Sivu 1/86

C20XE virittäminen

Lähetetty: 27 Loka 2005, 03:04
Kirjoittaja TJT
Pro&Streetiltä muuten löytyy valmiita viripaketteja C20XE:hen:
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... pel20.html

Noista saisi varmaan jo aika hyvää pakettia kasattua...

Kehtaisin väittää,että Enemin kompurasarjan hinnalla saa kutakuinkin samat tehot noilla irti vaparina...

Lähetetty: 27 Loka 2005, 16:29
Kirjoittaja Keme
Yks pitkätukka puhu, että sen c20xe oli naukassu ~170hv dynossa. Siis vakiokoneesta imunokan uudelleen ajotuksella ja TI-powerikupilla. Sitte se vielä täräytti dunopaperin nenän etee.

Lähetetty: 28 Loka 2005, 07:19
Kirjoittaja Aztaroth
Dbilaksen läppärunkopaketti pro&streetiltä maksoi alle 1500 euroa (kerho alennuksilla), tiedän koska tilasin sen c20xe koneeseeni. (kannattaa tosin varautua pitempään toimitusaikaan kuin se pari kk mitä prostreet lupaa)

Yksi rahansäästö vaihtoehto on höyläyttää niitä vanhoja nokkia, ei tartte stressata, että pysyykö nostimet mukana jos menee ja ostaa liian viri viri nokat. Itse vaihdoin samalla tietysti kupit ja noi prostreetin viri vena jouset. "Kuulemma" perusympyrän pienentäminen yhdellä millimetrillä on sellainen varma ja hyväksi havaittu.:)

Säädettävät nokkapyörät kuulemma joku teetti tommis billetillä, maksoi noin satkun ja palvelu oli erittäin hyvää eikä mennyt kuin vajaa viikko kun tulivat postissa takaisin. Ei tartte ostaa moposportista jossa ne maksaa kuitenkin aikasta monta rahaa.

SMT:tä en kovin lämpimästi suosittele. Jos on joku joka ihan oikeasti on laittanut niitä kiinni ja säätänyt niin sitten ehkä mutta itselläni oli hieman onkelmia sen säätämisen kanssa. Muuten ihan pätevä systeemi kun tulee tosiaan ecun kylkeen ja hoitaa vaan ne tietyt asiat ja antaa vanhan ecun hoitaa ne perus asiat.

Onkohan edes mahdollista sitä vakio ECUa ohjelmoida mielensä mukaan uudelleen? Varsinkaan niin helposti, että dynossa läppäri kiinni ja siitä arvoja muuttaa miten haluaa. En ole moisesta ikinä kuullut.

Läppärungoilla, lastulla yms yms pienellä kilkkeellä vakio ahdistus maximus putkistolla 181 heppaa ja 210 newtonia. Täytyy keväällä katsoa mitä uudella putkistolla saa sieltä ulos.

Lähetetty: 28 Loka 2005, 17:56
Kirjoittaja VEN
Tässähän juuri selvitellään... tuo remmarin leimaan saaminen jo konttorilla näytti hyvältä ja siksi tässä nyt itken :D Ja nyt se on laitettu jäihin.

Mitä muita ecun rinnalle asennettavia ohjaimia on kuin tuo SMT6?
Niin voisiko joku selittää mitä nuo nokkien arvot tarkoittavat?
Kuinka helposti nokkien vaihto näkyy päästötesteissä?

Mielessä on myös pyörinyt vauhtipyörän kevennys eikös se lisää kierrosherkkyyttä? ja kuinka paljon sitä kannattaa keventää?

Mitä virinokka merkkejä on olemassa vois vähän tutustua niitten sivuilla.
Enem,Dbilas,Risse,Catcams?

Lähetetty: 28 Loka 2005, 19:01
Kirjoittaja X20XER
itse en lähtisi heti nokkaa vaihtamaan, ainakaan liian "kireään".
kannen tekisin ensimmäisenä ja sitten imusarjaa ja sen jälkeen nokat ja karalan custom-softa.

väännöt pysyy ainakin miehekkäänä vakionokkaa käytettäessä, 200newtonin raja menee itellä jo 2000 kiekalla rikki, vakion imusarjan kanssa.

Lähetetty: 29 Loka 2005, 11:14
Kirjoittaja VEN
Mitähän tuolle kannelle kannattaa sitten tehdä?
Töineen varmaan pyörii jossain 300-500e?

Tuo Prostreet powerpack ois hyvä paketti varmaan kannen työstön jälkeen hankkia

Lähetetty: 03 Marras 2005, 17:59
Kirjoittaja VEN
Nyt on käyny mielessä että jos jostain löytyis työstettäväksi coscastin kansi eikös se ole sitä kestävempää laatua?

vois näppärästi lähettää kannen työstettäväks ja sais vielä ainakin pahimman talven huristella calibralla ja kannella ei olis sitten niin kova kiire.

Eli jos jostain löydän sopivan kannen niin en tarvitse vaihtaa mitään osaa eli kolbenin ja coscastin vaihdossa ei tarvi muuttaa/vaihtaa mitään osasta? paitsi tietenkin kannentiiviste ja myös haluaisin kuulla hyvät merkit kannen tiivisteen osalta.

Joku vois antaa jotain täsmätietoa että mitä täytyisi tehdä kannelle jos haluaisi vaikka lisää vääntöä alakieroksille kun itse en ole vielä niin perehtyny asiaan että osaisin itse selittää asiani nykyisellä tiedolla.

Onko Keski-Suomessa jotain firmaa joka noita hommia tekee?
koneistus yms.

Lähetetty: 03 Marras 2005, 20:44
Kirjoittaja calibra-92
kyllä kunnon kansi työ maksaa lähemmäs lähemmäs 1000e

Lähetetty: 03 Marras 2005, 21:49
Kirjoittaja repsa
Keme kirjoitti:Yks pitkätukka puhu, että sen c20xe oli naukassu ~170hv dynossa. Siis vakiokoneesta imunokan uudelleen ajotuksella ja TI-powerikupilla. Sitte se vielä täräytti dunopaperin nenän etee.
niin, minähän ton tein silloin kun tukkaa oli vielä reilusti...

171hp oli tarkka lukema, ja muutoksena oli vain imunokan ajoitus 5astetta aikaisemmalle + tuo t-i mallinen powercap.

muutokset maksoivat _kaikkineen_ muistaakseni >20e, eli 1e/hp, mielestäni ihan kohtalainen summa kun vertaa noihin dblaksen sarjoihin yms ;)

noh, köyhäähän se vaan vituttaa jos rahalla pitäs ostaa kaikki 8)

Lähetetty: 03 Marras 2005, 22:26
Kirjoittaja TJT
Paljonkos sama dyno näytti ennen noita muutoksia?

Lähetetty: 03 Marras 2005, 23:10
Kirjoittaja calibra-92
virtaus ei kerro koko totuutta jos sun kansi virtaa esim:260hv
ja mun 230hv niin mun kansi voi olla paljon tehokkaampi käytännössä
siinä täytyy ottaa huomioon kanavien ja palotilojen muotoilut että saadaan pyörteilyt/täytös hyödynnettyä
ei pelkästään kasvattaa kokoa maksimaaliseksi että saadaan suurin virtaus!

Lähetetty: 03 Marras 2005, 23:29
Kirjoittaja omega16T
calibra-92 kirjoitti:virtaus ei kerro koko totuutta jos sun kansi virtaa esim:260hv
ja mun 230hv niin mun kansi voi olla paljon tehokkaampi käytännössä
siinä täytyy ottaa huomioon kanavien ja palotilojen muotoilut että saadaan pyörteilyt/täytös hyödynnettyä
ei pelkästään kasvattaa kokoa maksimaaliseksi että saadaan suurin virtaus!
juu...tuossa ei ollut mulle mitään uutta,mutta kerroppa sinä mistä esim.tuota xe:n imukanavaa vois suurentaakaan
pointti oli se että hölmöt maksaa siitä tonnin,eikä taida se raha ees riittää 16v kanteen
toisekseen 230hv virtaava kansi ei ole missään tapauksessa tehokkaampi kuin esim.260 virtaava kansi,mutta auto voi olla nopeampi koska siinä on voimaa suuremmalla alueella kuin siinä missä on otettu enemmän piikkitehoa
ja kolmanneksi vielä:maksimaalista virtausta ei todellakaan saada suurentamalla kanavaa maksimaaliseksi
ps.jos sun kansi virtaa 230 ja on tosiaankin maksanut sen tonnin niin sanoisin että tekijä osaa rahastaa...

Lähetetty: 04 Marras 2005, 08:17
Kirjoittaja calibra-92
mun kansi on itse tehty ja toimii kohtalaisen hyvin virtauksista ei ole tietoa
kanavat siistitty/kohdistettu/muotoiltu "venttiilivarret"/isommat imuventtiilit
mutta sinahan se voisi olla parempikin :roll:

Lähetetty: 04 Marras 2005, 12:09
Kirjoittaja JS
Ehkäpä se vaikuttaa millä nostoilla se kansi virtaa mitäkin. Ei se ole välttämättä mikään paras kansi joka virtaa isoilla nostoilla paljon. Se venttiili kun kuitenkin joutuu menemään niitten pienempien nostojen ohi kaksi kertaa että se pääsee kerra maksiminostoon.Ja tokihan virtaukset kannattaisi mitata käytettävän imusatsin kanssa. Hyvä kansi toimii ok mietojenkin ja vähän rankempienkin nokkien kanssa.
Myyntivirtauksethan (joissain paikoissa) mitataan semmosilla nostoilla joita ei todennäköisesti tulla edes käyttämään.

Kosunenhan toivottavasti kommentoi asiasta oikeastikin tietävänä, jos vaan sattuu lukemaan.

Lähetetty: 06 Marras 2005, 22:39
Kirjoittaja jiivee666
En tiedä kuuluuko tää nyt tähän aiheeseen mutta paljonko koneesta saisi tehoja irti jos löisi about kaikki viriosat kiinni mitä tuosta sivulta löytyy?

http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... pel20.html