Dbilas Flowtec imusarja +muuta virittelyä
Dbilas Flowtec imusarja +muuta virittelyä
Foorumissa on kirjoiteltu paljon suosituksia flowtecin puolesta näihin 16V ecotec koneisiin. En kuitenkaan löytänyt kenenkään kokemuksia näistä paketeista. Onko kukaan pultannut tuollaista kiinni? Millaisia kokemuksia? Pitääkö satsi lupauksensa?
Omassa astmassa on X18XE1 kone, johon valmistaja lupaa tehoa lisää 23/32 kW/hp. Hintahan on suolainen, mutta elämä on!
Onkos kokemuksia paremmin virtaavien kattien vaikutukesta? Onko niistä mitään hyötyä?
Tekeekö muut kuin lexmaul peltipakosarjoja tuohon koneeseen?
Missä PK seudulla on dynopenkkejä? Suosituksia tai hintoja? Talven aikana olisi tarkoitus kutitella koneesta lisää potkua, joten kaikenlaiset kokemukset kyseisen koneen virittämisestä olisivat erittäin tervetulleita!
Tässä vuodatusta kerrakseen, toivottavasti joku jaksaa vastata edes johonkin...
______________________________________
Astra G caravan 1.8 16V -98
Omassa astmassa on X18XE1 kone, johon valmistaja lupaa tehoa lisää 23/32 kW/hp. Hintahan on suolainen, mutta elämä on!
Onkos kokemuksia paremmin virtaavien kattien vaikutukesta? Onko niistä mitään hyötyä?
Tekeekö muut kuin lexmaul peltipakosarjoja tuohon koneeseen?
Missä PK seudulla on dynopenkkejä? Suosituksia tai hintoja? Talven aikana olisi tarkoitus kutitella koneesta lisää potkua, joten kaikenlaiset kokemukset kyseisen koneen virittämisestä olisivat erittäin tervetulleita!
Tässä vuodatusta kerrakseen, toivottavasti joku jaksaa vastata edes johonkin...
______________________________________
Astra G caravan 1.8 16V -98
minä porttailin edesmenneestä X16XEL koneesta läppärungon ja otin kuristimet pois imupuolelta.
G-techillä mitattuna kulki viritysten jälkeen 10.3sekuttia 0-96km/h.
eli nopeasti laskettuna ~20hp olis tullut lisää vakioon.
veikkaan että säädettävillä nokkapyörillä olis tullut toinen mokoma ja sit olis joutunut jo alkaa isompiin hommiin (suurempaa läppistä, peltisarjaa, tiukemmat nokat jne..)
lähtökohtana oli 100hp.
kaveri osti 1.8 pallosalama vectran viikolla ja viikonloppuna olis tarkoitus käydä imupuoli läpi.. harmi vaan että on tollanen keli niin ei voi mittailal g-techillä eroja =(
G-techillä mitattuna kulki viritysten jälkeen 10.3sekuttia 0-96km/h.
eli nopeasti laskettuna ~20hp olis tullut lisää vakioon.
veikkaan että säädettävillä nokkapyörillä olis tullut toinen mokoma ja sit olis joutunut jo alkaa isompiin hommiin (suurempaa läppistä, peltisarjaa, tiukemmat nokat jne..)
lähtökohtana oli 100hp.
kaveri osti 1.8 pallosalama vectran viikolla ja viikonloppuna olis tarkoitus käydä imupuoli läpi.. harmi vaan että on tollanen keli niin ei voi mittailal g-techillä eroja =(
etummainen imuputki eli se joka menee putsarilta syylärin päälle.. en tosin koskaan mittaillut alipaineita, mutta se näytti selkeästi pieneltä ja vaihdoin siihen paksumman putken jonka vein syylärin sivusta suoraan maskin taakse.
Lisäksi ilmanputsarin kotelon katossa oli äänenvaimennin tötterö / kartioputki venturilla jonka sai pois ihan ottamalla.. se antoi selkeästi imuääniä lisää.
putsari alkoi paskoittumaan tasaisemmin kun viistotin sisääntulo reijän. Aiemmin putsari paskottui pelkästään pieneltä alueelta.. ei vaikuta tehoihin.
Suurin muutos tuli läppiksen porttauksella (läpän muotoilu + läppäakselin kavennus + venturin jouhennus / poistin venturista sen kuristuksen pikkuavauksilla)
Läppis rempan jälkeen sain oikein muijalta kiitosta kun autosta tuli paljon terhakkaampi.
niitä tyhjäkäynnin reikiä kannattaa pyöristellä, mulle tuli sellanen pikkulintu ilmiö konehuoneeseen kun ilma pyörteili reikien suulla tietyssä kaasun asennossa =)
yllä olevilla hommilla kulutuskin tippui muutaman desin.
Lisäksi ilmanputsarin kotelon katossa oli äänenvaimennin tötterö / kartioputki venturilla jonka sai pois ihan ottamalla.. se antoi selkeästi imuääniä lisää.
putsari alkoi paskoittumaan tasaisemmin kun viistotin sisääntulo reijän. Aiemmin putsari paskottui pelkästään pieneltä alueelta.. ei vaikuta tehoihin.
Suurin muutos tuli läppiksen porttauksella (läpän muotoilu + läppäakselin kavennus + venturin jouhennus / poistin venturista sen kuristuksen pikkuavauksilla)
Läppis rempan jälkeen sain oikein muijalta kiitosta kun autosta tuli paljon terhakkaampi.
niitä tyhjäkäynnin reikiä kannattaa pyöristellä, mulle tuli sellanen pikkulintu ilmiö konehuoneeseen kun ilma pyörteili reikien suulla tietyssä kaasun asennossa =)
yllä olevilla hommilla kulutuskin tippui muutaman desin.
Laitatko mullekin kuvia ja tietoja miksaus3@suomi24.fi
- Astrax Sport
- 'Senator'
- Viestit: 400
- Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
- Paikkakunta: Vantaa
ja jos jaksaisit niin wiquel@luukku.com
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2368
- Liittynyt: 21 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: Lahti Finland