Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#
Tällä tai ensi viikolla pitäisi alakerta saapua koneistamosta, kannet kiikutin saastamoiselle Kansisettiin. Tehdään kevyt viritys noihin 6.0 kansiin ja sitten joskus laitetaan jotain parempaa, tosin kyllä niilläkin pitäisi 500hv mennä rikki.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#
mistä tuo 1 sivulla oleva etupuskurin lippa on peräisin?? tahtoo samallaisen ku sopii noin hyvin.
ja hyvä että saat jatkettua erittäine mielenkiintoista projektia
ja hyvä että saat jatkettua erittäine mielenkiintoista projektia
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#
OCF2945 kirjoitti:mistä tuo 1 sivulla oleva etupuskurin lippa on peräisin?? tahtoo samallaisen ku sopii noin hyvin.
ja hyvä että saat jatkettua erittäine mielenkiintoista projektia
Tais olla Octavia farkun lippa.
Hienoa että projekti jatkuu
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega 7000 16v LS2/7 #hommat jatkuu#
Omegan kanssa mennään nyt tavallaan vähän takapakkia kun tuli ostettua tehdas uusi manzelin kampura ja siihen ojennuksen veivit ja wisecon männät, ja samaan konkurssiin tuli hommattua läppärungot ja aihio moottori ja kansikin.
Vielä olis tarvetta kaikelle pienelle oheiskamalle tai vaihtoehtoisesti kokonaiselle halvalle 24v moottorillekkin, saa tarjota jos nurkista löytyy.
Vielä olis tarvetta kaikelle pienelle oheiskamalle tai vaihtoehtoisesti kokonaiselle halvalle 24v moottorillekkin, saa tarjota jos nurkista löytyy.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Hienoa että pidit Omegan.....tsemiä rakenteluun...
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Olikos fafalla vielä jotain osia 24v jakopäähän? Vois kiinnostaa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Joko nyt ylittyy 400 hummaa?
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Juzzi kirjoitti:Olikos fafalla vielä jotain osia 24v jakopäähän? Vois kiinnostaa.
Juzzi....ei ole enään valitettavasti....
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Jos on imusarjan osille tarvetta, niin täält löytyy jotain...Juzzi kirjoitti:Olikos fafalla vielä jotain osia 24v jakopäähän? Vois kiinnostaa.
C Vectra 2.0t GTS
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
100hv litra olis tavoite, mistä luultavasti vähän jäädään. Imusarjan osille ei tarvetta kun tulee läppärungot mutta jakopää osat ja letkut ja joku säädettävä moottorin ohjaus hakusessa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Mistäs meinaa jäädä kiinni, ettei 100hp/L ylity? Nokista, pakosarjasta, kannesta, puristussuhteesta? Itse laittaisin varmaan läppärungot ns. pystyyn. Sais paremmin tilaa torville ja jonkunlaiselle imu/sykeboxille. Kunnollista pakosarjaahan näihin ei oikein taida ees olla olemassakaan, joten joutuu askarteluhommiin. Ja valmiissa sarjoissa on järestään liian lyhyet ensiöputket.
Tuleeko 45mm läppikset, vaiko isommat? 45mm pitäisi riittää aika paljonkin yli 100hp/L.
Tuleeko 45mm läppikset, vaiko isommat? 45mm pitäisi riittää aika paljonkin yli 100hp/L.
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Kait siinä ainakin osasyy on se että mahdollisesti jäädään tavoitteesta kun ei tiedossa ainakaan ole toista missä tässä olisi onnistuttu, pois lukien dtm autot. Kokeilu hommia kannen,nokkien ja pakosarjan kanssa. Ja jos tavoitteesta jäädään niin mun maailma ei siihen kaadu.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Niin, harvalla on kukkaro kestänyt näitä koneita alkaa virittelemään ( olet niiden harvalukuisten joukossa). Uneksijoita on sitten jo iso luita, joita kiinnostaisi vaan kun ei massit riitä. Mutta lähtökohtana tollaisesta saa kyllä ihan ajettavan koneen noiden litratehojenkin ylityttyäkin.
