1.6-2.0 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
peppesopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja peppesopel »

Saako tollasia teholukemia ulos 20seh moottoristakin?Mulle riittäs kyllä 180 hv:n rajan rikkominenkin!Mitäköhän maksas avaimet käteen periaatteella?
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
Avatar
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1011
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

Sinulle "m-t": Aika mielenkiintoista settiä heität, oletko wanhakin säätäjä?
Heräsi vain mielenkiinto, kun kirjoitustyyliäsi katsoin ja mitä olet kirjoitellut virittämisestä muutamaan viestiketjuun..

Äläkä ymmärrä nyt wäärin (EN siis epäile tekstisi todenmukaisuutta), mutta uskaltaisitko paljastaa, kuka virittäjä olet ja mistä päin? Ovatko listaamasi viritykset ja tehot käytössä ihan siviiliautoissa ja leimassa olevana, vai onko ratakikkailuun vain tehty?

Uhkaavasti näyttää nyt vielä tässä vaiheessa siltä, että kun ei ole tuommoisia koneita ainakaan minun tietämissäni paikoissa jarruteltu/säädelty, niin mikä on meininki? Ja oletko itse rakentanut ko. etuvetosen Opelin 2 litraset moottorit? Ei luulisi kirpaisevan noistakin asioista puhua..
Ainakin minä kertoisin onnistuneesta virityksestä ja ehkäpä vielä asiallisesta palvelusta/hinnastakin muille ihmisille, jotta ehkä mahdollinen paja saisi lisää uusia asiakkaita.. vai onko ed. mainitut koneet rakennettu jossain ladossa ISOlla rahalla ja huippuosilla ja käytetty sitten jossain kunnon jarrupenkissä säädätyksessä/tehonmittauksessa?
Valaisepas kaveri hieman..
Kiitos jo etukäteen.
~Artsi
"On tämä saatana työmaa!"
Avatar
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
Paikkakunta: alajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^^TeamAhma^^ »

jos 115hp otetaan yli 200hp irti ilman turboa ni pitää olla jo palikat kyllä kohillaan ja tosiaankin kansi pitää olla kyllä tehty viimesen päälle

sen verran on tullu jokkis autoja viriteltyä että ei tuommonen tehon lisäys ihan ilmasta tuu
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

m-t kirjoitti:megasquirt ruiskulla ja kannen modifioimisella sekä nokalla voin luvata +30%

teen irtokoneeseen sulle 200-210hp @ 7500, 2800 euroon ruiskulla säätöineen
päästöt kurissa tyhjäkäynnillä ja 2krpm kohdalla
ilman päästöjä 230-240hp @7500 , 2100 euroon ruiskulla säätöineen

voin neuvoa miten teet sen itse, kysy pois.
rahaa palaa itse tehden ~180hp ~700e työtunteja ~50-200
tosin harmaat hiukset on todennäköisiä
Toi 230-240hp @7500rpm ei taida olla ihan totta.
Tuo teho 2-venttiilisestä koneesta edellyttää kierroksia noin 9500rpm. Ei taida alakerta kestää vaikka sille tekisi mitä. :-?

200-210hp:tä 2 litraisesta 2 venttiilisistä vaatii sellaisen nokkaprofiilin et päästöt on kyllä syytä unohtaa.

180hp:tä on ihan mahdollinen tosin sekin vaatii kierroksia noin 7500rpm.

Ei taida noista +200hp koneista olla dynolappuja. :)
NOesc
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1102
Liittynyt: 05 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhajoki - FIN

Viesti Kirjoittaja NOesc »

Tämä nyt on tyhmä kysymys mutta:
onko joku laittanut NE:hen SEH:in männät,nokka-akselin ja boksin (nämähän on ainoat eroavuudet NE:n ja SEH:in välillä(??)) ja näin saanut ne 15 lisäheppaa koneesta?
-(z)-
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
Avatar
Piipa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 87
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 00:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Piipa »

Tämä nyt on tyhmä kysymys mutta:
onko joku laittanut NE:hen SEH:in männät,nokka-akselin ja boksin (nämähän on ainoat eroavuudet NE:n ja SEH:in välillä(??)) ja näin saanut ne 15 lisäheppaa koneesta?

tuo kiinnostas kovasti itelläki.....onko kukaa dynottanu ennen ja jälkeen?
Juni
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Juni »

mitenkä sitä ilmamäärä mittarin jousta sitten ootta säätäny ja bensapaineita nostanut? Kulutus? toimii? päästöt? tehot?
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Turha muuten messuta aina noista päästöistä. Esim jos minä kysyn 20SE:n virittämisestä, päästöillä ei ole hevon*itun merkitystä, koska pata on -76 Mantassa :lol:

Kyllä sen verran perustietämystä pitäis jampoilla olla, että virittäminen SAATTAA nostaa päästöjä, ja toiset koneet ovat ihan sikaherkkiä esim juurikin nokan kanssa.
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
tobbe_83
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 16:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tobbe_83 »

mikäköhän on ton c20ne:n männän lakikorkeus ? kangen pituus ?
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Paljonkohan mahtaa olla C20Ne vakionokka-akselin asteet? Kuinka paljon ennen akk:taa pakovena avautuu?

Entä muut, 20Ne, 20Seh, 20Se?

Okei, löyty jo. Olikin kirjanmerkeissä :D

Kaiken näköstä opelin trimmaustietoa
Jiska
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Mitkäs on 18E:n nosto ja asteet? 18SE ja C20NE ovat näköjään identtiset.
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Muaki jäi vaivaamaan sen 1.8E asteet... eipä oo noihin taulukoihin merkitty...
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Tällaiset arvot mä löysin täältä foorumilta joskus. Taitaa olla asteet ilmoitettu nolla-välyksellä.

Nokka-akselien tiedot:
Kad-E -86 18E
Imu avautuu 28°btc
sulkeutuu 89°abc
kesto 297°

Pako avautuu 72°bbc
sulkeutuu 45°atc
kesto 297°

Overlap 73°

Nosto (0 välys)
imu ja pako 11,526mm
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Motocoyote kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla C20Ne vakionokka-akselin asteet? Kuinka paljon ennen akk:taa pakovena avautuu?

Entä muut, 20Ne, 20Seh, 20Se?

Okei, löyty jo. Olikin kirjanmerkeissä :D

Kaiken näköstä opelin trimmaustietoa
Noi mun laittamat 18E nokan tiedot ei taida olla vertailukelpoisia tän linkin tietoihin, kun näyttää olevan aika hurjat erot.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Kyllä kai noi ihan validit tiedot voi olla. Sehän on tiedossa jo että ton 1.8E motin nokka on "tiukempi" kuin c20ne...
Vastaa Viestiin