Sivu 82/86

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 14 Elo 2013, 21:22
Kirjoittaja Wasu
madi kirjoitti:voin tehdä sulle ms2 v3 paketin jos tarttet johtosarjoineen päivineen bolt-on...
Minuakin alko kiinnostamaan :D Paljonko tällänen kustantais?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 14 Elo 2013, 22:00
Kirjoittaja vectraTBO
?! kirjoitti:
GSi 16V kirjoitti:Hestec ohjauksesta olen saanut tarjouksen mutta harkitsen toki muitakin ja käytetyt ohjaukset käyvät myös. Eihän ne miksikään käytössä mene ja vähän vanhempikin/yksinkertaisempikin ohjaus riittää vaparikoneelle.
Jos yhtään kiinnostaa bensankulutus/tasakaasualueet ja sujuva kylmäkäynnistys niin älä hommaa ainakaan vanhaa hestecciä,toki toimii kaasupohjassa.(Itse olen ajanut 30tkm Wanhalla Hestecillä, keskikulutus n.17l/100km)
Noilla "nykyajan" ohjausilla pääsee jo lähes yhtä hyvään toimivuuteen kuin orggis ruiskuilla esim.juuri kylmäkäynnistyksessä ja osakaasu käytäytymisessä.
Jos ajokaudella tulee vaikka 5tkm niin rupeaa noikin seikat vaikuttamaan.
Viime kesänä kävin Vectralla Saksassa, 2056km ja 8,5litraa keskikulutus tolla matkalla. Siis tolla "vanhalla" Hestecillä, ja käymäänkin lähti kylmänä aina 6vuoden aikana. Toki tuo päivitetty Hestec lähtee nyt paremmin kylmänä käymään kuin vanha, kierroksen ehkä pyörähtää kone ja sitten on vehkeet tulilla. Mutta vanhallakin pärjäsi hyvin, semmonen 25tkm tuli sillä rullailtua. Uudessa versiossa lambdasäätö alakierroksilla, kivasti toimii mutta vanhalla versiolla ilman lambdasäätöäkin pärjäsi eikä silti rykinyt/yskinyt osakaasulla.

Moottorina siis C20LET/XE Turbo. Läppiksistä Hestecin kanssa mulla ei ole kokemusta.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 15 Elo 2013, 05:41
Kirjoittaja GSi 16V
vectraTBO kirjoitti:
?! kirjoitti:
GSi 16V kirjoitti:Hestec ohjauksesta olen saanut tarjouksen mutta harkitsen toki muitakin ja käytetyt ohjaukset käyvät myös. Eihän ne miksikään käytössä mene ja vähän vanhempikin/yksinkertaisempikin ohjaus riittää vaparikoneelle.
Jos yhtään kiinnostaa bensankulutus/tasakaasualueet ja sujuva kylmäkäynnistys niin älä hommaa ainakaan vanhaa hestecciä,toki toimii kaasupohjassa.(Itse olen ajanut 30tkm Wanhalla Hestecillä, keskikulutus n.17l/100km)
Noilla "nykyajan" ohjausilla pääsee jo lähes yhtä hyvään toimivuuteen kuin orggis ruiskuilla esim.juuri kylmäkäynnistyksessä ja osakaasu käytäytymisessä.
Jos ajokaudella tulee vaikka 5tkm niin rupeaa noikin seikat vaikuttamaan.
Viime kesänä kävin Vectralla Saksassa, 2056km ja 8,5litraa keskikulutus tolla matkalla. Siis tolla "vanhalla" Hestecillä, ja käymäänkin lähti kylmänä aina 6vuoden aikana. Toki tuo päivitetty Hestec lähtee nyt paremmin kylmänä käymään kuin vanha, kierroksen ehkä pyörähtää kone ja sitten on vehkeet tulilla. Mutta vanhallakin pärjäsi hyvin, semmonen 25tkm tuli sillä rullailtua. Uudessa versiossa lambdasäätö alakierroksilla, kivasti toimii mutta vanhalla versiolla ilman lambdasäätöäkin pärjäsi eikä silti rykinyt/yskinyt osakaasulla.

Moottorina siis C20LET/XE Turbo. Läppiksistä Hestecin kanssa mulla ei ole kokemusta.
Hienoa kuulla kokemuksia. Kyllähän läppisten kanssa megakin riittäisi, mutta jos satsaa hieman enemmän niin vaihtoehtoja rupee löytymään. Kuunnellaan madin tarjousta bolt-on V3'sesta johtosarjoineen 20XE koneelle ja läppiksille :kahvia:

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 20 Marras 2013, 17:20
Kirjoittaja mauno ahonen
muistaakos kukaan paljonko on vakio xe:n lohkon korkeus kampuran runkolinjasta kansitasoon??

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 26 Marras 2013, 22:03
Kirjoittaja rookie``
laittele Gsi 16V yv:tä, kun imusarjan romut myynnissä, olis kiinnostus muokata xev:iin..

mites madi ruutta rakentuis sun käsissä tuohon x20xev:iin? voin johtosarjan ja boxin lähetellä sinnepäin, jos helpottaa, jos edes mahdollista?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 19:57
Kirjoittaja Sämä
Mitenkä lähtee XE:stä tuo öljyventtiili/kuristin irti lohkosta?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 13 Joulu 2013, 19:56
Kirjoittaja Sämä
Sämä kirjoitti:Mitenkä lähtee XE:stä tuo öljyventtiili/kuristin irti lohkosta?
Ainakin rälläkällä. Tosin aika alhaalta pitää ottaa jos ehjänä haluaa. En jaksanut ruveta väkertämään uuteen lohkoon isompaa koloa tolle kuristimelle joten pistin pultin jossa abaut samankokonen reikä mitä tuossa kuristimessä ja kierrelukitteella sitten kiinni.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 14 Joulu 2013, 22:52
Kirjoittaja reiskaar
eikö kukaan ole laittanut tai tiedä kokemuksia QED motorsportin direct to head -tyyppisestä läppärunkopaketista? Se on aika kilpailukykyinen hinnaltaan. Maksaa ne tehtaanlaiset imusarjatkin.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 04 Huhti 2014, 08:12
Kirjoittaja P.i.t
kellään tullu vastaavaa tilannetta vastaan jakopään kanssa että ei enään riitä kiristimessä säädöt kirimään remmiä kun kannesta/lohkosta otettu tavaraa pois.

itse ajattelin vaihtaa joko isomman jommankumman ohjainrullan tai sitten itse kiristimen päälle sorvaisi paksumman renkaan? passaiskohan minkään muun mallin kiristin suoraan jossa olis enemmän säätöä?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 04 Huhti 2014, 13:09
Kirjoittaja hukkis
Eikö saa vesipumppua kääntämällä hihnaa tiukemmalle?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 04 Huhti 2014, 20:07
Kirjoittaja P.i.t
jaa eipä tullu mieleen että siinäkin olis "säätöä". pitääpä huomenna tutkia asiaa ku tallille menee taas värkkäämään.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 08 Touko 2014, 03:40
Kirjoittaja GSi 16V
hukkis kirjoitti:Eikö saa vesipumppua kääntämällä hihnaa tiukemmalle?
Tällä tyylillä itsekin uuden koneen jakopää kirrattiin. Eipä tuota ihan heti tule ajateltua mutta pakko oli kerrankin ajatella kun oltiin saman ongelman ääressä.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 19 Touko 2014, 14:29
Kirjoittaja ^baxxter^
Pistetääs tännekki..
(Saa postaa jos sääntöjen vastaista)

http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=243939

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 24 Kesä 2014, 21:09
Kirjoittaja putkikardaani
Esitetäänpä erittäin tyhmä kysymys. Saadaan ainakin keskustekua aikaiseksi. Onko kukaan istuttanut xe tä autoon jossa xev ja xev n johtosarjalla ja boksilla? Tämä siitä syystä että tarvisi sisään ajaa kone väliaikaisessa kopassa joka jää ajoon tämän jälkeen xev llä. Ja kun joka tapauksessa xe hen tulee kaasuttimet . Eli en haluaisi tehdä johtomuutoksia ja sitten purkaa niitä heti pois. Jälkiasenteiset ruiskut ei missään tapauksessa tule kyseeseen vaikka niitä joku kuitenkin ehdottaa.
Ainoa ongelmakohtahan on nokka-akselin asentotunnistin muut kohdat enemmän tai vähemmän selvillä.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 03 Heinä 2014, 16:47
Kirjoittaja peksi74
ROINAT MYYTY, SAA POISTAA