1.6-2.0 OHC koneen viritys
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Jos puoltoistamilliä lasket niin puristussuhde on sen jälkeen n.11,12 (laskelmieni mukaan, kun olettaen että palotilan lieriöosa riittää laskuun...)janne75 kirjoitti:Paljonko voi laskea 18E-moottorin kantta? 1,5mm?
Vakionokka ajoitetaan säädettävällä nokkapyörällä. Vakio nosto.
Täyttä tarkkaa faktaa en uskalla sanoa, mutta hyvällä mututuntumalla
Jos haluat puristussuhteeksi 11,5 niin silloin on höylättävä n. 1,9mm
(Käsittääkseni 1.8 motin kansi on samanlainen kuin 2.0, jolloin palotila on osittain lieriön ja osittain ammeen muotoinen, lieriöosa alkaa tiivistepinnasta ja on n. 1,5-2mm (?? koska en ole mitannut) korkea.)
Silloin kun ainetta lähtee vain tästä lieriöosasta niin puristussuhteen muutos voidaan helposti laskea, ensin selvitetään palotilan tilavuus:
Pii*((sylinterin halkaisija^2)*iskun pituus)/(4000*puristussuhde-1)
seuraavaksi lasketaan höylätyn määrän viemä tilavuus, esim. (3,14*(42,4^2)*1mm) joka vähennetään alkuperäisestä palotilan tilavuudesta.
Sitten lasketaan uusi puristussuhde: (yhden sylinterin iskutilavuus+palotilan tilavuus)/palotilan tilavuus. tulokseksi tulee puristussuhde.
Toivottavasti selvitti jonkin verran
(oon väsyny, en ihmettelis jos jossain ois pieni virhe... tai pari...)
mikähän vauhtipyörä olis hyvä 20se koneeseen jossa on omeganvauhtipyörä!
tarkotan siis mahdollisimman kevyttä joka passais suoraan tohon kampiakseliin!
onko kevyempiä ku tuo 20ne etuvedon vauhtipyörä mikä passais suoraan?
olis tarkotus hakee hajottamolta uus vauhtipyörä ku on sinne piikkiä
tarkotan siis mahdollisimman kevyttä joka passais suoraan tohon kampiakseliin!
onko kevyempiä ku tuo 20ne etuvedon vauhtipyörä mikä passais suoraan?
olis tarkotus hakee hajottamolta uus vauhtipyörä ku on sinne piikkiä
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Mulla on justiisa tollane projekti menossa.C20NE-->20SEH. Seh:n softa on vaihdettu jo tohon alkuperäiseen boxiin.Nokka on tuloillaan.Kattellaan mitä päästöt näyttää muutosten jälkeen. Katsastaja sedällehän ei tarvitse muutoksista puhella..vieläkin kysyisin NE -> SEH muutoksesta, eikä kukaan ole tosiaan sellaista tehnyt? ja mitähän katsastaja sanoo moisesta muutoksesta.
missä vaihdoit softan paljonko kustansi?mikado kirjoitti:Mulla on justiisa tollane projekti menossa.C20NE-->20SEH. Seh:n softa on vaihdettu jo tohon alkuperäiseen boxiin.Nokka on tuloillaan.Kattellaan mitä päästöt näyttää muutosten jälkeen. Katsastaja sedällehän ei tarvitse muutoksista puhella..vieläkin kysyisin NE -> SEH muutoksesta, eikä kukaan ole tosiaan sellaista tehnyt? ja mitähän katsastaja sanoo moisesta muutoksesta.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
täällä enemmän höpinöitä siitä asiasta
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=90233
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=90233
hienoa, kerro kokemuksia projektista sen päätyttyä (oletko ajatellut käydämikado kirjoitti:Mulla on justiisa tollane projekti menossa.C20NE-->20SEH. Seh:n softa on vaihdettu jo tohon alkuperäiseen boxiin.Nokka on tuloillaan.Kattellaan mitä päästöt näyttää muutosten jälkeen. Katsastaja sedällehän ei tarvitse muutoksista puhella..vieläkin kysyisin NE -> SEH muutoksesta, eikä kukaan ole tosiaan sellaista tehnyt? ja mitähän katsastaja sanoo moisesta muutoksesta.
penkittämässä?), onneksi ei omassa vehkeessä ei ole kattia.
Paperillahan kyseinen homma ei kuin pelkkä osien vaihto, mutta ei näistä opeleistä eina tiedä...
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
I know i dont know the right way..
juu,täytyy ilmotella kuin käy,jahka nyt saisi taas motivaation kohdalleen.Saa ny nähä viittinkö lähtee penkittää noin pienten muutosten jälkeen,mut näkee sit.Asiasta kolmanteen,ni toi SEH:n nokka tuntuu olevan uutenä vähä kiven alla.Opelin liikkeellä vonkuvat reilua 300e siitä.Ja varaosa liikkeessä ilmoittivat et sitä ei tahdo saada enää varaosana.Ainut paikka mistä kuulemma viel saa ni on ATOY:n kautta ja maksaa 150e
SEH nokkaa saa myös motonetistä (ainakin luettelossa on ollut). Laadusta en sitten tiedä.
Mulle tulossa 18E nokka + 18E imusarja + lievä kannen viilaus + ehkä SE(H), tai XE männät, jos jostain löytyy sopuhintaan. SEH-softa on jo. Jos saan kasaan penkityspäivään mennessä, niin sitten sinne.
Mulle tulossa 18E nokka + 18E imusarja + lievä kannen viilaus + ehkä SE(H), tai XE männät, jos jostain löytyy sopuhintaan. SEH-softa on jo. Jos saan kasaan penkityspäivään mennessä, niin sitten sinne.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
meillä alkaa kone asiat varmistuun tulee se männät 1.8 kansi joka viedään pajalle niin voi vähän ottaa lastua pois, kanavia muotoillaan ja imu ja pakosarja kohdistetaan. 1.8 imusarja ja martelius pellisarja. nokka tulee ne joka menee muotoiluun noin 280 asteiseksi ja joku 11mm nostoo. vauhtipyörä on kevyt en muista mitä tuli sorvin jälkeen painoo mut on nyt tasapainoituksessa. sitten jos siihen pistäin megascuirtin vielä. ja tottakai pitkä välitteisellä vaihdelootalla. unelma olis 150hv
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet