Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Tällä tai ensi viikolla pitäisi alakerta saapua koneistamosta, kannet kiikutin saastamoiselle Kansisettiin. Tehdään kevyt viritys noihin 6.0 kansiin ja sitten joskus laitetaan jotain parempaa, tosin kyllä niilläkin pitäisi 500hv mennä rikki.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

mistä tuo 1 sivulla oleva etupuskurin lippa on peräisin?? tahtoo samallaisen ku sopii noin hyvin.

ja hyvä että saat jatkettua erittäine mielenkiintoista projektia :thumbsup:
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
esu
OCF Member 2017
Viestit: 2281
Liittynyt: 22 Heinä 2009, 10:42
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#

Viesti Kirjoittaja esu »

OCF2945 kirjoitti:mistä tuo 1 sivulla oleva etupuskurin lippa on peräisin?? tahtoo samallaisen ku sopii noin hyvin.

ja hyvä että saat jatkettua erittäine mielenkiintoista projektia :thumbsup:

Tais olla Octavia farkun lippa.

Hienoa että projekti jatkuu :peukku:
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Omegan kanssa mennään nyt tavallaan vähän takapakkia kun tuli ostettua tehdas uusi manzelin kampura ja siihen ojennuksen veivit ja wisecon männät, ja samaan konkurssiin tuli hommattua läppärungot ja aihio moottori ja kansikin.

Vielä olis tarvetta kaikelle pienelle oheiskamalle tai vaihtoehtoisesti kokonaiselle halvalle 24v moottorillekkin, saa tarjota jos nurkista löytyy.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
fafa65
OCF Member 2017
Viestit: 451
Liittynyt: 03 Syys 2005, 22:18
Paikkakunta: sipoo

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja fafa65 »

Hienoa että pidit Omegan.....tsemiä rakenteluun... :thumbsup:
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Olikos fafalla vielä jotain osia 24v jakopäähän? Vois kiinnostaa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Joko nyt ylittyy 400 hummaa?
fafa65
OCF Member 2017
Viestit: 451
Liittynyt: 03 Syys 2005, 22:18
Paikkakunta: sipoo

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja fafa65 »

Juzzi kirjoitti:Olikos fafalla vielä jotain osia 24v jakopäähän? Vois kiinnostaa.

Juzzi....ei ole enään valitettavasti.... :cry:
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Avatar
jusa_^
OCF Member 2021
Viestit: 2001
Liittynyt: 13 Touko 2005, 14:33
Paikkakunta: suolahti

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

Juzzi kirjoitti:Olikos fafalla vielä jotain osia 24v jakopäähän? Vois kiinnostaa.
Jos on imusarjan osille tarvetta, niin täält löytyy jotain...
C Vectra 2.0t GTS
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

100hv litra olis tavoite, mistä luultavasti vähän jäädään. Imusarjan osille ei tarvetta kun tulee läppärungot mutta jakopää osat ja letkut ja joku säädettävä moottorin ohjaus hakusessa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Mistäs meinaa jäädä kiinni, ettei 100hp/L ylity? Nokista, pakosarjasta, kannesta, puristussuhteesta? Itse laittaisin varmaan läppärungot ns. pystyyn. Sais paremmin tilaa torville ja jonkunlaiselle imu/sykeboxille. Kunnollista pakosarjaahan näihin ei oikein taida ees olla olemassakaan, joten joutuu askarteluhommiin. Ja valmiissa sarjoissa on järestään liian lyhyet ensiöputket.

Tuleeko 45mm läppikset, vaiko isommat? 45mm pitäisi riittää aika paljonkin yli 100hp/L.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Kait siinä ainakin osasyy on se että mahdollisesti jäädään tavoitteesta kun ei tiedossa ainakaan ole toista missä tässä olisi onnistuttu, pois lukien dtm autot. Kokeilu hommia kannen,nokkien ja pakosarjan kanssa. Ja jos tavoitteesta jäädään niin mun maailma ei siihen kaadu.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Niin, harvalla on kukkaro kestänyt näitä koneita alkaa virittelemään ( olet niiden harvalukuisten joukossa). Uneksijoita on sitten jo iso luita, joita kiinnostaisi vaan kun ei massit riitä. Mutta lähtökohtana tollaisesta saa kyllä ihan ajettavan koneen noiden litratehojenkin ylityttyäkin.

Vakionokista ei saa oikein kunnolla tehtyä mitään, ei vaan ole ainetta tarpeeksi.Joutuu teettämään, taikka ostamaan sitten ne tiukemmat mekaaniset kepit ja mahdollisesti hankkimaan myös pitemmät venttiilit lisääntyneen noston takia, toki myös venttiilijousien kirjokin kasvaa oleellisesti ed. mainituista syistä johtuen. Itse laittaisin sellaiset nokat joissa 250-260 ast. millistä milliin välyksillä ja nostoa jotain 12-12,5mm. Ykk nostot varmaan menee lähelle 5mm tuollaisilla. Mekaanisia nostinkuppejahan löytyykin helposti ja säätöpalat upotettuina sopiviin retainereihin, tai sitten vain lyhennetään jokainen venttiili sopivaan mittaan välyksille.

Pakosarjan ensiöputket tulisi olla siellä 700-800mm ja toisioputket riittänee 400-500mm ja lyhyt loiva s muotoinen kollektori . Koko sarjan mitta voisi olla kannesta siihen kohti, missä viimeiset 2 putkea yhtyvät n. 1200mm. Ensiöputken sisämitta 42-45mm max, toisioputket vois olla samaa halkaisijaa ( vois koittaa vaikka 50mm sisämittaakin), kollektori pienin sisämitta 57-65mm max. Pakoputkisto sitten riittävän suurta, ettei tule mitään vastaheijastuksia huonontamaan täytöstä.

Onhan melko huonolla pakosarjalla 6 syl. 2v cihistä(3,7L) vakiokokoisin venttiilein (45-40), 45mm läppärungoin saatu n. 100hp/L, joten tuo suurempi moniventtiilihän suhahtaa ohi oikein reippaasti. Joten kyllä se sieltä tulee, pientä yritystä vain kehiin. :peukku:
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Voin kyllä kertoa että ei se munkaan lompakko kestä mutta pakko jotenkin kituuttaa. Nokkahommat tosiaan auki vielä kun ei valmiita tunnu löytyvän ja 1000€ aihioista on aika paljon jos ne pitäis vielä hiotuttaa jyrkemmiksi, pitäis vissiin käydä jonkun nokan tekijän luona näyttää noita vakio keppejä että mitä niistä pystyis taikoo.

Voit kosunen laittaa yv:llä jonkun tarjouksen kansihommista.
Pakosarjana luultavasti aluksi jotain m5 tyylistä kokeiluun. pakoputkeksi kaavailtiin 3.5" ränniä.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Kilauttele tännepäin, jos kerkeet. Käy myös illemmastakin, mikäli et pysty päivällä.

0400-510138 Kosunen
Vastaa Viestiin