Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
koskebar
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Helmi 2024, 12:48

Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Viesti Kirjoittaja koskebar »

Hei! Olisiko asiantuntijoita AW03-71LE laatikon ohjaukseen liittyen?
Minulla on Commodore a coupe -69 mihin tekniikanluovuttajana on toiminut -89 senator 30ne moottorilla, minkä perässä on samasta autosta tullut otsikon aw03-71le laatikko. Auto liikkuu eteen/taakse ja sutiikin, mutta ei ala vaihtaan isompaa automaattisesti. Ohjaus on samaisesta senatorista viedyillä bokseilla(motronic) ja johtosarjat myös.
Tekniikanvaihto on tehty 10 vuotta sitten aiemman omistajan toimesta ja auto jäi silloin projektiksi, mutta elintenluovuttaja ajettiin paikalle täysin toimivana.
Tein vaihteistolle valintakytkimen, millä solenoideja ajetaan ja näin kaikki vaihteet sai kyllä kytkeytymään. Mekaanisen vian mahdollisuus voitaneen poistaa? Vaihteisto ei saa komentoa ohjausboksilta, mutta mitä tietoja boksi tarvii, jotta se alkaisi vaihtamaan? Nopeustietoa tarvitaan ymmärtääkseni vain turbiinin lukitukseen tai näin oli vanhemmassa aw03-71l laatikossa. Asensin pulssianturinkin nopeusvaijeriin, mutta tällä ei ollut vaikutusta.
-Kadett c2 1.2s -78
-Rekord e1 2.3d -80
-Vectra b2 2.0 -99
-Vectra c2 opcline 1.9cdti -07
-Commodore GS 3.0 -69
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Oletko ihan varma että kyseessä on Motronic?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
koskebar
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Helmi 2024, 12:48

Re: Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Viesti Kirjoittaja koskebar »

Korjausta aloitukseeni. Kyseessä siis Jetronic, niinkuin Juho M-P epäilikin.
-Kadett c2 1.2s -78
-Rekord e1 2.3d -80
-Vectra b2 2.0 -99
-Vectra c2 opcline 1.9cdti -07
-Commodore GS 3.0 -69
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Alipainemodulaattori kytketty oikein imusarjaan ja modulaattori toimii?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
koskebar
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Helmi 2024, 12:48

Re: Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Viesti Kirjoittaja koskebar »

Käyttääkö elektroninen laatikko modulaattoria? 03-71L versiosta tälläinen todennäköisesti löytyy.
-Kadett c2 1.2s -78
-Rekord e1 2.3d -80
-Vectra b2 2.0 -99
-Vectra c2 opcline 1.9cdti -07
-Commodore GS 3.0 -69
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tuohan on minusta jeesuksenaikanen laatikko sähköisellä ylivaihteella ja turbiinilukolla
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
koskebar
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Helmi 2024, 12:48

Re: Commodore a +30ne+aw03-71le laatikon ohjaus??

Viesti Kirjoittaja koskebar »

Jeesuksen aikainen toki. Vaihteet kytketään päälle tosin magneettiventtiilein. Teinkin kytkimen, millä sain syötettyä näille kahdelle venttiileille 12v jännitteen oikeissa järjestyksissä ja siten käytettyä kaikkia vaihteita. Näitä ohjaustietoja ei tosin tule ohjausboksilta. Venttilien järjestys on 1. vaihde mv1 päällä, 2. mv1 ja mv2 päällä, 3. vain mv2 päällä ja 4. molemmat pois päältä. Sitten on turbiinin lukitus omalla venttiilillä vielä. Boksi osaa kytkeä 1. vaihteen päälle ilman tuota viritystäni, mutta jokin inputti minulta ilmeisesti jää vaillinaiseksi, kun ei osaa kytkeä isompia vaihteita itsekseen. Venttiilien liittimen irroittamisen jälkeen siellä on 4. vaihde päällä niinkuin kuuluukin.
-Kadett c2 1.2s -78
-Rekord e1 2.3d -80
-Vectra b2 2.0 -99
-Vectra c2 opcline 1.9cdti -07
-Commodore GS 3.0 -69
Vastaa Viestiin