Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Esittele Opel-projektisi tai autosi
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja bahis! »

Juzzi kirjoitti:Tietääköhän pojat nyt mistä puhuu, vai meinaatteko että tuollainen uusi vakio v8 moottori ei kestä laulattaa alitehoisena vakio pumpulla?

Jos joku sponssaa mulle kuivasumpun kaikkinen kilkkeineen niin voin kyllä laittaa sellaisen mutta en näe mitään järkeä investoida "turhaan".

Tarpeeksi G-voimia peliin niin saattaa voitelun kanssa olla ongelmaa :yes:
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja Keme »

Vai g-voimia ja voiteluongelmia. Eikös se ole ratkaistavissa järkevällä öljypohjan toteutuksella ettei pumppu haro tyhjää?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

bahis! kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:Tietääköhän pojat nyt mistä puhuu, vai meinaatteko että tuollainen uusi vakio v8 moottori ei kestä laulattaa alitehoisena vakio pumpulla?

Jos joku sponssaa mulle kuivasumpun kaikkinen kilkkeineen niin voin kyllä laittaa sellaisen mutta en näe mitään järkeä investoida "turhaan".

Tarpeeksi G-voimia peliin niin saattaa voitelun kanssa olla ongelmaa :yes:
No autolla ajetaan pääsääntöisesti kylki edellä niiin ei niitä nyt ihan älyttömästi tule olemaan.
On autossa muita kohteita vielä aika paljon mihin menee paljon rahaa niin ei automeikkarin palkalla kuitenkaan ihan kaikkea voi toteutta mikä kannattaisi.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
eety
OCF Member 2019
Viestit: 2820
Liittynyt: 12 Elo 2008, 12:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja eety »

No ei se itte mottikaan varmaan halvimmasta päästä ole, ja varmaan suht edullisesti sumpun löytäisi jostain purkaamolta jostain päin mualimmoo. Ona tolla sumpulla sekin etu että voit asettaa koneen matalemmalle kuin normaali voitelu tekniikalla.
Avatar
Jones-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1132
Liittynyt: 04 Heinä 2005, 14:46
Paikkakunta: Tre

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja Jones- »

eety kirjoitti:No ei se itte mottikaan varmaan halvimmasta päästä ole, ja varmaan suht edullisesti sumpun löytäisi jostain purkaamolta jostain päin mualimmoo. Ona tolla sumpulla sekin etu että voit asettaa koneen matalemmalle kuin normaali voitelu tekniikalla.

Puhutko vaan vai tiedätkö mistä puhut? :P
._.
Avatar
Carbin
OCF Member 2020
Viestit: 318
Liittynyt: 19 Elo 2008, 08:27
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja Carbin »

GreadR kirjoitti:
eety kirjoitti:No ei se itte mottikaan varmaan halvimmasta päästä ole, ja varmaan suht edullisesti sumpun löytäisi jostain purkaamolta jostain päin mualimmoo. Ona tolla sumpulla sekin etu että voit asettaa koneen matalemmalle kuin normaali voitelu tekniikalla.

Puhutko vaan vai tiedätkö mistä puhut? :P
Ilmeisesti eety meinaa nyt sitä että öljypohjaa voidaan madaltaa kun ei tarvita sitä öljytilaa koneen alapuolelle kun ulkoinen pumppu ja säiliö otetaan käyttöön -> kone voidaan asentaa matalammalle.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"

-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
eety
OCF Member 2019
Viestit: 2820
Liittynyt: 12 Elo 2008, 12:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja eety »

juurikin tuota^^
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja Simo »

Tuliko mieleen että palkin kohdalta se tavallinen öljypohjakin voi olla jo niin matala ettei kuivasumppuun siirtyminen auta tuohon mitään :wink:
B Ascona '80 ja E Rekord '83
eety
OCF Member 2019
Viestit: 2820
Liittynyt: 12 Elo 2008, 12:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja eety »

Toi nytten olikin yleensä ottaen. Voi olla että ei olisi paljoa hyötyä jossain vakio ompun koneessa mutta kun miettii että tälläinen kone vaatii muutenkin enemmän voitelua kuin joku omenan 3litranen niin normaalilla voitelu menetelmällä rupee oleen jo aikas avutonta. Joutus tekemään tuhottoman ison öljypohjan joka lisäisi entisestään omegan etupainosuutta.

