Insignia takatukivarsi
Insignia takatukivarsi
Onko totta että inkun takatukivarren ulompaa puslaa ei saa vaihdettua, vaan vaihdettava koko tukivarsi. Merkkiliike kuulemma yrittänyt mutta pusla hajoaa. Sisemmän saa vaihdettua, outoa.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Re: Insignia takatukivarsi
Uusi kuulemma hajoaa. Epc kuulemma tarjoaa samaa kumpaakin päähän. En muista että oliko etummainen vai ulompi. Täytyisi kysyä osanumero. Ainakin vanhan tukivarren pyydän itselleni, mikäli vaihtoon päädytään. Sen verran ihmetyttää asia, että pitää itse tutkia.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Re: Insignia takatukivarsi
Tähän vastasinkin jo tuolla fb sivulla ja ainki a inkussa ala varren sisempi ja ulompi oli eri kokoiset.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Insignia takatukivarsi
Tätä minäkin katselin 7zap vai mikä se oli sivustolta. En löytänyt mitään kahta puslaa jotka olisivat samanlaisia eri päissä.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Re: Insignia takatukivarsi
Tilasin sitten jenkeistä. Otin vielä puslankin vanhaan, jos sais vanhankin ehjättyä varaosaksi. Maksoivat rahteineen ja veroineen kaikkineen n. 240€ Ja alkuperäinen GM. On suomessa hinnat kohdallaan. Tukivarsi on vaihtunut jossain välissä ja näyttäisi että näissä on sama pusla kummassakin päässä. On nämä varaosa-kuviot sekavia kuin aikoinaan 244:ssa Volvossa. Saattoi jarruosia muuttua kesken vuosimallin. Tukivarren osanumero on 22830017.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Re: Insignia takatukivarsi
Ja marmorilla tiukka hinta n.450€
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Re: Insignia takatukivarsi
Kotiovelle se on tämäkin ja varren hinta oli n. 80€. Siihen tuli veroja ja pikarahtikulut sekä pusla nosti jonkin verran. Ja on genuine GM Tuo olisi tullut varmaan jonkin verran halvemmaksi.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Re: Insignia takatukivarsi
Joo tääkin sisälsi puslat. Tuo lisäpusla oli tätä nykyistä varten, voisi koittaa jos vaihto onnistuisi vaikkei marmorilla onnistukkaan. Ja hinta olikin 215€. Sotkin hinnan yhteen toiseen asiaan. Toki edelleen rahtien ja verojen vuoksi jää kalliimmaksi.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Re: Insignia takatukivarsi
Ulomman puslan vaihto ilman jotain erikoistyökalua tuntuu varsin mahdottomalta. Pitäisi saada samalla puristettua kasaan (halkaistu ulkovaippa) ja syötettyä tukivarteen samalla. Uusi rullaantui muodottomaksi ja pistin uuden tukivarren tilaukseen. Vanhaa tukivartta (vasen puoli) irroitettaessa tulee kuitenkin polttoainetankki eteen, eikä sisempää pulttia saa irroitettua.
Polttoainetankin tiputtaminen ilman kardaanin ja pakoputken irroittamista ei taida onnistua? Paisuu mokoma puslan vaihto taas aivan käsittämättömän vaikeaksi!
Löytyykö keltään kokemusta miten kannattaa saattaa projekti päätökseen kivuttomammin?
Polttoainetankin tiputtaminen ilman kardaanin ja pakoputken irroittamista ei taida onnistua? Paisuu mokoma puslan vaihto taas aivan käsittämättömän vaikeaksi!
Löytyykö keltään kokemusta miten kannattaa saattaa projekti päätökseen kivuttomammin?
Re: Insignia takatukivarsi
Tällainen pompsahti eilen postilaatikosta:
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/16794
Juuri googlettelin Insignian takapään kolinoista ja päättelin, että voisi olla takatukivarsi. Tosin en tiedä poistuuko tällä rempalla kolinat?
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/16794
Juuri googlettelin Insignian takapään kolinoista ja päättelin, että voisi olla takatukivarsi. Tosin en tiedä poistuuko tällä rempalla kolinat?
Opel Kadett 1.6S LS 4d '89 (EX)
Opel Vectra 1.8i GL 4d '92 (EX)
Opel Astra 1.6i-16 Merit 4d '97 (EX)
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo '09 (EX)
Opel Corsa E 1.4 Cosmo '16
Opel Vectra C 1.8 Station Wagon OPC-Line '07
Opel Vectra 1.8i GL 4d '92 (EX)
Opel Astra 1.6i-16 Merit 4d '97 (EX)
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo '09 (EX)
Opel Corsa E 1.4 Cosmo '16
Opel Vectra C 1.8 Station Wagon OPC-Line '07
Re: Insignia takatukivarsi
Täällä pomppasi katsastuksessa myös ylemmän takatukivarren ulompi pusla repsikan puolelta.
Tilasin sitten autodocista uudet bumerangit kummallekin puolelle Moog merkkisinä (OP-TC-15793 ja OP-TC-15794), yhteensä 60€
Yllättävän helposti lähti pultit auki, molemmat vanhat oli alkuperäisiä 2015 tarroilla varustettuna. Ulkopäät oli molemmissa aivan löysät, keskiholkkia pystyi kääntelemään sormin kumin antaessa myöten. Sisäpäät oli yhä tiukat.
Vaihto sujui vajaassa tunnissa pihamaalla hierojan vehkeillä, lopullinen pulttien kiristys ajokorkeudessa. Josko moogit kestäisi edes sen 30tkm..
Tilasin sitten autodocista uudet bumerangit kummallekin puolelle Moog merkkisinä (OP-TC-15793 ja OP-TC-15794), yhteensä 60€
Yllättävän helposti lähti pultit auki, molemmat vanhat oli alkuperäisiä 2015 tarroilla varustettuna. Ulkopäät oli molemmissa aivan löysät, keskiholkkia pystyi kääntelemään sormin kumin antaessa myöten. Sisäpäät oli yhä tiukat.
Vaihto sujui vajaassa tunnissa pihamaalla hierojan vehkeillä, lopullinen pulttien kiristys ajokorkeudessa. Josko moogit kestäisi edes sen 30tkm..