Kimppatilausta pienoismalleista (Saksasta)

Keskustelua pienoismalleista, mittakaava vapaa, rakennussarjat, valmiiksirakennetut, radio-ohjattavat ym. sekä Opel-keräilyesineistä
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ata kirjoitti:
irmscher4000i kirjoitti:
GeeTee kirjoitti:irmscher4000i Mulla on b-senun pienoismalli. http://public.fotki.com/TipiT/senu/senu ... a_003.html
Tuo tuli tilattua tuolta http://www.modelcars.com.au/default.asp ... ust&Page=5
joo täytyy tilata kans tommone ja kyhäillä siitä aidon näkönen irmeli jos ei löydy ensin oikeeta irmelin pienoismallia ja kiitos tosta tiedosta 8)
Opelin tehtaalla oli tehtaan pienoismallikokoelmissa myös Irmscher Senatorin pienoismalli, mulla on siitä valokuvakin koneella, mutta en tiedä oliko se käsin tehty tai modifioitu malli (varmaankin oli) vai valmismalli.

Kuva
pakko kyl saada toi irmeli malli 8)
Putte
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1261
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja Putte »

jokos olette tilanneet? laitoin sulle Ville mailia.

minua kiinnostais toi OPEL KADETT GT/E C COUPE W. RÖHRL
kai tuossakin mallissa on aukeavat luukut?
pumpum
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Tammi 2006, 17:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja pumpum »

Kiinnostaisi tuo OPEL KADETT C COUPE GT/E GELB SCHWARZ tuolta Saksasta :)

EDIT: Mistä löytyisi tälläinen 16v kone?
Kuva
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

...möh, eipä löytynyt Calibraa tuolta ( tai sit oon niin puusilmä )...
Kuva
accona-85
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Elo 2004, 03:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja accona-85 »

kiinnostais ascona-c cc eli viistoperäisen pienoismalli tai/ja 4-ovisen porras perän pienois malli mutta en ole itse mistään löytänyt
A-vectra-91 1.8 käyttöpeli
A-corsa-85 1.2s Häristin
C-Ascona 1.3 -85..2.0 16v(valmis 200?)
Sierra 1.6i -92 myyty
civic -85 1.5 paalattu
Kadett C 1.2 -76 MYYTY
Sierra 1.6 -85 MYYTY
Fiesta 1.4rs -88 MYYTY
C-Ascona 1.6s exclusive-88[RIP]
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

accona-85 kirjoitti:kiinnostais ascona-c cc eli viistoperäisen pienoismalli tai/ja 4-ovisen porras perän pienois malli mutta en ole itse mistään löytänyt
Tuo on nyt helppo, juuri tänä vuonna Vanguards julkaisi Ascona C CC:n pienoismallin 1:43-mittakaavassa. Aiemmin Ascona C olikin vaikea löydettävä pienoismallina, mutta tuota uutta viistoperää saa nyt helposti ainakin Saksasta tai Englannista tilaamalla. Muutaman tuollaisen jo tilasin kun itse järkkäsin viimeisimmän kimppatilauksen Saksasta, siinä samalla olisi tullut tosi halvalla, mutta silloin ei ketään kiinnostanut...

Tarkalleen ottaen malli on Vauxhall Cavalier mk2 SRi joka siis vastaa Opel Ascona C GT:tä ja on väriltään valkoinen mustalla korin alaosalla ja malli on oikein hienon näköinen, omasta mielestäni tuo 5-ovinen GT onkin hienoin C-Asconan malli (makuasia tietysti). Vauxhall Cavalierina tuossa on tietysti ratti oikealla ja lasinpyyhkijät eri puolella autoa, mutta nuo ovat pikkuasioita. Kuvastahan tuo näkyy.

Porrasperäisestä Ascona C:stä on Schuco/Gama tehnyt aikoinaan mallin 80-luvulla, mutta se on vaikea löytää tänä päivänä (minullakaan sellaista ei ole, muutamalla kerholaisella on kuitenkin) ja alkaa olla harvinainen.