Helpompi sinne on kuiteskin nytten laittaa se kuivasumppu kuin tehdä normaali tyylillä, todeta se huonoksi/ rikkoo jotain ja sitten tehdä se kuivasumppu.
Mut on vaan mun mielipide :bonk:
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

eety kirjoitti:Toi nytten olikin yleensä ottaen. Voi olla että ei olisi paljoa hyötyä jossain vakio ompun koneessa mutta kun miettii että tälläinen kone vaatii muutenkin enemmän voitelua kuin joku omenan 3litranen niin normaalilla voitelu menetelmällä rupee oleen jo aikas avutonta. Joutus tekemään tuhottoman ison öljypohjan joka lisäisi entisestään omegan etupainosuutta.

Helpompi sinne on kuiteskin nytten laittaa se kuivasumppu kuin tehdä normaali tyylillä, todeta se huonoksi/ rikkoo jotain ja sitten tehdä se kuivasumppu.
Mut on vaan mun mielipide :bonk:
Sen verran hyvät perusteet ja kokemukset että kai se sit pitää noin tehdä. Kiitos vinkeistä eety.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Pitää alkaa katselee purkaamoilta jos siellä olis purettu näitä -08 z06 corvetteja, mistä sais varaosia. Katselin jo nettivaraosasta mutta sieltä ei löytynyt.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja harza »

Taitaa juzzilla olla jo sen verran kokemusta takana että tietää tasan mitä on tekemässä. :)
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Juzzi kirjoitti:
eety kirjoitti:Toi nytten olikin yleensä ottaen. Voi olla että ei olisi paljoa hyötyä jossain vakio ompun koneessa mutta kun miettii että tälläinen kone vaatii muutenkin enemmän voitelua kuin joku omenan 3litranen niin normaalilla voitelu menetelmällä rupee oleen jo aikas avutonta. Joutus tekemään tuhottoman ison öljypohjan joka lisäisi entisestään omegan etupainosuutta.

Helpompi sinne on kuiteskin nytten laittaa se kuivasumppu kuin tehdä normaali tyylillä, todeta se huonoksi/ rikkoo jotain ja sitten tehdä se kuivasumppu.
Mut on vaan mun mielipide :bonk:
Sen verran hyvät perusteet ja kokemukset että kai se sit pitää noin tehdä. Kiitos vinkeistä eety.

Joo, ja jos eety pysyis vaan niissä hunajahommissa.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Pikkusen on taas taidettu lukea tuusninkilehtiä yliannoksen verran :lollis: .
Kuva

Tollasia keulimisia suoritetaan ilman kuivasumppuja(g-voimat kohdallaan :lol: ) ja moottori- yms. vauriot noissakin tulee yleensä ainoastaan vain rajun alastulon takia. Kuvan autossakin näyttää olevan ihan normi öljypohja, mitä tossa lajissa yleensä näkyy ja kyseisessä lajissa motteja kierrätetäänkin jonkin verran enemmän kuin toyotan perus twincameja, mikä ei oo ihan vähän. Tehokas öljypumppu ja kunnollisilla loiskelevyillä varustettu öp riittää siis oikein mainiosti. Noihin motteihinkin niitä saa ihan bolt on-tuotteina ja se mitä ei löydy, suomalainen ammattitaito riittää sellaisen valmistamiseen.

Jos nyt hifistelemään haluu lähtee, niin lohkon seinämät sisäpuolelta sekä veivien kyljet voi sipistellä sileeks ja esim. kannet sieltä venttiilikoneiston alta sekä imusarjan alta sen työntötankojen "kammion" voi myös kiillotella ni ei jää kuuma oljy sinne turhia pyörimään vaan valuu sutjakammin takaisin öljypohjaan. Jos ei jaksa hankailla ni liottaa lohkon lipeäkylvyssä epäpuhtauksista ja sitten maalaa ne pinnat epoksilla jolloin saman hyödyn saa pienemmällä vaivalla. Kovilla kierroksilla noissa karkeissa pinnoissa/niiden takia voi olla jopa useita litroja öljyä tarttuneena ihan turhaan.
Onhan ne viritelleet alipainepumppujakin noihin koneisiin, jotta saadaan kierrosherkkyyttä lisää mutta sen hyödystä en olis varma kun vaatiihan se pumppukin oman tehonsa kampuralta pyöriäkseen. Uskoisin että saman hyödyn saa kun vetää venakoppien huohotinletkut pakosarjojen kollektoreihin.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Omega 7000 16v LS2/7

Viesti Kirjoittaja juzze »

joo, ei kait tuota riftinkiä vejetä tappiin virititetyllä Khv koneella, optiimaalisesti lämmitetyillä puol metrii leveillä slikseillä? tä? kai se öljy kiertää niinko muissaki luisu pulkissa?
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Vastaa Viestiin