1.6-2.0 OHC koneen viritys
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Tulikin haettuna tollanen halpa 16sh motti. Istunut jonkinaikaa ulkosalla peitettynä niin sylinterit jonkinverran ruosteessa mutta kansi on vielä ihan pelastettavissa. Onko kuinka paha virhe vaihtaa nykyseen koneeseen vain se kansi
Nostaako nuo SH:n männät vaan puristuksia vai millä tapaa ne eroaa tämän 75hv isolohkon männistä? Saavuttaako saman kantta laskemalla?
Kanteen teen perus huollot kun se on tuolla purettuna ja sohin kanavista valuvirheet pois yms.
Koneen mukana ei tullut tuohon kuuluvaa varajettiä, mutta tuli pari solexin 32/32(kai) kaasaria jotka vaatii vähän kunnostusta, niin tekeekö
niillä yhtään mitään tässä, jos saan jonkun adapterin tehtyä imusarjaan. Ruiskunkin toki vois tuohon vääntää tulevaisuudessa jos löytyy.
Nykynen motti on tuo vakio 75hv 1.6 ohc, pierburg 1b kaasarilla. Kuhan nyt sais vähän lisätehoa suht. halvalla
Nostaako nuo SH:n männät vaan puristuksia vai millä tapaa ne eroaa tämän 75hv isolohkon männistä? Saavuttaako saman kantta laskemalla?
Kanteen teen perus huollot kun se on tuolla purettuna ja sohin kanavista valuvirheet pois yms.
Koneen mukana ei tullut tuohon kuuluvaa varajettiä, mutta tuli pari solexin 32/32(kai) kaasaria jotka vaatii vähän kunnostusta, niin tekeekö
niillä yhtään mitään tässä, jos saan jonkun adapterin tehtyä imusarjaan. Ruiskunkin toki vois tuohon vääntää tulevaisuudessa jos löytyy.
Nykynen motti on tuo vakio 75hv 1.6 ohc, pierburg 1b kaasarilla. Kuhan nyt sais vähän lisätehoa suht. halvalla
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Opel OHC moottoreissa puristuserot on toteutettu männil. Saattaa kannessa ja nokka-ajselissakin olla pieniä eroja.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Paljonko c20ne moottorin kantta pystyy laskemaan? Männiksi tulee ecotekit ja nokkana enemin z9 kopio.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Oon laskenu reilu 2mm että tulee tulpan puoleinen alue paljetilaks. Silloin tulee jotain 13,5 puristukset ecotecin männillä ja 0,7mm quentsilla. Noilla männillä ja nokalla tulenee sopiva ruttu 1-1,5mm laskulla...
Re: 20NE Sopivaa nokkaa...
attevaa kirjoitti: ↑29 Syys 2019, 12:16Täällähän on lähes tuoretta tekstiä... Ois tarkotuksena saada pientä piristystä 20NE koneeseen, onko sulla tehoja tuosta mitattu? ois suhkot samasetti mielessä.radet kirjoitti: ↑16 Huhti 2019, 17:47 Porukka kun on sen verta paljon viritellyt näitä 20ne motteja niin kaipailisin hieman neuvoa nokka valintaani. Eli kyseessä perus 20ne vakio alakerralla, kansi -0.8mm. hierotut kanavat + kohdistukset. ulkosesti oli ideana sovitella 1.8 imusarja ja koneeseen on rosterinen peltisatsi olemassa.
autolla olisi tarkoitus joka päivä ajella. Onko esim CatCamsin 4600534 nokka moiseen sopiva vai saisiko olla jyrkempi. ja missä vaiheessa pitää lähtee laittaa tiukempii jousii tilalle? Ehdotuskia otetaan vastaan ja muitakin käytännön vinkkejä saa jaella
Ei oo päässyt vielä testaamaan. Tuli 16V kanssa sen vertan ongelmia et jäänyt toistaiseksi toi 8V virittäminen vähiin Pitäis yrittää alkuvuonna jatkaa tuota 20ne tekemistä. Nyt tullut vielä mieleen jos laittaisi 20xevin männät tuonne 20ne lohkoon.... onkohan kuin tuhoon tuomittu idea?
ps. Mitäs kautta porukka tilaillut catcamsin nokkia? 4600546 olisi ajatuksena laittaa vakio jousilla
Astra F Turbo (B204)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 25
- Liittynyt: 26 Touko 2019, 15:44
Re: 20ne säädettävä nokkapyörä
Maahtaakohan vielä jostain saada 20ne koneeseen säädettävää nokkapyörää?
Ascona c 2.0 ja Kadett b coupe 2.0
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Varmasti
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Nyt kun tätä 20ne konetta jaksaa taas rakennella lisää niin tulee tietysti lisä kysymksiä mieleen. Nokka on 280 asteinen, jäykemmät venajouset, Onko olemassa jotain maagista rajaa milloin tulisi luopua hyd nostimista ja laittaa kovat nostajat tilalle? Ja joo vakio alakerralla mennään, kansi -0.8mm laskettu, kanavat tehty.
Astra F Turbo (B204)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Nokka-akselin profiili määrää tuon. Eli jos nokka en tehty hydraulitasainille, siinä käytetään niitä. Ja sama mekaanisilla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Tuon kokoselle nokalle voi vetästä kannesta vielä millin lisää tai ettiä pienemmällä kuopalla olevat männät(xev, seh). Ja nokan ajotus sitten kohalleen.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Kiitos vastauksista. Nokkaa odotellaan vielä saapuvaksi postilta. xev männät löytyy hyllystä... Pitää harkita niiden käyttöä samalla kun alkaa kantta vaihtamaan. Tietysti uusilla männän renkailla sit
Astra F Turbo (B204)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Motroniccia on siis mahdollista "ohjelmoida"? Pärjääkö sillä kuinka pitkälle sitten jos suunnitelmissa olisi nyt ainaki kansi käyttää jossain tehtävänä ja sitten varmaan rajumpaa nokkaa.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
On mahdollista mutta erittäin vaikeaa. Vaatii oikeat laitteet ja niitä ei Suomessa monella ole. Ja taitoa vielä enemmän mitä perus ohjelmoitava. Motronicissa on käsittääkseni useita polttoaine/sytytyskarttoja, joiden välillä ruisku vaihtelee olosuhteiden mukaan. Jokainen kartta on muokattava erikseen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Varmaan helpoimmalla pääsee kun ostaa jonkun ATEcu ohjain laitteen, ovat aika edullisia. Itselläni moinen harkinnassa.... Jos jollain kokemuksia kyseisestä niin otetaan kaikki tieto vastaan
Astra F Turbo (B204)