Cruzeen letkulämmitin kiertovesipumpulla

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
shift69
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Huhti 2023, 10:24

Cruzeen letkulämmitin kiertovesipumpulla

Viesti Kirjoittaja shift69 »

Hommasin Qtherm 1500 W, Arctic Auto letkulämmittimen, ja huomasin että lämmittimen letkulähdöt ovat liian pienet, ja päältä katsoessa en huomannut muita jäähdytys letkulähtöjä moottorissa jotka kävisivät Qthermiin, miten siis olette ratkaisseet asian?, onko rintapellissä valmista läpivientiä sisä lämppärin johdolle?.
Avatar
Ballantines
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 247
Liittynyt: 12 Loka 2008, 18:50
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Cruzeen letkulämmitin kiertovesipumpulla

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

Letkulämmitin laitetaan yleensä lämmityslaitteen kennolle menevän letkun väliin. Yleensä rintapellissäkin on läpimeno reikiä josta menee auton johtoja sisään ja rintapellistä löytyy ne lämppärin kennolle menevät letkutkin.
Vikakoodien luku Tech2
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
shift69
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Huhti 2023, 10:24

Re: Cruzeen letkulämmitin kiertovesipumpulla

Viesti Kirjoittaja shift69 »

Joo rintapellistä löytyi läpivientipaikka, tuo letkulämmitin ei olekkaan sopiva, koska letkulähdöt on liian pienet, autossa on nuo kennojen letkut huomattavasti isommat, ja jos silti laittaisi jollain "viritelmällä" väliin niin saattaisi toimia kiertoa heikentävästi, katselin defan lähes vastaavaa siinä on sopivat vaihdettavat letkulähdöt, tosin ei ole kiertovesipummppua, ja teholtaan huomattavasti heikompi!.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1580
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Cruzeen letkulämmitin kiertovesipumpulla

Viesti Kirjoittaja petrisa »

shift69 kirjoitti: 21 Loka 2023, 10:08 Joo rintapellistä löytyi läpivientipaikka, tuo letkulämmitin ei olekkaan sopiva, koska letkulähdöt on liian pienet, autossa on nuo kennojen letkut huomattavasti isommat, ja jos silti laittaisi jollain "viritelmällä" väliin niin saattaisi toimia kiertoa heikentävästi, katselin defan lähes vastaavaa siinä on sopivat vaihdettavat letkulähdöt, tosin ei ole kiertovesipummppua, ja teholtaan huomattavasti heikompi!.
Katso TT-Thermoa :wink:
Löytyy 500/1000/1500W tehoisia ja ovat kiertovesipumpulla.

Mulla oli kolme talvea 1000W 1.9 dieselissä ja oli aivan "päällikkö" laite :D
Yli 20 asteen pakkasessa parin tunnin lämmitys ja moottorin lämmöt oli yli 40 asteista ennen käynnistystä. Ei edes hehkun valo ehtinyt välähtää, kun oli kuin kesällä olisi pistänyt käyntiin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin