Vieläkö olet päässyt ilman ongelmia tuon pesun jälkeen?
Meinasin tehdä samat temput tässä jonain päivänä.
Re: B20DTH - ad-blue
Suoritin etummaisen NoX- anturin pesun tuossa kesäkuun puolivälissä. Liuottimena toimi ihan vaan diesel noin parin tunnin ajan ja loppupuhdistus ilmamassa-anturin puhdistukseeen tarkoitetulla sprayllä.
Ei ole sen jälkeen oranssia moottorivaloa näkynyt ja kilometrejä pesun jälkeen on kertynyt pari-kolme tuhatta. Hyvältä siis näyttää.
Ei ole sen jälkeen oranssia moottorivaloa näkynyt ja kilometrejä pesun jälkeen on kertynyt pari-kolme tuhatta. Hyvältä siis näyttää.
Re: B20DTH - ad-blue
2017 Insignia 2.0 diesel farmari alkoi antaa vikoodia U029E eli "U029E Lost Communication with NOx sensor B". Ei muita koodeja.
Anturi puhdistettu, eikä ollut mitenkään kovin likainen. Johdot, liittimet ja elektroniikkaboxi sen (40cm) anturijohdon päässä näyttää ulospäin aivan ok.
Onko foorumilaisilla tietoa, viittaako tuo vika kommunikointiin (CAN?) elektroniikkaboxin ja moottoriohjaimen tai vastaavan välillä VAI anturin ja anturielektroniikan välillä?
Sivuhuomiona muuten, auto kävi takaisinkutsupäivityksessä tunnus KBT, jossa kirjeen mukaan auton ohjelmistot päivitetään. Huollon vastaanottajan mukaan vain jarruohjaimen ohjelma päivitettiin. Tuo vikakoodi tuli kolmannella auton käynnistyksellä huollosta lähdön jälkeen. Kun resetoin koodin, se tulee kolmannella käynnistyksellä takaisin.
Anturi puhdistettu, eikä ollut mitenkään kovin likainen. Johdot, liittimet ja elektroniikkaboxi sen (40cm) anturijohdon päässä näyttää ulospäin aivan ok.
Onko foorumilaisilla tietoa, viittaako tuo vika kommunikointiin (CAN?) elektroniikkaboxin ja moottoriohjaimen tai vastaavan välillä VAI anturin ja anturielektroniikan välillä?
Sivuhuomiona muuten, auto kävi takaisinkutsupäivityksessä tunnus KBT, jossa kirjeen mukaan auton ohjelmistot päivitetään. Huollon vastaanottajan mukaan vain jarruohjaimen ohjelma päivitettiin. Tuo vikakoodi tuli kolmannella auton käynnistyksellä huollosta lähdön jälkeen. Kun resetoin koodin, se tulee kolmannella käynnistyksellä takaisin.