Sivu 25/27

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 04 Tammi 2013, 13:55
Kirjoittaja Simo
nisa kirjoitti:mikä ois paras keino saada kampiakselin kauloist pintaruoste pois, Uskaltaakohan niist kevyest vesihioma paperil pyyhkästä?

Kumpi on sitten parempi virityskäytössä 1.9L Cihin kansi vai 2.0cihin kansi?
Toki kampuran kaulat voi hienolla paperilla pyyhkäistä. Teräsvilla myös sopii tarkoitukseen.

Kansien paremmuus riippuu venttiilien koosta, 1.9 kansia on muistaakseni pienemmillä sekä samankokoisilla venoilla mitä 2.0 (42/37mm). Jos venat samankokoiset niin sitten ihan sama kumman kannen laittaa.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 04 Tammi 2013, 15:23
Kirjoittaja nisa
ok, miten paljon siit uskaltaa kanvaii kairata isommiks ? Kannattaako kannen palotiloille tehdä mitään ?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 04 Tammi 2013, 18:06
Kirjoittaja motorsport
...

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 04 Tammi 2013, 19:31
Kirjoittaja Juho M-P
Mielestäni isoventtiilinen 1.9 kansi on kuitenkin ahtailla kanavilla, joten 2.0 on huomattavasti parempi.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 07 Tammi 2013, 13:15
Kirjoittaja Realsanta
Juho M-P kirjoitti:Mielestäni isoventtiilinen 1.9 kansi on kuitenkin ahtailla kanavilla, joten 2.0 on huomattavasti parempi.
mutta parempi aihio kuin 2litrasen kansi jos se uudempi versio jossa on 42/37 venat... koska on pienepi palotila ja enennä kairattavaa kanavissi jotta saa mieluiset :D

palotilat kannatta muokata tuon näköiseksi

tuos kuvassa on x1.9S kansi ja martikkala tapani tehnyt kuten monelle muullekin täällä pohjanmaan alueella

Kuva
Kuva

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 21:56
Kirjoittaja nisa
Mistähän tohon cihii vois koittaa ettii rullakeinu vipui?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 22:38
Kirjoittaja Juho M-P
Kansiviritys Kosunen osaa auttaa 100% varmuudella.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 15:58
Kirjoittaja nisa
Minkä kokoin on 1.9l std moottorin poraus? jostain olin lukevinani et se ois 93mm?

Mul on porattu toi lohko 95mm kokoo ja siihen tarvis nyt kennentiiviste jostian löytää eli pystyyköhän siin käyttää ihan tot 1.9l tivarii?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 16:27
Kirjoittaja Simo
nisa kirjoitti:Minkä kokoin on 1.9l std moottorin poraus? jostain olin lukevinani et se ois 93mm?

Mul on porattu toi lohko 95mm kokoo ja siihen tarvis nyt kennentiiviste jostian löytää eli pystyyköhän siin käyttää ihan tot 1.9l tivarii?
2.0 on vakiona 95mm joten laita sellasen tiivari.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 20 Helmi 2013, 20:52
Kirjoittaja nisa
sitten kytkin asiaa..

Mul on siis se isompi cihin kytkinlevy

Eli huhujen mukaa tohon cihii kävis pienil muutoksil volvon paineasetelma ja siit ois muutama kysymys

Minkä volvon asetelma?

mistä käykö toi risulootan oma käpälä

Mistä painelaakeri?

Mitä muutoksia vauhtipyörä tarvitsee? muuta kun uuet pultin reijät

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 21 Helmi 2013, 10:05
Kirjoittaja Simo
Volvon vauhtipyörä taitaa olla suora joten Opelinkin pyörä tarvii sorvata niin että levylle ei ole sitä upotusta. Ja pultinreikien lisäksi ohjuritapit että asetelma keskittyy.
240 Turbo Volvon asetelmaa lienee käytetty eniten kun se pitää vähän suuremmankin väännön. Muihin kysymyksiin en osaa vastata.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 21:29
Kirjoittaja nisa
Kuinkahan paljon uskaltaa tot 1.9l lohkoo madaltaa/ paljon tarve madaltaa et saa puristussuhteen kohallee tolle 314 asteisel nokal ku iskunpituus on se 69,8mm ja kangen mitta se 128mm ja tulee 1mm paksuin kannen tiiviste ja kantta ei o madallettu laisinka ja on sil 2.2.L männäl tehty minkä tapin ja männän laen väli taitaa olla on korkeempi ku tos 2.0lmännäs?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 00:12
Kirjoittaja Juho M-P
Jakoketjun kanssa tulee ongelmia.


Sitäpaitsi 22 mäntä on matalampi kuin 20, eli puristusta et saa mitenkään tolla patentilla.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 17:39
Kirjoittaja nisa
Eihän sil o väli vaikka se mäntä on matalampi ku toi 2.0:n ni lohkoo madaltaes puristusten on pakko nousta verrattuun std dekki korkeutee samoil männil

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 18:29
Kirjoittaja LUMI
aika reilusti saa laskea että tulee nolladekkiin
(77,5-69,8)/2=3,85mm