Omega B MV6 letkulämmittimen asennus?

Keskustelua Opeleista
VilkkuS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 17 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilkkuS »

Onko antaa ohjeita mihin letkun väliin tuossa MV6 kannattaa letkulämmitin asentaa? ( Kyseessä Defa 715 ) Onko kukaan asentanut vastaavaa omegan V6 myllyihin?
Ei se nopeus, vaan se vauhti!!
Kuva
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

Joo, on asentanut ja ei kestänyt edes yhtä talvea. Turha sitä on sinne laittaa, kun sinne kumminkin pääsee ilmakuplia väliin ja vastuselementti palaa silloin. Ei noita taideta edes enää omegaan myydä, vaan ne on nykyään ihan säteilylämmittimiä. Juttua löytyy etsimällä.

Mötikkä tulee muistaakseni alempaan sisältä tulevaan lämmityskennon letkuun. Voin ottaa kuvan, kun muistan, kun menen autolle ja taitaa löytyä ihan viralliset asennusohjeet jostakin. Itselläni on suora jatko siinä kohdalla nykyään...
erkki2
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 08 Marras 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja erkki2 »

Samanlaiset kokemukset on minullakin letkulämmittimestä.3-lämmitintä kärähti viime talvena.Laitoin täksi talveksi suosiolla säteilylämmittimen.
jankok
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 07 Syys 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja jankok »

Calibrassa tuli alavesiletkun väliin n.10cm ennen termostaattia
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1799
Liittynyt: 07 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

On 2004-12-23 13:25, VilkkuS wrote:
Onko antaa ohjeita mihin letkun väliin tuossa MV6 kannattaa letkulämmitin asentaa? ( Kyseessä Defa 715 ) Onko kukaan asentanut vastaavaa omegan V6 myllyihin?
Asennutin korjaamolla letkulämmittimen ja hyvin on toiminut nyt kolme vuotta.
Lämmitin sijaitsee moottorin oikealla puolella alhaalla ja on "runkopalkissa" kiinni.

Edit: tarvittaessa voin heittää sähköpostiin muutaman digikuvan lämppäristä


<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-12-27 12:22 ]</font>
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

On 2004-12-26 20:39, kapiteeli wrote:
On 2004-12-23 13:25, VilkkuS wrote:
Onko antaa ohjeita mihin letkun väliin tuossa MV6 kannattaa letkulämmitin asentaa? ( Kyseessä Defa 715 ) Onko kukaan asentanut vastaavaa omegan V6 myllyihin?
Asennutin korjaamolla letkulämmittimen ja hyvin on toiminut nyt kolme vuotta.
Lämmitin sijaitsee moottorin oikealla puolella alhaalla ja on "runkopalkissa" kiinni.

Edit: tarvittaessa voin heittää sähköpostiin muutaman digikuvan lämmäristä

<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-12-26 20:40 ]</font>
Korjaamolla tuokin laitetettiin ihan virallisten ohjeiden mukaan. Tarkoitatko edestä päin katsottuna oikealla puolella? Noiden ohjeiden mukaan se tuli vasemmalle puolelle edestä päin katsottuna... Kyllähän se voisi toimia, kun tulisi tarpeeksi alas, mutta kun vesi lämpiää, niin kai se sitten kuplii tai jotain ja ei varmaan kestä koko päivää pitää päällä. Hyvin se toimi ja heti startin jälkeen työnsi haaleaa ilmaa... Laitas mullekin kuvia -> wille1976@hotmail.com
Aika
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 19 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aika »

Meillä on ollut MV6 viime helmikuusta saakka. Siinä on Defan letkulämmitin, asennettu lämmityslaitteenkennon letkuun, kiinnitetty alas runkopalkkiin moottorin oikealle puolelle. (Autoahan tarkastellaan aina kuten sitä ajetaankin, eli oikea on aina oikea kun ei mennä sekoittamaan millään edestä päin katsomisella.)
Lämmitin on meillä käytännössä aina päällä kun sähkötolpassa on lämpötilan mukaan säätyvä virrankytkentä ja roikkaa on pidettävä aina kiinni kun koskaan ei tiedä päivää jolloin autoa tarvii. Ajoa tulee talvisin vain parina päivänä viikossa mutta hyvin on lämmitin tähän asti kestänyt. Ja ihan varmaa on että kun tuo joskus lakkaa toimimasta, hankin vastaavan uuden.
Omega MV6 Sedan aut '98
VilkkuS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 17 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilkkuS »

Kuvaa jos sais niin..... KIIIIITOOOOS ja kumarrus.

tohon: ville_sallinen@hotmail.com
Ei se nopeus, vaan se vauhti!!
Kuva
veccuman83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 746
Liittynyt: 13 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

ite kyselin just varkauden autost lämmitintä emännän iskän mv6:seen nii sano siel et kaikki ne letkulämmittimet on jo "romutettu" huonon toimivuuden takia eli saatavilla on vaan sitä säteilylämmitintä joka maksaa 129euroa.
Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja apache »

On 2004-12-26 19:27, jankok wrote:
Calibrassa tuli alavesiletkun väliin n.10cm ennen termostaattia
onko toi calibra siis 16v-koneella? minkä hintainen oli ja kuinka vaikea asentaa?
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

