Sivu 157/171

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 27 Touko 2016, 22:54
Kirjoittaja Järkiliitto?
Siis toivottavasti

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 29 Touko 2016, 10:38
Kirjoittaja madi
Vakionahan on se 211hp@6000rpm 270nm@3400rpm koneteho
Nuo tehot on rengastehot

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 29 Touko 2016, 13:46
Kirjoittaja CaLis
Tos alkaa olee aika hyvä henki jo, jos tuo virtual dyno on edes suunnilleen kartalla :thumbsup:

Mitäs tost tulis sitte 274 hp ja 396 Nm kampiakselilta jos voimansiirron hyötysuhde ois 0.85

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 29 Touko 2016, 17:17
Kirjoittaja Timonen
madi kirjoitti:Vakionahan on se 211hp@6000rpm 270nm@3400rpm koneteho
Nuo tehot on rengastehot
Vakio X30XE-nokillako?


Matthiessen myy 1000€:lla spagettipeltipakosarjaa V6:iin. C25XE, X25XE ja X30XE -versiot.

http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?Vi ... 1249&l=219

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 29 Touko 2016, 18:15
Kirjoittaja Järkiliitto?
No sitten tuohan on tosi hyvin.
Mielenkiintoista miten oma tulee hönkimään kun puristukset nostettu ja männät vaihdettu. Toivottavasti imu ja pakosarjat onnistuu. Imusarjasta sain jännän idean miten tehdä. Katsotaan onnistuuko kun saan runnerit. Päätin että tehdään ensin pakosarjat pakoputkipaloista niin saa muuteltua tarpeen mukaan ja sitten vasta rosterista lopulliset.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 29 Touko 2016, 18:22
Kirjoittaja Järkiliitto?
Miten Madi kannet virtasi viilauksen jälkeen?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 29 Touko 2016, 20:49
Kirjoittaja madi
Kansien virtauksesta ei oo faktaa mutta paremmin varmana kuin vakiot
Kyllä tuo voimansiirto häviö on vaan joku 7-8%
Katsoin tuommosen koneen vakio ennakko karttoja on ne aika miedot
Koneessa on vakio nokat vakiomerkeissä

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 31 Touko 2016, 12:02
Kirjoittaja CaLis
Toi 15 % voimansiirron tehohäviö on sama jota käytetään ainakin DynoDynamicsin penkeissä moottoritehoa 2-vetosesta mitattaessa. Eli tulokset on tällöin vertailukelpoiset ns. Shoot out 4 ja 6 moodeissa tehtyjen mittausten kanssa.

Eihän se tietenkään ole mikään absoluuttisen tarkka arvo, se kun vaihtelee voimansiirtokohtaisesti jonkin verran. Useimmiten noissa lappusissa kuitenkin moottoriteho ilmeisesti omistajan hyvän mielen takaamiseksi esiintyy, niin tuollasella 85 % hyötysuhteella se pyöräteho yleensä moottoritehoksi muutetaan.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 17:51
Kirjoittaja Timonen
Nyt kun mulle tulee kampuran takastefan vaihdon yhteydessä uusi kytkinpaketti ja MTechin 5,6kg vauhtipyörä, niin olisiko syytä tasapainottaa koko paska kampura mukaan luettuna yhtenä pakettina?

Olen siitä varma, että LuK on hoitanut kytkinpaketin tasapainotuksen ja MTech puolestaan vauhtipyörän. Itse olen ajatellut lyödä hilut kiinni ilman tasapainotusta, mutta tänään töissä yksi työkaveri toi ilmi tuon, että suositteli ehdottomasti myös kampiakselin + koko höskän tasapainotusta.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 18:19
Kirjoittaja ?!
Ei tarvi tasapainottaa, kaikki osat on puntitettu erikseen, ellei toisin mainita.

Toki jos moottoria on tarkoitus kierrättää jatkuvasti yli 7000rpm niin sitten tasapainotus on aiheellista.

Ei siitä tosin ole haittaakaan, mutta ehkä vähän turhaa vakio katuautoon

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 21:08
Kirjoittaja Timonen
?! kirjoitti:Ei tarvi tasapainottaa, kaikki osat on puntitettu erikseen, ellei toisin mainita.

Toki jos moottoria on tarkoitus kierrättää jatkuvasti yli 7000rpm niin sitten tasapainotus on aiheellista.

Ei siitä tosin ole haittaakaan, mutta ehkä vähän turhaa vakio katuautoon
Ok, noin mäkin sen aattelin. Ja eihän toi enää vakio ole, kun tossa on ne CatCamssin nokat vaihdettuna.
Rajoitin taitaa tulla jossain 6500rpm paikkeilla, ja yleensä vaihdan viimeistään 6000rpm kohdalla, kun max. teho on 5800rpm.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 22:49
Kirjoittaja Paska Omena
Jos motti olis levällään niin saattaisin tasapainottaa (ei kyllä tullu painotettua vaikka oli levällään) mutta en sen takia ainakaan rupeis konetta aukomaan.

Ehkä mä sitte seuraavaan koneeseen tasapainotan kun tuon saa joskus rikki :hypocrite:

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 23:06
Kirjoittaja 1,2sorsa
Itellä kävi c18xe /xel tasapainotuksessa
Kampura heitti kahden 4x3mm reiän verran
Sorvattu vp 5x2mm
Ja lukin käytetty asetelma järkyttävästi
Painotettiin siten että ensin kampura sitten vp kiinni ja sitten asetelma nolliin
Painotus + kiillotus + laakerit ja plastigue yht 297euroa

Penkkissä ei oo käyty eikä kone ole vielä autossa

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 12:43
Kirjoittaja Juho M-P
Missä onnistui painotus? ProEnginessillä?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 13:27
Kirjoittaja ?!
Racersplace tekee Keravalla moottorin tasapainoitukset myös.