Sivu 23/27

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 12:45
Kirjoittaja Juho M-P
Eikä se 22/24 kansikaan ole avain onneen jos käyttää 2.0 alakertaa. Puristussuhteen nostaminen takaisin järkevälle tasolle vaatii aika rajun kannen höyläyksen joka taas vaikuttaa jakoketjun kiristykseen. Pattipäämännät auttaa tuohon ongelmaan, mutta ne ei ole ilmasia.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 14:44
Kirjoittaja motorsport
2.0 litraisen virittäminen on aika kustannustehotonta joka tapauksessa (hauskaa ja opettavaista se silti voi olla). Vuosi vuodelta autojen moottorien viritysasteet tuppaa nousemaan. Parin litran turbodieseleissä on nykyään vakiona semmosta 180 heppaa :o . Ja ainahan sitä verrataan, että miten kovaa mikin vie.

90-luvulla tuommonen 170hv 2.4 CIH oli vielä hirveä tykki Asconan tai Kadetin korissa. Muistan elävästi kun olin ekaa kertaa semmoisen kombinaation vietävänä. Voi että se tuntu väännökkäältä.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 19:12
Kirjoittaja Simo
motorsport kirjoitti:2.0 litraisen virittäminen on aika kustannustehotonta joka tapauksessa
Tuo ei minusta pidä paikkaansa, 2-litraisia aihioitahan saa puoli-ilmaiseksi toisin kuin noita pidempi-iskuisia. Muutama satanen kansigurulle ja nokkaan niin uskoisin kyllä että siinä tuli ne kaikkein edullisimmat lisähevoset CIH:iin (~ 40-50 hp).
No toki 2.4:ia saa joskus edullisestikin, mutta yleensä niiden hintapyynnöt tässä maassa on älyttömiä. Ja ne 2.4:n vakiomännät ei kestä viritetyssä kun taas 2-litraisen kestää ihan ok, joten siinäkin 2-litrainen on kustannustehokkaampi.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 12:14
Kirjoittaja J.Koivumäki
minkä auton ruiskun osat tuohon cih 2l koneeseen menis?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 13:12
Kirjoittaja telwin
J.Koivumäki kirjoitti:minkä auton ruiskun osat tuohon cih 2l koneeseen menis?
B Asconan

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 16:56
Kirjoittaja LUMI
telwin kirjoitti:
J.Koivumäki kirjoitti:minkä auton ruiskun osat tuohon cih 2l koneeseen menis?
B Asconan
B Asconoita ruiskulla tehtiin/on jäljellä enää aika vähän
niin B Manta E Rekord käy ja on helpompi löytää 8)
2.2 E Rekord ja 2.4 Omega/Frontera saa käymään kans imusarja ja termarikoppa vaihtamalla

mutta ennemmin ne 40 sivuimut ja jyrkkä nokka koneeseen niin alkaa pelittään
2.0 alakerralla 50 Weberitkin on ihan sopivat kun muu kone on rakennettu samassa suhteessa (mulla 2.46litranen CIH jossa 48 Weberit 44mm kurkuilla ja käy nätisti)

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 20:00
Kirjoittaja JUKSU
gm 90209809 76h 240 Tollasilla stansseilla oleva kansi pyörii nurkissa eikä tietoa minkä cih koneen tuo on ja netistäkään en löytänyt niin oisko kellään tietoa?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 22:28
Kirjoittaja J.Koivumäki
osaisko kukaa neuvoa minkälaisen nokan tarvisin opelin 2l cih koneeseen vakio kannelle ku tuplakaasarit on solexin addhe 40

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 11:39
Kirjoittaja Simo
JUKSU kirjoitti:gm 90209809 76h 240 Tollasilla stansseilla oleva kansi pyörii nurkissa eikä tietoa minkä cih koneen tuo on ja netistäkään en löytänyt niin oisko kellään tietoa?
Ei tuo numero kerro mitään. Mutta katsoppa mitä lukee tulppien puoleisella sivulla keskellä kantta olevan teräslevyllä peitetyn kurkistusaukon vasemmalla puolella olevassa tasaiseksi hiotussa kohdassa.
J.Koivumäki kirjoitti:osaisko kukaa neuvoa minkälaisen nokan tarvisin opelin 2l cih koneeseen vakio kannelle ku tuplakaasarit on solexin addhe 40
Joku mieto katunokka, esimerkiks Enem Y12, P13 tai Y12/P13.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 12:11
Kirjoittaja Keme
Simo kirjoitti:Muutama satanen kansigurulle ja nokkaan niin uskoisin kyllä että siinä tuli ne kaikkein edullisimmat lisähevoset CIH:iin (~ 40-50 hp).
Kuuluisa "muutama satanen". Paljonko se sitten onkaan reaalimaailmassa ja verollisina hintoina.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 06:12
Kirjoittaja Realsanta
J.Koivumäki kirjoitti:osaisko kukaa neuvoa minkälaisen nokan tarvisin opelin 2l cih koneeseen vakio kannelle ku tuplakaasarit on solexin addhe 40
enem X1 ainakin toimi mulla yhdes B-mantas 40 tuplakaasareiden kans

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 10 Touko 2012, 17:37
Kirjoittaja J.Koivumäki
paljokohan menee kyseiseen 2l vakio kossuun moottoriöljyä?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 11 Touko 2012, 11:37
Kirjoittaja Juho M-P
Kossusierrasta en tiiä, mutta 2.0CIH:iin menee ~3,8L riippuen öljypohjasta.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 16:11
Kirjoittaja Colabi
Päivää hyvät Opel gurut :bye:

Olen tässä puuhastellut pikkuhiljaa koneen b asconaan yhdessä kaverin kans. Säätöä ja penkkiä vaille.
Autosta löytyy 2.4 alakerta joka porattiin 1,5mm isommaksi. Sisääne meni eaglen veivit ja wössnerin pattimännät. Kampura hiottiin kauloilta seuraavaan alikokoon ja tietty koneessa uudet laakerit ja tiivisteet. 2litrasen vauhtipyörällä ja sintteri kytkimellä. Kansi on 2,2recordista johon tehty pystymmät seetikulmat. Ns. A-ryhmäläisen nokka ja kovat nostajat, tulpajouset. Marteliuksen iso pakosarja ja imupuolella 50 weberit 42 kurkuilla. Kannesta muokattiin myös kanavia hiukan.
Veikkauksia palonko tehoa löytyy nuin suurinpiirtein?
Parin kk sisällä pitää penkkiin saaha. Itse en odota liikoja, mutta onko kellään ehotuksia/tietoa olisko jotaki voinu tehä toisin? Pöljää kysyä näin jälkikäteen, mutta saahan sitä aina kysyä... Jos vaikka jää tehot omasta mielestä liian alhaseks nii voi yrittää toisenlaista kompinaatiota.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 18:36
Kirjoittaja _Jape_
Colabi kirjoitti: Veikkauksia palonko tehoa löytyy nuin suurinpiirtein?
Tuohon ei varmaa osaa kukaan vastata. Vastaavista 170-190hp




Minkä kokoset venttiilit siinä on?