Manta B Turbo -76
Manta B Turbo -76
Tällainen keulakolaroitu Manta tuli haettua Turun suunnalta kevätiltojen ratoksi. Auto on ollut alunperin ollut 1900 kaasutinmalli, ja näyttänyt tältä muuten, paitsi väri on ollut myrkyn vihreä
Tässä kuvia Mantasta edellisen omistajan ajalta, tietty ennen kolaria
Tästä siis aloitellaan:
Tekniikka ostaessa:
Koneena 2.2 E, laakerivikainen
Vaihteistona 5-vaihteinen iso getrag
Lukoton vakioperä
Sisusta:
Punainen Recaron sisusta, huonot ovipahvit, SR-mittaristo
Nykyään Senator B kojelauta, lämmityslaitteisto ja keskikonsoli. Käsijarrumekanismi Omega A:sta. Takana verhoillut penkit, ovipahvit on uudelleen verhoillut ja etupenkkeinä on ...
Tekniikka:
Versio 1
-koneeksi 20SE 122hv, 1.8 kansi ja nokka
-Laatikoksi R25
Versio 2 by V-P Kuuranne
-Lohko 22E
-Männät 96,5mm tako
-Kansi P22
-Nokkana Enemin turbonokan kopio
-Imusarja 22E modifioitu Omega A kaasuläpällä, OHC-koneen suuttimien paikoilla ja suutintukilla
-Moottorinohjauksena Megasquirt suorasytkällä
-Suuttimet on Siemens Deka
-Karpiolalla teetätetyt vetarit ja modifioitu omegan lukko
-Ahtimena on ...
-Välijäähdytin on 500x450mm
-Pakoputkena on alusta loppuun asti 3" rosteriputki yhdellä 500mm rosterivaimentajalla
Jarrut
-Senator B tehostin ja pääsylinteri
-Edessä 296mm Zimmermann sport-levyt Senatorin satuloilla ja Mintex-paloilla
-Takana 268mm Zimmermann sport-levyt Zafira 2.2 satuloilla (Boschin valmistamat) ja Mintex-paloilla
-Toki kaikki putket uusittu, ja samalla kaikki letkut muutettu teräspunosletkuiksi
Alusta
-Powerflex puslat
-Iskarit vielä mietinnän alla
-Jotkut noin -50 tai -60mm madallusjouset
Muuta pientä:
-Kori maalattiin Opelin vuosimallin -89 värikartasta löytyneellä Antrasiitin harmaalla
-Irmscherin nelivalot
-i400/i240 Mantan road-levikkeet
-Engelmann-peilit
-"400"-ilmapoistokolmiot konepeltiin
-Aerocatch-lukot konepellissä
-Takakontin päälle GS/E mantan takalippa
-VDO:n mittareita: ahtopaine, öljynlämpö, bensapaine
-Teräksinen peränjatke, vahvempi jatkeen akseli, vahvistettu jatkeen palkki
-Vanteina Gotti 16"x8,5" ET 11 (takana käytännössä 0 modifioitujen vetareiden ja jarrujen takia) takana 225/40 ja edessä 205/45 Falkenit
Tässä kuvia Mantasta edellisen omistajan ajalta, tietty ennen kolaria
Tästä siis aloitellaan:
Tekniikka ostaessa:
Koneena 2.2 E, laakerivikainen
Vaihteistona 5-vaihteinen iso getrag
Lukoton vakioperä
Sisusta:
Punainen Recaron sisusta, huonot ovipahvit, SR-mittaristo
Nykyään Senator B kojelauta, lämmityslaitteisto ja keskikonsoli. Käsijarrumekanismi Omega A:sta. Takana verhoillut penkit, ovipahvit on uudelleen verhoillut ja etupenkkeinä on ...
Tekniikka:
Versio 1
-koneeksi 20SE 122hv, 1.8 kansi ja nokka
-Laatikoksi R25
Versio 2 by V-P Kuuranne
-Lohko 22E
-Männät 96,5mm tako
-Kansi P22
-Nokkana Enemin turbonokan kopio
-Imusarja 22E modifioitu Omega A kaasuläpällä, OHC-koneen suuttimien paikoilla ja suutintukilla
-Moottorinohjauksena Megasquirt suorasytkällä
-Suuttimet on Siemens Deka
-Karpiolalla teetätetyt vetarit ja modifioitu omegan lukko
-Ahtimena on ...
-Välijäähdytin on 500x450mm
-Pakoputkena on alusta loppuun asti 3" rosteriputki yhdellä 500mm rosterivaimentajalla
Jarrut
-Senator B tehostin ja pääsylinteri
-Edessä 296mm Zimmermann sport-levyt Senatorin satuloilla ja Mintex-paloilla
-Takana 268mm Zimmermann sport-levyt Zafira 2.2 satuloilla (Boschin valmistamat) ja Mintex-paloilla
-Toki kaikki putket uusittu, ja samalla kaikki letkut muutettu teräspunosletkuiksi
Alusta
-Powerflex puslat
-Iskarit vielä mietinnän alla
-Jotkut noin -50 tai -60mm madallusjouset
Muuta pientä:
-Kori maalattiin Opelin vuosimallin -89 värikartasta löytyneellä Antrasiitin harmaalla
-Irmscherin nelivalot
-i400/i240 Mantan road-levikkeet
-Engelmann-peilit
-"400"-ilmapoistokolmiot konepeltiin
-Aerocatch-lukot konepellissä
-Takakontin päälle GS/E mantan takalippa
-VDO:n mittareita: ahtopaine, öljynlämpö, bensapaine
-Teräksinen peränjatke, vahvempi jatkeen akseli, vahvistettu jatkeen palkki
-Vanteina Gotti 16"x8,5" ET 11 (takana käytännössä 0 modifioitujen vetareiden ja jarrujen takia) takana 225/40 ja edessä 205/45 Falkenit
Täältä tiiviste.TheMan kirjoitti:Hmmm.... Taitaa tulla kiire... Manta ei ole VIELÄKÄÄN värissä, mutta tosin kaikki muut osat on hankittuna pako/imusarjan tiivistettä ja kaasuläpän potikkaa lukuunottamatta
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara