1.6-2.0 OHC koneen viritys
-
- 'Admiral'
- Viestit: 123
- Liittynyt: 18 Tammi 2005, 02:00
Sinulle "m-t": Aika mielenkiintoista settiä heität, oletko wanhakin säätäjä?
Heräsi vain mielenkiinto, kun kirjoitustyyliäsi katsoin ja mitä olet kirjoitellut virittämisestä muutamaan viestiketjuun..
Äläkä ymmärrä nyt wäärin (EN siis epäile tekstisi todenmukaisuutta), mutta uskaltaisitko paljastaa, kuka virittäjä olet ja mistä päin? Ovatko listaamasi viritykset ja tehot käytössä ihan siviiliautoissa ja leimassa olevana, vai onko ratakikkailuun vain tehty?
Uhkaavasti näyttää nyt vielä tässä vaiheessa siltä, että kun ei ole tuommoisia koneita ainakaan minun tietämissäni paikoissa jarruteltu/säädelty, niin mikä on meininki? Ja oletko itse rakentanut ko. etuvetosen Opelin 2 litraset moottorit? Ei luulisi kirpaisevan noistakin asioista puhua..
Ainakin minä kertoisin onnistuneesta virityksestä ja ehkäpä vielä asiallisesta palvelusta/hinnastakin muille ihmisille, jotta ehkä mahdollinen paja saisi lisää uusia asiakkaita.. vai onko ed. mainitut koneet rakennettu jossain ladossa ISOlla rahalla ja huippuosilla ja käytetty sitten jossain kunnon jarrupenkissä säädätyksessä/tehonmittauksessa?
Valaisepas kaveri hieman..
Kiitos jo etukäteen.
~Artsi
Heräsi vain mielenkiinto, kun kirjoitustyyliäsi katsoin ja mitä olet kirjoitellut virittämisestä muutamaan viestiketjuun..
Äläkä ymmärrä nyt wäärin (EN siis epäile tekstisi todenmukaisuutta), mutta uskaltaisitko paljastaa, kuka virittäjä olet ja mistä päin? Ovatko listaamasi viritykset ja tehot käytössä ihan siviiliautoissa ja leimassa olevana, vai onko ratakikkailuun vain tehty?
Uhkaavasti näyttää nyt vielä tässä vaiheessa siltä, että kun ei ole tuommoisia koneita ainakaan minun tietämissäni paikoissa jarruteltu/säädelty, niin mikä on meininki? Ja oletko itse rakentanut ko. etuvetosen Opelin 2 litraset moottorit? Ei luulisi kirpaisevan noistakin asioista puhua..
Ainakin minä kertoisin onnistuneesta virityksestä ja ehkäpä vielä asiallisesta palvelusta/hinnastakin muille ihmisille, jotta ehkä mahdollinen paja saisi lisää uusia asiakkaita.. vai onko ed. mainitut koneet rakennettu jossain ladossa ISOlla rahalla ja huippuosilla ja käytetty sitten jossain kunnon jarrupenkissä säädätyksessä/tehonmittauksessa?
Valaisepas kaveri hieman..
Kiitos jo etukäteen.
~Artsi
"On tämä saatana työmaa!"
- ^^TeamAhma^^
- 'Senator'
- Viestit: 333
- Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
- Paikkakunta: alajärvi
- Viesti:
jos 115hp otetaan yli 200hp irti ilman turboa ni pitää olla jo palikat kyllä kohillaan ja tosiaankin kansi pitää olla kyllä tehty viimesen päälle
sen verran on tullu jokkis autoja viriteltyä että ei tuommonen tehon lisäys ihan ilmasta tuu
sen verran on tullu jokkis autoja viriteltyä että ei tuommonen tehon lisäys ihan ilmasta tuu
EI vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys?
HTTP://WWW.ITAKYLATUNING.TK
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 734#655734
HTTP://WWW.ITAKYLATUNING.TK
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 734#655734
Toi 230-240hp @7500rpm ei taida olla ihan totta.m-t kirjoitti:megasquirt ruiskulla ja kannen modifioimisella sekä nokalla voin luvata +30%
teen irtokoneeseen sulle 200-210hp @ 7500, 2800 euroon ruiskulla säätöineen
päästöt kurissa tyhjäkäynnillä ja 2krpm kohdalla
ilman päästöjä 230-240hp @7500 , 2100 euroon ruiskulla säätöineen
voin neuvoa miten teet sen itse, kysy pois.
rahaa palaa itse tehden ~180hp ~700e työtunteja ~50-200
tosin harmaat hiukset on todennäköisiä
Tuo teho 2-venttiilisestä koneesta edellyttää kierroksia noin 9500rpm. Ei taida alakerta kestää vaikka sille tekisi mitä.
200-210hp:tä 2 litraisesta 2 venttiilisistä vaatii sellaisen nokkaprofiilin et päästöt on kyllä syytä unohtaa.
180hp:tä on ihan mahdollinen tosin sekin vaatii kierroksia noin 7500rpm.
Ei taida noista +200hp koneista olla dynolappuja.
Turha muuten messuta aina noista päästöistä. Esim jos minä kysyn 20SE:n virittämisestä, päästöillä ei ole hevon*itun merkitystä, koska pata on -76 Mantassa
Kyllä sen verran perustietämystä pitäis jampoilla olla, että virittäminen SAATTAA nostaa päästöjä, ja toiset koneet ovat ihan sikaherkkiä esim juurikin nokan kanssa.
Kyllä sen verran perustietämystä pitäis jampoilla olla, että virittäminen SAATTAA nostaa päästöjä, ja toiset koneet ovat ihan sikaherkkiä esim juurikin nokan kanssa.
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Paljonkohan mahtaa olla C20Ne vakionokka-akselin asteet? Kuinka paljon ennen akk:taa pakovena avautuu?
Entä muut, 20Ne, 20Seh, 20Se?
Okei, löyty jo. Olikin kirjanmerkeissä
Kaiken näköstä opelin trimmaustietoa
Entä muut, 20Ne, 20Seh, 20Se?
Okei, löyty jo. Olikin kirjanmerkeissä
Kaiken näköstä opelin trimmaustietoa
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Tällaiset arvot mä löysin täältä foorumilta joskus. Taitaa olla asteet ilmoitettu nolla-välyksellä.
Nokka-akselien tiedot:
Kad-E -86 18E
Imu avautuu 28°btc
sulkeutuu 89°abc
kesto 297°
Pako avautuu 72°bbc
sulkeutuu 45°atc
kesto 297°
Overlap 73°
Nosto (0 välys)
imu ja pako 11,526mm
Nokka-akselien tiedot:
Kad-E -86 18E
Imu avautuu 28°btc
sulkeutuu 89°abc
kesto 297°
Pako avautuu 72°bbc
sulkeutuu 45°atc
kesto 297°
Overlap 73°
Nosto (0 välys)
imu ja pako 11,526mm
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Noi mun laittamat 18E nokan tiedot ei taida olla vertailukelpoisia tän linkin tietoihin, kun näyttää olevan aika hurjat erot.Motocoyote kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla C20Ne vakionokka-akselin asteet? Kuinka paljon ennen akk:taa pakovena avautuu?
Entä muut, 20Ne, 20Seh, 20Se?
Okei, löyty jo. Olikin kirjanmerkeissä
Kaiken näköstä opelin trimmaustietoa
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio