Opel tietoa ocf:än sivuille!

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
niklas_ve
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 27 Marras 2005, 23:37

Opel tietoa ocf:än sivuille!

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

Olis sellanen ehdotus että näille sivuille koottaisiin kaikista opelin malleista luettelo. Siihen sisältyisi kuva, korimallit, koneet, valmistusvuodet, suoritusarvot, erikoismallit jne. Olis kiva selailla sellasta luetteloa ja vois siitä olla hyötyy monellekin sivujen käyttäjille. hyvänä esimekkinä www.bmwclub.fi ja sieltä bmw tietoutta. tarkoitin siis tämän tyylistä sivustoa. tiedän että iso projekti toteuttaa, mutta voisihan sitä yrittää.
-Petsku-
OCF Member 2016
Viestit: 3569
Liittynyt: 19 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Noista eri malleista on ollut ja tulee olemaan tietoo ainakin kerholehdissä malli historia osuuksissa.
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

joko tuollainen sivu tulee tänne??? olis varmasti mielenkiintoinen! 8) -(z)-
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tommonen luettelo olis kyllä tarpeellinen. Välillä saa ettiä haulla tuhottoman kauan, jos koittaa löytää esim. tehtaan lupaamia kiihdytystietoja jostain Opelista jollain tietyllä koneella. Tai jotain muuta "nippelitietoa", joka saattaisi selvitä esim. käyttöohjekirjasta. Kellään tuskin löytyy kirjahyllystä kaikkien Opelin mallien käyttiksiä...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Kuva

Kuva

Kuva

Mulla olis tuollaiset opukset joista löytyy melko hyvin Opel-tietoutta. Ainakin tekniset tiedot löytyy melkein joka mallista. Jos joku haluaa alkaa tekemään luetteloa niin voin avustaa tiedon hankinnassa.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Kyllä minullakin sekä kerholla on muutamia Opel-hakuteoksia joissa tietoa on runsaasti. Niitä on käytetty mm. lähteinä kerholehden mallihistoriajutuissa.

Vanhoja lehtiä voi kuitenkin ladata tuolta lehti-sivulta joista pääsee lukemaan niitä juttuja, vaikka ne eivät olekaan taulukkomuodossa. Taulukkomuodossakin nuo kyllä löytyvät, mutta niitä ei ole sellaisenaan julkaistu, kun sellaisenaan taulukoillakin on copyright...

Suunnitelmissa on kyllä tehdä tuollanen bemarikerhon tapainen ainakin lyhyt kuvaus eri malleista tai vaihtoehtoisesti tehdä "nettiversio" jo julkaistuista mallihistoriajutuista jotka on julkaistu Opel Fan-lehdessä.

Kun olisi vain aikaa. Myös jos joku haluaa koodata nuo lehdessä julkaistut jutut webbiin niin apua otetaan vastaankin. Itse jututhan on jo kirjoitettu ja kuvatkin ovat olemassa, ei tarvitsisi kuin muuttaa pdf:stä nettimuotoon (ei ihan sellaisenaan kuitenkaan, koska itse pdf:istä suuri osa on jo netissä sellaisenaan).
Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

ata kirjoitti: Kun olisi vain aikaa. Myös jos joku haluaa koodata nuo lehdessä julkaistut jutut webbiin niin apua otetaan vastaankin. Itse jututhan on jo kirjoitettu ja kuvatkin ovat olemassa, ei tarvitsisi kuin muuttaa pdf:stä nettimuotoon (ei ihan sellaisenaan kuitenkaan, koska itse pdf:istä suuri osa on jo netissä sellaisenaan).
Täällä olisi aikaa... Onhan noita kotisivuja tullut joskus värkättyä. :wink:
Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Sivut tekeillä! Otetaan tietoa vastaan!
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1992
Liittynyt: 05 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

:o hohoo... tuoltahan löytyy vaikka mitä!!! 8)
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Juu, mutta ei kopioida naapurikerhon sivuilta mitään suoraan. Linkin sinne voi toki laittaa. Meillä on kuitenkin runsaasti itse kirjoitettua materiaalia johon meillä on tekijänoikeudet mikä on julkaistu noissa Opel Fan-lehdissä.
Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Ei tietenkään! Mihinkäs näitä sivuja saa nyt sitten lähettää kun on jo muutama valmis? :-?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

ooskari kirjoitti:Ei tietenkään! Mihinkäs näitä sivuja saa nyt sitten lähettää kun on jo muutama valmis? :-?
Pistä mulle mailissa. Zippaa tiedostot ensin ja lähetä vaikka tuohon viestin alla olevaan email-linkin osoitteeseen.
Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

ata kirjoitti:
ooskari kirjoitti:Ei tietenkään! Mihinkäs näitä sivuja saa nyt sitten lähettää kun on jo muutama valmis? :-?
Pistä mulle mailissa. Zippaa tiedostot ensin ja lähetä vaikka tuohon viestin alla olevaan email-linkin osoitteeseen.
En tiedä oonko sokea mutta en näe mitään email osoitetta... :o
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1992
Liittynyt: 05 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Amppa »

ata kirjoitti:Juu, mutta ei kopioida naapurikerhon sivuilta mitään suoraan. Linkin sinne voi toki laittaa.
En tuota kopiointi tarkoitukseen laittanutkaan vaan ajattelin vaan, että tuollakin saa varmaan joidenkin äkillisen tiedonjanon tyydytettyä.

Älä ooskari hätäile en minäkään näe sitä maili-nappia. ;) Laita vaikka administrator@ocf.fi
Vastaa Viestiin