Sivu 83/86

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 25 Loka 2014, 13:26
Kirjoittaja Suonikas
Onko joku tehnyt venttiikoppaan modausta jolla saa öljynlentämisen kerääjäsäiliöön pois? Toimiko se?
Ongelma on varsinkin mutkissa kovissa nopeuksissa. SBD:n sivuilla oli tällainen ohje joskus.
https://drive.google.com/file/d/0B-P_Yp ... sp=sharing

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 25 Loka 2014, 13:36
Kirjoittaja dakett
Suonikas kirjoitti:Onko joku tehnyt venttiikoppaan modausta jolla saa öljynlentämisen kerääjäsäiliöön pois? Toimiko se?
Ongelma on varsinkin mutkissa kovissa nopeuksissa. SBD:n sivuilla oli tällainen ohje joskus.
https://drive.google.com/file/d/0B-P_Yp ... sp=sharing
Itsellä kyseinen modaus tehty, ja auttoi ongelmaan... :peukku:

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 26 Loka 2014, 11:00
Kirjoittaja mauno ahonen
vähentäähän toi huohotusöljyn määrää aika paljon. mulla ei poistunu ongelma kokonaan, mutta parempi modatulla kun ilman.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 28 Joulu 2014, 12:31
Kirjoittaja Suonikas
Onko kellään parempaa kokemusta tällaisesta:

Mietin suuttimien toimintaa kun ne jää aika syvälle ( n. 15mm) läppärunkoon. kts. kuva
Oliskohan paremmat sellaiset jotka tulee melkein rungon kanavaan saakka?
https://drive.google.com/open?id=0B-P_Y ... authuser=0

Suuttimet on tällaiset, joista on poistettu numerot. Mitään arvausta mistä nuo on?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 28 Joulu 2014, 13:08
Kirjoittaja reiskaar
dakett kirjoitti:
Suonikas kirjoitti:Onko joku tehnyt venttiikoppaan modausta jolla saa öljynlentämisen kerääjäsäiliöön pois? Toimiko se?
Ongelma on varsinkin mutkissa kovissa nopeuksissa. SBD:n sivuilla oli tällainen ohje joskus.
https://drive.google.com/file/d/0B-P_Yp ... sp=sharing
Itsellä kyseinen modaus tehty, ja auttoi ongelmaan... :peukku:
Mitä tuo modaus nyt käytännössä tarkoittaa? Suuri osa pellistä roskiin ja tuo osuus missä on 2 ristiä, jää ennalleen, vai toisin päin? ööh. Pelti on irti ja kovasti on pesty. Tiivistemassaakin oli tursutettu ihan riittämiin joka puolelle. Hyvää pesuainetta ja kuumapesua tarvittiin moneen kertaan, ennenkuin oli siedettävän puhdasta.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 09 Kesä 2015, 20:54
Kirjoittaja OCF2945
varmaan vähä myöhästä vastata, mutta kyllä se pienempi pala vain jää sinne kiinni =D

