Sivu 1/140

1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 16:36
Kirjoittaja ^^TeamAhma^^
eli jollonki tulevaisuudessa ois tarkoitus vähä piristää tota 8 venttiilistä..

ihan kyselisin että paljonko kannattaa ottaa kannesta pois ja kun kansi teetetään eli imua ja pakoa vähä työstetään ja venttiilit hiotaan ja kevennetään..

mitän saa säädöt kohdilleen tarkotan lähinnä miten ruiskua saa säädettyä nii että se saa tarpeeks soppaa että ei mee laihalle nii ja tietysti nokka lyyään vähä jyrkempi :-?

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 16:47
Kirjoittaja tyriz
helpompi lyödä 16 tappinen nokille? en siis tiedä itse mutta arvelisin ?

Re: Opel calibra-92 2.0 8v koneen viritys

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 17:40
Kirjoittaja Lurttinen
^^TeamAhma^^ kirjoitti: mitän saa säädöt kohdilleen tarkotan lähinnä miten ruiskua saa säädettyä nii että se saa tarpeeks soppaa että ei mee laihalle nii ja tietysti nokka lyyään vähä jyrkempi :-?
Nokan kanssa kannattaa olla tarkkana, että pääset vielä päästöistä läpi. Vähpäästöinen pirulainen, juunou...

Ruiskua ei voi kotikonstein säädellä, ellei sulla ole laitteet ECU:n uudelleen ohjelmoimiseksi.
Seokset säädetään lambdan avulla oikeaksi. Tiedä sitten toimiiko uuden nokan kanssa, vai sytyttääkö vikavalon.
Muut vastusten kanssa leikkimiset ECUn huijauksena menee sinne amis- ja räpellys kategoriaan ja ei ole käytännön hyötyä.

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 18:41
Kirjoittaja jariz
Kaikkein halvin viritys on tosiaan nostaa se c20xe sinne nokalle. Millä muulla virityksellä saat ne 35 hv samaan rahaan? Ellei sitten välttämättä halua säilyttää sitä 8 tappista.
Meneekö muuten c20ne läpi päästöistä 20seh:n palikoilla? Niillähän se 15hv tulisi lisää.

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 19:03
Kirjoittaja Lurttinen
jariz kirjoitti: Meneekö muuten c20ne läpi päästöistä 20seh:n palikoilla? Niillähän se 15hv tulisi lisää.
Ei mene.

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 19:16
Kirjoittaja AksuPaksu
Ei ole tehosta tietoa, mutta ainakin muuttui ihan eri luonteiseksi oma 20ne 290tkm ajettu, Kantta laskettiin ihan vähän reilu 1milli, imusarja kohdistettu ja venttiilit hiottu.

Näillä päästiin varmaan suunilleen tehtaan ilmottamiiin arvoihin.

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 00:27
Kirjoittaja ^^TeamAhma^^
joo no pitää nyt sitte kattoa et kannattaako tehä mitään.. helpommalla pääsis varmaan ku kävis hakemassa 4x4 turbo kalikan :D

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 02:27
Kirjoittaja Jartsa
omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu

näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen

no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti :roll:

eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 03:37
Kirjoittaja Jarno
Täällä foorumissa kannattaa aina kysyä että miten viritetään mitäkäin mootoria, mainitsematta missä autossa se on.
Siten saa paljon parempia vihjeitä.

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 10:25
Kirjoittaja ^^TeamAhma^^
Jartsa kirjoitti:omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu

näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen

no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti :roll:

eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
meneeköhän päästöistä läpi noilla muutoksilla.. nuo nyt ei ois pahat tehä tohon jos sen saa päästöistä vaan läpi

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 22:29
Kirjoittaja reiskaar
ite aattelin seuraavaa reseptiä kun päästöistä ei tartte c-kadetissa välittää ollenkaan: c20ne lohkoon c20xe:n alakerran rojut, seh:in kansi kevyesti siloteltuna, seetityö ja venat muotoon. Säädettävä pyörä ja keskiverto nokka. Imupuolelle ei vielä ajatuksia. Sais nyt ekana tuon alakerrankin nippuun.

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 20:09
Kirjoittaja smppa
reiskaar kirjoitti:seh:in kansi kevyesti siloteltuna, seetityö ja venat muotoon. Säädettävä pyörä ja keskiverto nokka.
Seh:in kannessa ei taida olla mitään eroa ne:n vastaavaan.

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 20:23
Kirjoittaja ^^TeamAhma^^
Jartsa kirjoitti:omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu

näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen

no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti :roll:

eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
paljonko kannesta oli otettu pois. Siinä on varmaan aika reippaasti varaa tiputtaa mutta ei varmaan oo kovin järkevää laittaa tie autoon kovin hirveitä puristuksia

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 23:38
Kirjoittaja Sami B
Lurttinen kirjoitti:
jariz kirjoitti: Meneekö muuten c20ne läpi päästöistä 20seh:n palikoilla? Niillähän se 15hv tulisi lisää.
Ei mene.
Ilmeisesti faktatietoa???

Jos ei katalysaattoria heitä pois, niin hyvin menee päästöistä läpi. Noilla kirjaimilla ei oo mitään merkitystä katsastuksessa mitattaviin päästöihin, siis niin kauan kuin siellä on edes jotenkin toimiva katti.

-Sami

Lähetetty: 06 Joulu 2005, 00:16
Kirjoittaja mikado
Jartsa kirjoitti:
omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
Minkäslaisilla virityksillä tuota c20ne mottia on ihmiset on saanu katsastuksesta (päästöt) läpi? onko jartsa saanu noilla sydeemeillä leiman? välistä tuntuu niin vaikeelta saada yksiselitteistä vastausta kysymyksiin. ittellä olis kans nokka-akselin osto mielessä,mutta ei o tullu viel hommattua kun ei o tietoo pääseekö sen vaihdon jälkeen päästöistä läpi. esim juuri tolla enem z9 nokalla? :-? fakta tietoja kaipaillaan,ei arvuutteluja tai kaveri kaverin ukin kummin tarinaa kun saanut osilla x leiman paperiin :lol: