Vaihda sitten Opel-liikettä vähemmän paikalliseen. Niistä Irmscherin osia pitäisi kuitenkin saada kun ovat osa virallista maahantuonti/myyntiorganisaatiota.jone28 kirjoitti:mistähän sitä Irmscherin sarjaa sais? Suoraan Saksasta tilaaminen tyssää heti kieliongelmiin ja paikalliselta Opel-liikkeeltä meni sormi suuhun...
16V ECOTEC - viritys.
Opel liikkeestä löytyy yleensä hyvin kaikki alkuperäisosat.. tullu huomattua, että ne kaivaa noit osii viimeisimpii koristenappeja myöten kunhan vaan meet tarpeeks riehuu sinne.. x) Mut sit kun mainitset esimerkiksi seuraavan lauseen "Mul on Simons putkisto, tarvisin sille orkkista isomman peltipakosarjan, mieluiten rosteria" nii myyjä alkaa kyselee suunnillee et "Mikä putkisto? Mikä pakosarja? Rosteria?"-jupe- kirjoitti:Välillä joo tosiaa tuntuu, että tuol paikallisessa menee sormi suuhun vähän liiankin helposti ja välillä taas palvelu on jees.
Onko kaikki ne vanhemman mallisia koneita, joissa on öljytikku pakosarjan oikealla puolella autoa edestä katsoessa?
Lopputulos -> Ei löydy, joka on sinänsä ihan ymmärrettävää...
Mutta myyjät vois kyl ottaa selvää noista "kilpa / tarvike" osistakin jonkin verran... Tai edes neuvoa mistä niitä saa ja mihin hintaan?
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Turbo
Pystyyk tällaiseen 2.0 16v Ecotec koneesee muuten laittamaan turbon näin jälkeen päin, tai no siis ilmeisesti pystyy mutta onko kuinka kallis rojecti?! Kestääkö kansi yms. Jos nyt oletan et venttiilit pitää ainakin uusia siinätapauksessa..
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Re: Turbo
Kallistahan siitä tulee,kun mööpelin tarvii vastata turbon mallia ja kun vähäpäästöinenkin on,niin tuo perinteinen vtt reissu heilahtaa.Eagle| kirjoitti:Pystyyk tällaiseen 2.0 16v Ecotec koneesee muuten laittamaan turbon näin jälkeen päin, tai no siis ilmeisesti pystyy mutta onko kuinka kallis rojecti?! Kestääkö kansi yms. Jos nyt oletan et venttiilit pitää ainakin uusia siinätapauksessa..
Konees nyt varmaa ennemmin tuo suurempi ongelma on nuo puristukset kuin venttiilit.
niih..ekto kirjoitti:Joo nämä kaikki Ecotec viritykset on kyllä sen verran kalliimpia, että melkein halvemmaks tulee myydä nykynen ja ostaa suoraa joku isompi mottinen Opeli valmiilla turbolla. Itelle riittäs joku ihan 20 heppaa lisää, ilman että täytyy maksaa useita tuhansia siitä...
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Tämä ei liity varsinaisesti viritykseen mutta saattaa olla hyödyllinen jollekkin. Simtecillisen auton (c18xe,c18xel,x20xev) vian etsintään antureiden odotusarvoja yms.
http://www.autodiagnos.com/multitester/ ... 561eng.pdf
http://www.autodiagnos.com/multitester/ ... 561eng.pdf
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
X20XEV koneeseen (Siemensin moottorinohjausjärjestelmä) ei Suomessa taida kukaan muu pystyä tekemään "lastua" (lue moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointia dynamometrissä) kuin Mika Karala (www.turbotec.com).Eagle| kirjoitti:Minkälaista lastua kyseiseen koneeseen muuten saa, mihin hintaan ja mistä? =)
Ja muistutuksena; yleismalisilla lastuilla ei sitten ole muuta vaikutusta kuin psykologinen -saattaapa tehot/väännöt laskea ja bensankulutus nousta...
ei ei, kyllä se pakosarja valmiina ostetaan sitten kun ostetaan..MME kirjoitti:En tiedä oliko tarkoitus keskittyä vain bolt on virityksiin,mutta tuohon etuputki/pakosarja ongelmaan löytyy ratkaisu lähimmästä varaosaliikkeestä.Mutkia ja joustoliitoksia löytyy jokalähtöön.Sovittelua ja hitsaus taitoa se tietenkin vaatii
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1