Re: C20XE virittäminen
Lähetetty: 14 Elo 2013, 21:22
Minuakin alko kiinnostamaan Paljonko tällänen kustantais?madi kirjoitti:voin tehdä sulle ms2 v3 paketin jos tarttet johtosarjoineen päivineen bolt-on...
Opel-keskustelufoorumi
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/
Minuakin alko kiinnostamaan Paljonko tällänen kustantais?madi kirjoitti:voin tehdä sulle ms2 v3 paketin jos tarttet johtosarjoineen päivineen bolt-on...
Viime kesänä kävin Vectralla Saksassa, 2056km ja 8,5litraa keskikulutus tolla matkalla. Siis tolla "vanhalla" Hestecillä, ja käymäänkin lähti kylmänä aina 6vuoden aikana. Toki tuo päivitetty Hestec lähtee nyt paremmin kylmänä käymään kuin vanha, kierroksen ehkä pyörähtää kone ja sitten on vehkeet tulilla. Mutta vanhallakin pärjäsi hyvin, semmonen 25tkm tuli sillä rullailtua. Uudessa versiossa lambdasäätö alakierroksilla, kivasti toimii mutta vanhalla versiolla ilman lambdasäätöäkin pärjäsi eikä silti rykinyt/yskinyt osakaasulla.?! kirjoitti:Jos yhtään kiinnostaa bensankulutus/tasakaasualueet ja sujuva kylmäkäynnistys niin älä hommaa ainakaan vanhaa hestecciä,toki toimii kaasupohjassa.(Itse olen ajanut 30tkm Wanhalla Hestecillä, keskikulutus n.17l/100km)GSi 16V kirjoitti:Hestec ohjauksesta olen saanut tarjouksen mutta harkitsen toki muitakin ja käytetyt ohjaukset käyvät myös. Eihän ne miksikään käytössä mene ja vähän vanhempikin/yksinkertaisempikin ohjaus riittää vaparikoneelle.
Noilla "nykyajan" ohjausilla pääsee jo lähes yhtä hyvään toimivuuteen kuin orggis ruiskuilla esim.juuri kylmäkäynnistyksessä ja osakaasu käytäytymisessä.
Jos ajokaudella tulee vaikka 5tkm niin rupeaa noikin seikat vaikuttamaan.
Hienoa kuulla kokemuksia. Kyllähän läppisten kanssa megakin riittäisi, mutta jos satsaa hieman enemmän niin vaihtoehtoja rupee löytymään. Kuunnellaan madin tarjousta bolt-on V3'sesta johtosarjoineen 20XE koneelle ja läppiksillevectraTBO kirjoitti:Viime kesänä kävin Vectralla Saksassa, 2056km ja 8,5litraa keskikulutus tolla matkalla. Siis tolla "vanhalla" Hestecillä, ja käymäänkin lähti kylmänä aina 6vuoden aikana. Toki tuo päivitetty Hestec lähtee nyt paremmin kylmänä käymään kuin vanha, kierroksen ehkä pyörähtää kone ja sitten on vehkeet tulilla. Mutta vanhallakin pärjäsi hyvin, semmonen 25tkm tuli sillä rullailtua. Uudessa versiossa lambdasäätö alakierroksilla, kivasti toimii mutta vanhalla versiolla ilman lambdasäätöäkin pärjäsi eikä silti rykinyt/yskinyt osakaasulla.?! kirjoitti:Jos yhtään kiinnostaa bensankulutus/tasakaasualueet ja sujuva kylmäkäynnistys niin älä hommaa ainakaan vanhaa hestecciä,toki toimii kaasupohjassa.(Itse olen ajanut 30tkm Wanhalla Hestecillä, keskikulutus n.17l/100km)GSi 16V kirjoitti:Hestec ohjauksesta olen saanut tarjouksen mutta harkitsen toki muitakin ja käytetyt ohjaukset käyvät myös. Eihän ne miksikään käytössä mene ja vähän vanhempikin/yksinkertaisempikin ohjaus riittää vaparikoneelle.
Noilla "nykyajan" ohjausilla pääsee jo lähes yhtä hyvään toimivuuteen kuin orggis ruiskuilla esim.juuri kylmäkäynnistyksessä ja osakaasu käytäytymisessä.
Jos ajokaudella tulee vaikka 5tkm niin rupeaa noikin seikat vaikuttamaan.
Moottorina siis C20LET/XE Turbo. Läppiksistä Hestecin kanssa mulla ei ole kokemusta.
Ainakin rälläkällä. Tosin aika alhaalta pitää ottaa jos ehjänä haluaa. En jaksanut ruveta väkertämään uuteen lohkoon isompaa koloa tolle kuristimelle joten pistin pultin jossa abaut samankokonen reikä mitä tuossa kuristimessä ja kierrelukitteella sitten kiinni.Sämä kirjoitti:Mitenkä lähtee XE:stä tuo öljyventtiili/kuristin irti lohkosta?
Tällä tyylillä itsekin uuden koneen jakopää kirrattiin. Eipä tuota ihan heti tule ajateltua mutta pakko oli kerrankin ajatella kun oltiin saman ongelman ääressä.hukkis kirjoitti:Eikö saa vesipumppua kääntämällä hihnaa tiukemmalle?