Sivu 2/3

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 19:03
Kirjoittaja madi
hihi :D :D

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 19:49
Kirjoittaja irmcher
Ollut 2.0E ja 2.2E työn alla C24NE

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 21:26
Kirjoittaja bulletti
rakenteilla Manta-78 400-look hieman muutellen mieleiseksi..uudella 2.4cih tekniikalla

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 12:38
Kirjoittaja kosunen
On parasta aikaa peltitöissä( vaihdettavien listalla mm. helmat, puöränkaaret, takapaneeli, takaloksun alaposket, takakontin pohja joka muutetaan niin että alle mahtuu suurikokoinen vaimennin ja se jää piiloon). Sen jälkeen varmaan sovitetaan 2.0 Ne pata ja ehkä Omegan vaihteisto, tai sitten BMW:n sporttiversio, tai koko voimansiirto saatetaan ottaa myös Volvosta, joihin saa kohtuu hinnalla suorakytkentä laatikkoa ja perävälityksiä löytyy hyvin. Myös nelilinkki tulee kysymykseen. Kaaret tullaan asentamaan, sekä asianmukaiset penkit 6 pistevöillä. Moottoriin tullaan asentamaan ahdin(tietysti), mittatilauscooleri, teetätetty jäähdytin, todennäköisesti kuivasumppu ja mahdollisesti rullanokka( asia on parhaillaan työn alla josta ehkä myöhemmin saatan informoida). Alustapuolelle isot levyt joka kulmaan, nopea ohjaus( todennäköisesti myös sähköinen ohjaustehostin), säädettävät vaimentimet ym ym.Auto tulee edelleen rekisteriin jolla saatan ajaa Roadsport ratasarjaa, sekä asfalttisprinttejä. Ai niin tärkein meinasi unohtua, auton vuosimalli on 87´ mallin ollessa GSI. Saa nähdä milloin se nyt sitten valmistuu, kun pääomaa tulee kulumaan paljon. Jossain vaiheessa tulee myyntiin sen auton vakio tekniikka, sisustuskin on aika siistissä kunnossa. T: Kansiviritys J.Kosunen

Lähetetty: 01 Huhti 2005, 21:51
Kirjoittaja Manta-A
C36NE puuttuu myös listalta, kylläkin A mallissa

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 16:05
Kirjoittaja Juho M-P
Eipä taida enää meikälle tullakkaan 20SE OHC pataa. Piti ostaa C20XE...

Lähetetty: 03 Huhti 2005, 00:33
Kirjoittaja FrOZ
tällä hetkellä 2.0 Remmiahdettuna.

Lähetetty: 13 Touko 2005, 21:27
Kirjoittaja tunturista
Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.

Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.

Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.

Lähetetty: 13 Touko 2005, 21:27
Kirjoittaja tunturista
Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.

Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.

Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.

Lähetetty: 13 Touko 2005, 21:27
Kirjoittaja tunturista
Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.

Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.

Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 19:19
Kirjoittaja dayton
Siinähän tuo 2,2 kevennetyllä/tasapainoitetulla alakerralla avarrettu kansi(myös pakokanavat) isomilla venttiileillä, puristusta nostettu, kunon rähinä nokka ja rukatut ruiskut.

Lähetetty: 10 Elo 2006, 13:35
Kirjoittaja zoomer
2.0 cih Diesel voimalaitoshan se siellä pellin alla majailee...
moottorikoodia en tiedä

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 16:30
Kirjoittaja mikkis
Ja hei, ääni myös R6 C30NE tekniikalle

Lisää yllätyksii

Lähetetty: 24 Tammi 2007, 21:29
Kirjoittaja tunturista
Juu tuohon mantaan on asennettu sit sellainen 1,9 SH lohko johon on asennetu 3.0 NE;n männät ja kierrot. Kantena edelleen 20XE 41/45 venoin 3.0NE imupuolella jyrkällä nokalla. Kesää ootellen ja pitävii kelejä.

Tarkoituksena on asentaa tai kokeilla viel 2,4 kampuralla ja sopivilla kierroilla venan nostooki jossain vaiheessa. Mut toi 1,9 kampura on kierrosherkempi.

Lähetetty: 30 Joulu 2007, 12:47
Kirjoittaja EWO-500
Pari Mantaa löytyy tallista:

Manta B Mantzel Evolution -76 C30NE (220HV)
Manta B -80 C30NE+Ahdin (320HV)
Manta B Gsi -87 C36NE+ Ahdin (tulossa ainakin 500HV)
Manta B Gsi -86 C30SE DOHC (204HV)
Manta B 400 -83 2.4E DOHC
Manta B i200 -83 2.0E (125hv)