Vanguardsin Cavalier ei ole edes kallis, mutta kannattaa tilata Suomeen kimppakaupassa, niin säästää postikuluissa huomattavasti, koska postikulut ovat kiinteät ja nostavat yksittäisen mallin hintaa huomattavasti (15 e) mutta monelle mallille ja tilaajalle jakautuessaan ei paljoa nosta hintaa. Muutenhan tuo on edullinen kun tuolta ModelCarWorldistakin alle kahdella kympillä saa (+postikulut 15e/lähetys).

http://www.modelcarworld.biz/cgi-bin/hi ... =shopartic
Kuva
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
accona-85
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Elo 2004, 03:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja accona-85 »

1/43 eks toi oo niinku sellane "pikkuauton" kokonen...kauhean pieni ku hakusessa olis sellanen 1/20 koko luokan koottava ja saman kokoinen 16v tekniikal oleva a-vectra jotta saisin rakennettua oman autoni näköisen pienoismallin
A-vectra-91 1.8 käyttöpeli
A-corsa-85 1.2s Häristin
C-Ascona 1.3 -85..2.0 16v(valmis 200?)
Sierra 1.6i -92 myyty
civic -85 1.5 paalattu
Kadett C 1.2 -76 MYYTY
Sierra 1.6 -85 MYYTY
Fiesta 1.4rs -88 MYYTY
C-Ascona 1.6s exclusive-88[RIP]
TURKKA
OCF Member 2015
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TURKKA »

1/43 kokoisena noin 10 cm:n pituinen. C-Asconaa ja A-Vectraa ei tietääkseni ole tehty rakennussarjana tai valmismallina isompana kuin 1/43 mittakaavassa.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

accona-85 kirjoitti:1/43 eks toi oo niinku sellane "pikkuauton" kokonen...kauhean pieni ku hakusessa olis sellanen 1/20 koko luokan koottava ja saman kokoinen 16v tekniikal oleva a-vectra jotta saisin rakennettua oman autoni näköisen pienoismallin
Juu, niinkuin Turkka mainitsikin jo, niin suuremmassa mittakaavassa C-Asconan tai A-Vectran ja vielä moottorilla ja vielä 16-venttiilisellä moottorilla varustettuna onkin hakusessa todella pitkään eli kunnes joku sellaisen rakennussarjan edes tekisi. Eli ei ole olemassa sellaisia.

1:43 on yleisin eurooppalainen keräilypienoismallimittakaava joten lähes kaikki eurooppalaiset valmistajat tekevät juuri tuota mittakaavaa. 1:20 on ollut käytössä lähinnä vain vanhemmissa Formula 1-pienoismalleissa ja 1:25 ja 1:24 ovat taas amerikkalaisten ja japanilaisten firmojen enemmän käyttämiä rakennussarjojen mittakaavoja, Euroopassa lähinnä noita tekevät vain Revell, Heller ja Airfix, mutta heillä ei ole mitään Opel-malleja valikoimissaan nyt eikä aiemminkaan.

Isompi valmismallien mittakaava on 1:18, mutta siinä koossa ei ole mikään valmistaja koskaan tehnyt Asconaa tai Vectraa.

A-Vectran pienoismallitilanne muistuttaa tuota C-Asconan tilannetta aiemmin, siitä on olemassa Gaman 1:43-kokoiset 4d sedan ja 5d CC-mallit, ei muita isompia, ellei lasketa RC-koreja, sellainen on sedan A-Vectrasta ollut olemassa, mutta sekään ei ole mikään varsinainen pienoismallin yksityiskohtainen rakennussarja... Noita A-Vectran vanhoja pienoismalleja voi vielä saada Opelin kautta, siitä ei ole vielä tehty uutta pienoismallia, niinkuin tuosta C-Asconasta tuo kuvan malli juuri tuli tänä vuonna. Ja ne Gaman mallit ovat hyvin lähellä muutenkin "pikkuautotasoa" eli yksityiskohdiltaan eivät ole uusien pienoismallien tasolla.