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 10 Joulu 2015, 12:08
Kirjoittaja Suonikas
Suonikas kirjoitti:Onko joku tehnyt venttiikoppaan modausta jolla saa öljynlentämisen kerääjäsäiliöön pois? Toimiko se?
Ongelma on varsinkin mutkissa kovissa nopeuksissa. SBD:n sivuilla oli tällainen ohje joskus.
https://drive.google.com/file/d/0B-P_Yp ... sp=sharing
Vastaan itselle :D
Toimii, just sain uuden moottorin käyntiin ja ei enää lennä öljyä kerääjään mutkissa/ kovilla kierroksilla.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 17:20
Kirjoittaja JokkeJ
Osaiskohan joku selittää tyhmälle: Eli tarvis yhteen Xe moottoriin laittaa nokat http://www.catcams.co.uk/acatalog/info_71.html Tuolta löytyy nokkien speksit, mutta miten tuo säätö mittakellolla tapahtuu? Koittanu googletellakkin muttei oikein sytytä. Oon kerran nähny miten nokka säädetään, mutta silloinkin säätäjä piti kelloa nokka-akselin päällä mutis jotain laskuoppeja ja käänteli kampi-akselista ja totes nyt on hyvä :lol: Joten ei oikein selvinny tuo toimenpide vielä.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 17:30
Kirjoittaja Keme
JokkeJ kirjoitti:Osaiskohan joku selittää tyhmälle: Eli tarvis yhteen Xe moottoriin laittaa nokat http://www.catcams.co.uk/acatalog/info_71.html Tuolta löytyy nokkien speksit, mutta miten tuo säätö mittakellolla tapahtuu? Koittanu googletellakkin muttei oikein sytytä. Oon kerran nähny miten nokka säädetään, mutta silloinkin säätäjä piti kelloa nokka-akselin päällä mutis jotain laskuoppeja ja käänteli kampi-akselista ja totes nyt on hyvä :lol: Joten ei oikein selvinny tuo toimenpide vielä.
Tuolla on ilmoitettu nosto yläkuolokohdassa. Eli pyöritä männät yläkuolokohtaan, heittokello venttiilinpainimeen ja sitten kun venttiili on auki tuon 1.5mm tai 1.45mm, niin ajoitus on kohdallaan.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 17:36
Kirjoittaja JokkeJ
Eli molemmat tehdään esim nyt niin, että 1syl on ykk ja säädän nokkaa kiertämällä tohon 1.5mm ja toisen 1.4mm ja sit se on siinä? Ton mun oman koneen nokka säädettiin niin, että pyörästä pultit auki ja käännettiin kampi-akselista ja sitten pultit kiinni ja pyöritettiin konetta jonka jälkeen tarkistus. No se on ohc ja toi dohc jos sillä jotain merkitystä on.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 09:53
Kirjoittaja Keme
JokkeJ kirjoitti:Eli molemmat tehdään esim nyt niin, että 1syl on ykk ja säädän nokkaa kiertämällä tohon 1.5mm ja toisen 1.4mm ja sit se on siinä?
Tollaihan se lienee helpointa. Tietysti kannattaa eka pyörittää nokat vakiomerkkien lähelle ettei vahingossa vääntele venttiileitä mutkalle tms.
Jos jättää 16v nokkapyörät löysälle ja kääntää kampurasta, niin sitten nokkien välinen ajoitus pysyy kokoajan samana.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 14:53
Kirjoittaja hukkis
Ja tottakai pitää ensimmäisenä varmistaa kampuran yläkuolokohta stopparilla tai heittokellolla.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 16:33
Kirjoittaja JokkeJ
hukkis kirjoitti:Ja tottakai pitää ensimmäisenä varmistaa kampuran yläkuolokohta stopparilla tai heittokellolla.
Juu toi on nyt vielä helppo kattoa kun kansi on irti. JA tiedän myös että ajoitus tehdään vasta kun koneessa on varmasti öljyt pyöriny joka nostajassa :D

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 16:48
Kirjoittaja Keme
JokkeJ kirjoitti:JA tiedän myös että ajoitus tehdään vasta kun koneessa on varmasti öljyt pyöriny joka nostajassa :D
XE:ssä tolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä, kun nokka painaa suoraan nostajaa. Saman verran se nokka painaa nostajaa oli nostaja kova tai ei.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 17:15
Kirjoittaja JokkeJ
Laitoin nyt alkuun noi nokat sinnepäin ja nyt kun käytin koneen lämpimäks rupes joku nostaja naputtamaan. Miten sen pystyis helpointen varmistamaan mikä nostaja kyseessä? Otin venakopan irti ja kokeilin ruuvarilla varovasti kammeta nokkaa vasten niin kaikissa muissa tuntu olevan jerkkua, mutta 4:sen pakonostajat oli jotenkin löysän oloset eli noiko siellä naputti? Kattelin äsken örym:ilta uusia nostajia ja niitä oli 2 eri vaihtoehtoa ja ainoat erot oli 0,5mm korkeus ero ja hinta korkeammat oli 3 kertaa kalliimmat :lol:

Ja vielä toinen kysymys: Laitoin samaan syssyyn lastun boksiin ja ohjeissa käskettiin nostaa bensanpaine 3bar. Paljonko vakiona XE:ssä on ja paljonko on vaikutus jos tulppaa säätimen alipaine ohjauksen?