C20XE virittäminen
Re: C20XE virittäminen
Lähinnä sillä tuota eroa tiedustelin kun nuita virinokkia olen katellut, m2.8 mulla siis tällähetkellä
Pahoittelut kun en heti maininnu...
Pahoittelut kun en heti maininnu...
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: C20XE virittäminen
Oisko kellää mitää tietoo koskien kyseisen moottorin venttiilienjousia? Onko jossain muussa merkissä tai mallissa saman kokoisia, mutta jäykempiä jousia kyseiseen kanteen? Yrittäny metsästää mitä jäykempiä jousia näihin on laiteltu, mutta huonolla tuloksella.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Re: C20XE virittäminen
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau ... ace-double
edit. ei ole sitten mitään tietoo noitten sopivuudesta/toimivuudesta kunhan pistäny silmään netissä pyöriessä.
edit. ei ole sitten mitään tietoo noitten sopivuudesta/toimivuudesta kunhan pistäny silmään netissä pyöriessä.
Re: C20XE virittäminen
Risse ja ENEM ainakin myyvät "tuplavenajousia" mutta se, missä vaiheessa ne on pakolliset, niin on ikuinen kysymysmerkki. Hyvähän ne on laittaa mutta millainen kokoonpano sulla muuten? Viripajoille voi myös soittaa ja tiedustella, moni on ralli ja rinttimiehille tehny 20XE koneita ja ainakin velhot vannovat kunnon jousien perään raskaammin viritetyissä punakansissa.anza69 kirjoitti:Oisko kellää mitää tietoo koskien kyseisen moottorin venttiilienjousia? Onko jossain muussa merkissä tai mallissa saman kokoisia, mutta jäykempiä jousia kyseiseen kanteen? Yrittäny metsästää mitä jäykempiä jousia näihin on laiteltu, mutta huonolla tuloksella.
"On tämä saatana työmaa!"
Re: C20XE virittäminen
No onhan tohon laitettu teräs kanget, uudet mannät, kevennetty vauhtipyörä, madallettu kansi, maurin virinokat max mitä voi käyttää hydraulinostimilla, muutettu re85:selle ja kansi käyty läpi. Sitten muokattu vakioboxin softa ja kaikkea TSI imukauloja sun muita virityksiä. 2,5" putkisto ja mitäköhän muuta siinä olikaan.
Tämä idea lähti siitä liikkeelle, kun koneella lähti vedättämään 4->2 ja jengat sinne 5000-6000 pienellä kytkin pommilla ni ei pysyny venttiilit perässä ja kaikki venat otti mäntiin kiinni. Koneistaja sanoi heti, että ei pysy vakiot jouset mukana tolle nokalle, varsinki jos on vanhat.
Tämä idea lähti siitä liikkeelle, kun koneella lähti vedättämään 4->2 ja jengat sinne 5000-6000 pienellä kytkin pommilla ni ei pysyny venttiilit perässä ja kaikki venat otti mäntiin kiinni. Koneistaja sanoi heti, että ei pysy vakiot jouset mukana tolle nokalle, varsinki jos on vanhat.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Re: C20XE virittäminen
Mä laittaisin tuplavenajouset.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: C20XE virittäminen
Kannattaa varmaankin kysellä kansipajoilta,Kansiset Jamppa ainakin tehnyt useita xe kansia ja Kosunen myös.anza69 kirjoitti:Oisko kellää mitää tietoo koskien kyseisen moottorin venttiilienjousia? Onko jossain muussa merkissä tai mallissa saman kokoisia, mutta jäykempiä jousia kyseiseen kanteen? Yrittäny metsästää mitä jäykempiä jousia näihin on laiteltu, mutta huonolla tuloksella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C20XE virittäminen
Onkos teillä kellään ollu ongelmia jakopään alapyörän kanssa, tuosta mun ja anzan projektista se kiila murtui. Onkos se vaan iän myötä vai pultintiukkuudesta johtuvaa? Pikkasen ottaa päähän kun juuri saatiin auto nippuun ja 3minuutin käynnissä olon jälkeen se petti joten eikun kansi jälleen pois..
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Re: C20XE virittäminen
Parempia venajousia taitanee löytyä tällä hetkellä hyllystä xe pataan. Kannattaa varmaan soitella jos sellasia sattuu tarvitsemaan.
0400-510138 Kosunen
0400-510138 Kosunen
Re: C20XE virittäminen
Alapyörän kiila murtuu jos sen laittaa pulttipyssyllä kiinni tai aukasee!!
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C20XE virittäminen
Tais olla vaa kiilalle liika toi edellinen venttiilien ja mäntien kohtaaminen. Oli sen verran mureesti ottanu kiinni, että tuntuu. Ainakin murtumis jäljistä päätellen oli vain siististi leikkaantunut matkalta irti. No parempi onni ensikerralla. Kannattaa aina tarkistaa nuo kaikki jakopään hilut tuommoisen kiinni oton jälkeen, kun se kiila ei nyt kuitenkaan vahvimmasta päästä ole.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Re: C20XE virittäminen
Ei sen jakopään pitäisi sen kiilan varassa pyöriä, kiilan tarkoitus on vain pitää se hammaspyörä oikeassa asennossa asennusvaiheessa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: C20XE virittäminen
Eihän se sen kiilan varassa, mutta jos nyt laittais jaon kohilleen ilman sitä kiilaa ja pelkän pultin varaa, uskon ettei jako pysyisi paikoillaan. Uudemmissa autoissahan ei tuota kiilaa käytetä nokkien päässä, mutta pyörä ja nokka on koneistettu kiilamaisiksi jolloin ne kiristyvät toisiinsa ilman kiilaa. Luulen ettei tuollainen pultti pidä alapyörää paikoillaan ilman kiilaa.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Re: C20XE virittäminen
Kyllä se kiila tärkeä on viritetyssä moottorissa.
Esim. Suzuki Swift GTI 16v- moottorissa piti tehdä kahdella kiilalla kampuran jakopyörä, yhdellä ei kestä kierroksia.
Esim. Suzuki Swift GTI 16v- moottorissa piti tehdä kahdella kiilalla kampuran jakopyörä, yhdellä ei kestä kierroksia.
Re: C20XE virittäminen
Ainakin tuohon 18xe kanteen sopii audin 1,6/1,8D vm.80-luku moottorin venttiilin jouset, saman mittaset ja halkaisija sama mutta pirusti jäykemmät, muutama kierre enemmän ja paksumpaa lankaa.