Itse muokkasin tuollaisesta Gaman mallista oman Vectran pienoismallin ja toisesta Gaman A-Vectrasta taas BTCC-ratakilpurin mallin.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Mistäs löytyis Opel Astra g sedan. ja mielellään hopean värisenä?
Irmscher DTM Edition Coupe -03
TURKKA
OCF Member 2015
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TURKKA »

Sen saat lähimmästä Opel-liikkeestä,mutta hopeana sitä ei ole valmiina olemassa.En nyt muista mitä väriä tällä hetkellä on saatavissa.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Joko tilauksia on suunniteltu? VOis lähtee mukaan

Nii joo ja mulla on tuollanen GAMA:n c-ascona

http://jj.ascona.fi/images/pienoisasco.JPG

tässä sitte jollekkin...

http://cgi.ebay.co.uk/Rare-Tamiya-1-24- ... dZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/Tamiya-Opel-Calib ... dZViewItem

ja sit yks häpyä pilkku joka on tehty 10v sitte ja ja seissyt laatikossa hyllyssä.

http://jj.ascona.fi/1-24calibra/

:oops: :oops: :roll:
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

JJ kirjoitti:Nii joo ja mulla on tuollanen GAMA:n c-ascona

ja sit yks häpyä pilkku joka on tehty 10v sitte ja ja seissyt laatikossa hyllyssä.
C-Asconasta on Vaungyardsilla nyt kaksikin uutta pienoismallia, toinen on tuo SRi CC (eli GT) ja toinen on CD CC, tuollaisen CD:n näin täällä Pariisissa yhdessä liikkeessä, mutten vielä ostanut sitä... SRi jo löytyy kotoa. Molemmat siis viistoperäisiä, eli perustuvat samaan korimuottiin, vain maalaus ja detaljit ovat erilaiset noissa Vanguardsin Vauxhall Cavalier mk2:ssa keskenään.

Ja kyllähän tuosta Calibrasta vielä kalun saa, ikkunat vaan (asetaattilevystä jos ei alkuperäisiä ole tallella), lamput ainakin taakse tai sitten mustaksi vain ja ikkunalistat mustalla niin eihän se kauhean paha ole. Väri on ainakin hieno, mulla on itse asiassa 1:87-mittakaavassa Herpan valmiiksi ton värinen Calibra kromivanteilla, se onkin tosi hieno...

Pienoismalleihin liittyen tuli tuossa tänään ostettua 1:18 Calibra Team Rosberg 1996, Stuckin auto, täältä Pariisista. Ja viime viikollakin ostin yhden Calibra-pienoismallin, se oli ADAC GT-Cup 1993-sarjan 16V-kilpuri 1:87-mittakaavassa, aika harvinainen, en ollut aiemmin edes nähnyt...
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

pumpum kirjoitti:Kiinnostaisi tuo OPEL KADETT C COUPE GT/E GELB SCHWARZ tuolta Saksasta :)

EDIT: Mistä löytyisi tälläinen 16v kone?
Kuva
Saksan Ebayssa noita näkyy olevan myynnis...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

ata kirjoitti:
JJ kirjoitti:Nii joo ja mulla on tuollanen GAMA:n c-ascona

ja sit yks häpyä pilkku joka on tehty 10v sitte ja ja seissyt laatikossa hyllyssä.
Ja kyllähän tuosta Calibrasta vielä kalun saa, ikkunat vaan (asetaattilevystä jos ei alkuperäisiä ole tallella), lamput ainakin taakse tai sitten mustaksi vain ja ikkunalistat mustalla niin eihän se kauhean paha ole. Väri on ainakin hieno, mulla on itse asiassa 1:87-mittakaavassa Herpan valmiiksi ton värinen Calibra kromivanteilla, se onkin tosi hieno...
Juu saa mutta harmittaa ku piti mennä tunaan vaikka se oli jo aikasemmin hyvin tehty sellaseksi ku oli tarkoitettu. Mut calle lähtee muille apajille. :D
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Vastaa Viestiin