Insignia 2.0 diesel tehot häviää RATKAISTU

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Ei vuoda pakoputki eikä savuta, ja eikös tuo jousto-osa mahda olla vasta dpf:n jälkeen
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Jaahas taas on hetki ihmetelty tätä asiaa ja päästiin sen verran eteenpäin että tuo uusi dpf anturi piti näemmä ohjelmoida että alkoi lukemaan tietoa oikein, ohjelmoitiin siinä sitten kaikkia mahdollisia muitakin antureita uusiksi ja auto toimii taas joten kuten hetkittäin kunnes pukkkaa koodin 0299 eli alipaine tai ali ahtopaine kuinka haluaakaan sanoa eli nyt on menty sitten täysi ympyrä siihen mistä kaikki taisi alkaakkin, ainoa ero että nyt on liki puolella auton arvosta uusia osia 😆🤯
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Jaa jatketaas taas tämänkin kanssa, nyt vaihdettu myös ilmamassamittari ihan vain varuiksi ja koodi jota nyt pukkaa on p2282, esiintyy heti kun paineet kasvaa, normaalisti kun ajelee ilman rajuja kiihdytyksiä niin toimii ihan ok, eli edelleenkö vaan pitää etsiä ahtovuotoa 🤔, jaa juu ja egr irrotettiin ja oli tosi siisti ja liikkui hyvin
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Eihän se tyypillinen ahtoputki ole halki?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Ja mikähän se kyseinen putki sitten olisi kun liki koko systeemi on jo ollut irti ja käsissä eikä löytynyt mitään, tosin melko pieni halkeama varmaan on jos on kun kerran herjat alkaa vasta kun paine nousee 2bar ja yli (tarkkailin tätä kun ajelin töihin)
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Lakkatinneri kirjoitti: 01 Maalis 2024, 16:11 Ja mikähän se kyseinen putki sitten olisi kun liki koko systeemi on jo ollut irti ja käsissä eikä löytynyt mitään, tosin melko pieni halkeama varmaan on jos on kun kerran herjat alkaa vasta kun paine nousee 2bar ja yli (tarkkailin tätä kun ajelin töihin)
Tällainen löytyi heti kun laittoi vain hakusanaksi dtc p2282.


OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Näemmä juu, mulla tosin dtr kone eli vähän erilainen ahtoputkisto mutta kai se täytyy vaan purkaa uusiks ja kattoo kaikki taas läpi
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tuo ko. vikakoodihan tarkoittaa sitä, että ilmassamittarin signaali ja ahtopaineanturin signaali ovat ristiriidassa.

Ilmamassa mittari on turbon imupuolella ja mittaa koneeseen menevää ilmamassaa. Ahtopaineen mittaus taas tapahtuu turbon painepuolelta ahtoputkesta/imusarjasta. Mikäli tuo "tyyppivika" eli ahtoputken halkeama on tosiasia, niin silloin ilmaa menee kyllä koneeseen päin, mutta se vuotaa turbon jälkeen ulos. Seurauksena on ahtopaineen lasku ja todellisuudessa koneeseen menee vähemmän ilmaa kuin mitä mitataan (MAF kautta).

Tämän seurauksena tehoja rajoitetaan. Käytännössä tarkoittaa, ettei kuljettajan kaasupolkimen pyyntöön vastata täysipainoisesti. Ellei näin tehtäisi ja polttoainetta syötettäisiin MAF anturin mukaan, niin kone kävi rajulla ylimäärä polttoaineella. Savuttaisi rajusti ja DPF olisi kohta tukossa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

No jos tätä nyt joku autoista ymmärtämätön lukee niin varmaan oppi jotain, mutta toki ihan kiva että välillä aina joku tulee ja kertoo ihan itsestäänselvätkin asiat.
Itse lähinnä kysyn näitä asioita siksi kun ei sitä vikaa löydy selkeästi että jos on joku ristiriitainen vikakoodi (kuten b corsassa kun herjaa lambdaa niin ilmamassamittari on rikki) tai vaikka tyyppivika johdoissa tms., en siksi että olen täysi tumpio.
Mutta tänään purettu koko ahtoputkisto jälleen kerran, kaikki putket ehjiä, mutta jotain positiivistakin, tosta vähemmän pieneltä turbolta lähtevästä ahtoputkesta oli tiiviste lähtenyt pyrkimään kohti välijäähyä, varmaan asennusvaiheessa ollut huonosti paikallaan ja vääntynyt pois. Hetken päästä taas nipussa niin pääsee kokeilemaan, uskoisin että nyt helpottaa elämää jo
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jos ei helpota niin varmuuden saa savukoneella ajtoputkiston tiiveydestä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Nyt loppui vikakoodit 👍
Eli lopputulema kaikesta on nyt se että turbo oli siis ilmeisesti hiukan sökö jonka takia map anturi oli tukossa sellasesta karstaöljymöhnäpaskasta jonka takia herjas sitten alunperin paineita ja putsaus ei enään pelastanut sitä.
Nyt kun turbot ja kaikki anturit vaihdeltu niin tuo ahtoputken tiiviste oli sitten mennyt huonosti
Tuo aiempi dpf herja saattoi olla mapin syytä sekin, mutta onpahan nyt vaihdeltu tosiaan hyvin kattavasti kaikkea että nyt sopii vain toivoa huolettomia kilometrejä, edes hetken 🙄
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Vastaa Viestiin