Vakionokista ei saa oikein kunnolla tehtyä mitään, ei vaan ole ainetta tarpeeksi.Joutuu teettämään, taikka ostamaan sitten ne tiukemmat mekaaniset kepit ja mahdollisesti hankkimaan myös pitemmät venttiilit lisääntyneen noston takia, toki myös venttiilijousien kirjokin kasvaa oleellisesti ed. mainituista syistä johtuen. Itse laittaisin sellaiset nokat joissa 250-260 ast. millistä milliin välyksillä ja nostoa jotain 12-12,5mm. Ykk nostot varmaan menee lähelle 5mm tuollaisilla. Mekaanisia nostinkuppejahan löytyykin helposti ja säätöpalat upotettuina sopiviin retainereihin, tai sitten vain lyhennetään jokainen venttiili sopivaan mittaan välyksille.
Pakosarjan ensiöputket tulisi olla siellä 700-800mm ja toisioputket riittänee 400-500mm ja lyhyt loiva s muotoinen kollektori . Koko sarjan mitta voisi olla kannesta siihen kohti, missä viimeiset 2 putkea yhtyvät n. 1200mm. Ensiöputken sisämitta 42-45mm max, toisioputket vois olla samaa halkaisijaa ( vois koittaa vaikka 50mm sisämittaakin), kollektori pienin sisämitta 57-65mm max. Pakoputkisto sitten riittävän suurta, ettei tule mitään vastaheijastuksia huonontamaan täytöstä.
Onhan melko huonolla pakosarjalla 6 syl. 2v cihistä(3,7L) vakiokokoisin venttiilein (45-40), 45mm läppärungoin saatu n. 100hp/L, joten tuo suurempi moniventtiilihän suhahtaa ohi oikein reippaasti. Joten kyllä se sieltä tulee, pientä yritystä vain kehiin.
Vakionokista ei saa oikein kunnolla tehtyä mitään, ei vaan ole ainetta tarpeeksi.Joutuu teettämään, taikka ostamaan sitten ne tiukemmat mekaaniset kepit ja mahdollisesti hankkimaan myös pitemmät venttiilit lisääntyneen noston takia, toki myös venttiilijousien kirjokin kasvaa oleellisesti ed. mainituista syistä johtuen. Itse laittaisin sellaiset nokat joissa 250-260 ast. millistä milliin välyksillä ja nostoa jotain 12-12,5mm. Ykk nostot varmaan menee lähelle 5mm tuollaisilla. Mekaanisia nostinkuppejahan löytyykin helposti ja säätöpalat upotettuina sopiviin retainereihin, tai sitten vain lyhennetään jokainen venttiili sopivaan mittaan välyksille.
Pakosarjan ensiöputket tulisi olla siellä 700-800mm ja toisioputket riittänee 400-500mm ja lyhyt loiva s muotoinen kollektori . Koko sarjan mitta voisi olla kannesta siihen kohti, missä viimeiset 2 putkea yhtyvät n. 1200mm. Ensiöputken sisämitta 42-45mm max, toisioputket vois olla samaa halkaisijaa ( vois koittaa vaikka 50mm sisämittaakin), kollektori pienin sisämitta 57-65mm max. Pakoputkisto sitten riittävän suurta, ettei tule mitään vastaheijastuksia huonontamaan täytöstä.
Onhan melko huonolla pakosarjalla 6 syl. 2v cihistä(3,7L) vakiokokoisin venttiilein (45-40), 45mm läppärungoin saatu n. 100hp/L, joten tuo suurempi moniventtiilihän suhahtaa ohi oikein reippaasti. Joten kyllä se sieltä tulee, pientä yritystä vain kehiin.
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Voin kyllä kertoa että ei se munkaan lompakko kestä mutta pakko jotenkin kituuttaa. Nokkahommat tosiaan auki vielä kun ei valmiita tunnu löytyvän ja 1000€ aihioista on aika paljon jos ne pitäis vielä hiotuttaa jyrkemmiksi, pitäis vissiin käydä jonkun nokan tekijän luona näyttää noita vakio keppejä että mitä niistä pystyis taikoo.
Voit kosunen laittaa yv:llä jonkun tarjouksen kansihommista.
Pakosarjana luultavasti aluksi jotain m5 tyylistä kokeiluun. pakoputkeksi kaavailtiin 3.5" ränniä.
Voit kosunen laittaa yv:llä jonkun tarjouksen kansihommista.
Pakosarjana luultavasti aluksi jotain m5 tyylistä kokeiluun. pakoputkeksi kaavailtiin 3.5" ränniä.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega 4000 24v #takaisin alkupisteeseen#
Kilauttele tännepäin, jos kerkeet. Käy myös illemmastakin, mikäli et pysty päivällä.
0400-510138 Kosunen
0400-510138 Kosunen