On 2004-12-27 09:29, Aika wrote:
Meillä on ollut MV6 viime helmikuusta saakka. Siinä on Defan letkulämmitin, asennettu lämmityslaitteenkennon letkuun, kiinnitetty alas runkopalkkiin moottorin oikealle puolelle. (Autoahan tarkastellaan aina kuten sitä ajetaankin, eli oikea on aina oikea kun ei mennä sekoittamaan millään edestä päin katsomisella.)
Lämmitin on meillä käytännössä aina päällä kun sähkötolpassa on lämpötilan mukaan säätyvä virrankytkentä ja roikkaa on pidettävä aina kiinni kun koskaan ei tiedä päivää jolloin autoa tarvii. Ajoa tulee talvisin vain parina päivänä viikossa mutta hyvin on lämmitin tähän asti kestänyt. Ja ihan varmaa on että kun tuo joskus lakkaa toimimasta, hankin vastaavan uuden.
Autoa ei aina välttämättä tarkastella noin kuten sanoit, mutta jos vaikka puhutaan kuskin ja apukuskin puolesta, niin asia on kaikille selvää, paitsi jos puhutaan vauxhalleista eli aina on kaksi puolta... :wink:

Apukuskin puolella se minullakin oli, mutta ei vain kestänyt. Lieneekö ollut valmitusvirhe vai mikä, mutta uutta samanlaista ei saanut enää tilalle takuuseen, kun nykyisin saa vain säteilylämmittimiä. Tuolla lämmittimen mallilla kun tilaa eikä puhu autosta mitään voi saada, mutta ei välttämättä kovin hyvällä takuulla...

Kiitoksia, kapiteeli kuvista eli samassa paikassa minullakin oli, mutta ei vain kestänyt jostain syystä ja tapella piti oikein tuosta oikeasta asennuspaikasta eräässä Jyväskyläläisessä AD-korjaamossa, joka Seppälässä sijaitsee, kun eivät uskoneet, että oli oikein laitettu. Itse piti hommata asennusohjeet ja näyttää että näin sen kuuluu olla. Kaiken hyvän lisäksi vielä ajettiin autolla pillurallia Seppälässä huvin vuoksi. Ei tartte sinnekään enää mennä. Tästä on juttua aikaisemmin jo...

Näistä lämmittimistähän on ollut jutustelua täällä ja toiset tykkää letkulämmittimestä huonoa ja toiset ei. Itse olisin kyllä sen pitänyt, mutta kun ei saanut uutta tilalle ja tuo säteilylämmitin on hyvin pelannut ja ei mene kauaa kun lämmöt nousee asteikolle muutenkaan omegassa...
Aika
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 19 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aika »

Onhan se ikävää jos ei joissain autoissa toimi. Kyllä minäkin olen kuullut letkulämmittimistä huonoja kokemuksia, varsinkin 10 - 20 vuoden takaisista. Mutta meillä se on kyllä toiminut erittäin hyvin.

Ja eihän uutta ostaessa tarvitse "ostaa" juuri sitä Omegan lämmitintä mitä ei enää valmisteta. Miksei sinne kävisi mikä tahansa lämmitin jossa vain liittimet ovat sopivat ja teho riittää, esim. tämä http://www.defa.com/doc/700/723.pdf ? Uutisryhmistä olen lukenut että tuota on asennettu Astraankin.
Omega MV6 Sedan aut '98
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

On 2004-12-28 09:10, Aika wrote:
Onhan se ikävää jos ei joissain autoissa toimi. Kyllä minäkin olen kuullut letkulämmittimistä huonoja kokemuksia, varsinkin 10 - 20 vuoden takaisista. Mutta meillä se on kyllä toiminut erittäin hyvin.

Ja eihän uutta ostaessa tarvitse "ostaa" juuri sitä Omegan lämmitintä mitä ei enää valmisteta. Miksei sinne kävisi mikä tahansa lämmitin jossa vain liittimet ovat sopivat ja teho riittää, esim. tämä http://www.defa.com/doc/700/723.pdf ? Uutisryhmistä olen lukenut että tuota on asennettu Astraankin.
Kyllähän sinne voi laittaa minkä haluaa, mutta en tiedä miten takuuasiat pelaa sitten... Tuli kuningasajatus tuossa, että jospa laittaisi molemmat säteilylämmittimen ja letkulämmittimen. Olisi sitten vedet ja öljyt lämpöisiä ja olisi kuin kesällä lähtisi pakkasilla. :wink: Mahtaisi toimia tuokin ja saisi olla tarkkana kyllä sen suhteen sitten, että ei lämmitä liikaa. Parissa tunnissa voisi olla paikat lämpöisinä...
VilkkuS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 17 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilkkuS »

Joo pitää tuo oma defa möllikkä sinne tässä piakkoin paukauttaa.... kerrotaan sitten miten lämpee ja kuinka kauan kestää (vai kestikö) :grin: Ja Kiitos kuvista!!
Ei se nopeus, vaan se vauhti!!
Kuva
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Viesti Kirjoittaja kcl »

Kertokaa, miksi letkulämmitin? Mulla on 2,6 V6 ja siinä on kyllä ihan "oikea" lohkolämmitin...
Vastaa Viestiin