Astra f kaiuttimet

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
ji-pe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 26 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja ji-pe »

Paljon tos focalis on asennussyvyys? Oon nyt pyöritelly noita peerlessei vaikka miten päin niin ei riitä tila, ottaa lasiin tai pahviin kiinni. Noissa muistaakseni syvyys 68mm.
Avatar
squealer
'Senator'
'Senator'
Viestit: 870
Liittynyt: 11 Elo 2005, 23:30

Viesti Kirjoittaja squealer »

ji-pe kirjoitti:Paljon tos focalis on asennussyvyys? Oon nyt pyöritelly noita peerlessei vaikka miten päin niin ei riitä tila, ottaa lasiin tai pahviin kiinni. Noissa muistaakseni syvyys 68mm.
Focalissa tais olla asennussyvyys n.65mm. Ei mennyt ilman rälläkkää paikoilleen mutta oli se kaiken sen vääntämisen arvoista :D
viiksimies
'Senator'
'Senator'
Viestit: 361
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja viiksimies »

squealer kirjoitti:TÄÄLTÄ ainakin löytyy Dragsteria ja Rainbowta... Mitä tuohon Sonyyn tulee niin itse ostaisin ennemmin vaikka Rainbown erillissarjan jos vaan kukkaro kestää ;)
Jees, tuolta vois kysellä. Sattuu olemaan vielä vanhan tutun kaverin perustama firma :D
Vielä löyhästi topiciin liittyen: mikä Rainbow/Dragster sarja passaa heittämällä taakse orggispaikoille? Lähinnä tarkoitus olisi paranataa alkuperäisten ämyreitten ääntä. Nuo tod.näk toimisivat paremmin kuin hyvin tähän tarkoitukseen.
Avatar
squealer
'Senator'
'Senator'
Viestit: 870
Liittynyt: 11 Elo 2005, 23:30

Viesti Kirjoittaja squealer »

viiksimies kirjoitti:Lähinnä tarkoitus olisi paranataa alkuperäisten ämyreitten ääntä.
Hääh, kuinkas alkuperäisiä kaiuttimia pystyy parantamaan :lol:

no joo, no joo
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1580
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Mulla Rainbowin sarja hyvin sopi ja soi. Tuossa lisää juttua:

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
GSI-The Real Thing & ST wagon
teuo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 45
Liittynyt: 22 Kesä 2005, 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja teuo »

Kuinka syvät nuo etuovien kaiuttimet voivat olla ennenkuin joutuu rälläköintihommiin? Onko kukaan saanut mahdutettua vahvistinta jonnekin hanskalokeron taakse tms, ei viitsisi alkaa vetämään virtoja, signaaleja ja kaiutinjohtoja takakonttiin yhden pienen päätteen takia..
Jere
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jere »

Omassa astrassa on 64mm syvät kaiuttimet ja ne mahtuivat juuri paikalleen tekemällä sopivan korokerenkaan. Peltiä piti vain hieman taivuttaa ja ikkunakin mahtuu laskemaan alas.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3587
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

^ Mulla 63 mm, (5.25"). Meni ihan millin tarkkuudella sovittelemalla paikkoilleen - peltiä muokkaamatta.
Avatar
kurttu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 753
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 10:18
Paikkakunta: Jollimäki

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Ite vähän ajattelin laittaa f-astraan eteen tällaiset:
Kuva
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=4277

Eli budjettiluokan kajarit. Olisin ihan tyytyväinen vakiokajareihin, mutta toinen diskantti on pimeänä. Subbarikin mulla on budjettivehje, makso kaikenkaikkiaan n. 100e, mutta hyvä tuli kun itse tein 8)

Kuva
kurttu
Avatar
Markus Ruhl
'Senator'
'Senator'
Viestit: 550
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 15:31
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Markus Ruhl »

Miten ootte vetäneet kaiutinjohdot kabiinista oveen?
Avatar
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja JJunior »

koelaudan päihin audaxin 3,5" ja seas disut a-pilareihin. midit apparin jalkotilaan yhteen koteloon. ei tarvinnu oviin rueta mitään tekemään ja hyvin toimii. 2-tie sarjalla jos oviin laittaa niin äänikuva jää aika pirun alas, suuntaus toki auttaa hieman asiaa.
2.0t Re85
m_opel
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 48
Liittynyt: 03 Syys 2006, 08:51
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja m_opel »

täytys itekki ruveta rälläköimään kaiutinaukkoa isommaksi. eikai sen aukon rälläköiminen vaikuta mihinkään kantaviin osiin? tai onko siinä aukon kohdalla mitään mitä ei saisi rälläköidä? kyse siis etukaiuttimen aukoista.
ittekans
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Marras 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja ittekans »

Markus Ruhl kirjoitti:Miten ootte vetäneet kaiutinjohdot kabiinista oveen?
Tää kiinnostaa minnuukin, eli miten F mallin astmassa kaiutinjohdot menee oviin? Eli meneekö sekä diskantille että keskiäänelle omansa? Bonuskysymyksenä kysyisin, onko pioneer MP30 soittimessa vasemalle ja oikealle puolelle jossain tasonsäätö?
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2207
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Iro »

ittekans kirjoitti:Bonuskysymyksenä kysyisin, onko pioneer MP30 soittimessa vasemalle ja oikealle puolelle jossain tasonsäätö?
Balanssi säätökö ei riitä?
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3587
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

ittekans kirjoitti: Tää kiinnostaa minnuukin, eli miten F mallin astmassa kaiutinjohdot menee oviin?
Oviliittimestä menee läpi vain kaksi johtoa. Haarautuvat vasta oven sisäpuolen johtosarjassa.
Vastaa Viestiin