Omega B heikko puhallus tuulilasille??
Omega B heikko puhallus tuulilasille??
Kuten kaikki Omega B omistajat ovat huomanneet niin tuulilasille tulee aika heikosti ilmaa. No siellähän on se ritilä siinä puhalluskanavien suulla ja ihmettelen miksi se yleensä on siinä? Kai sillä on jokin tarkoitus jotenkin tasoittaa ilmanvirtausta mutta taitaa aika tehokkaasti myös rajoittaa sitä.
Muissa autoissa en ole vastaavaa nähnyt.
Onkos joku saanut sen irti? Yritin tuossa meisselillä kammeta mutta lujassa tuntuis olevan.
Muissa autoissa en ole vastaavaa nähnyt.
Onkos joku saanut sen irti? Yritin tuossa meisselillä kammeta mutta lujassa tuntuis olevan.
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
No en kyllä kysynyt tuota....vaan siitä kojetaulun päällä tuulilasinpuhallusaukkojen ritilästä.pronkanen kirjoitti:onkos raitisilmasuodatin vaidettu koska
(raitisilmasuodatin ei ole paikoillaan ollenkaan, talvisin kerää turhaa kosteutta )
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
Kyllä ainakin meikäläisen omppuun tulee tuulilasille ihan upeesti hönkää,
Jaa että siellä suuttimillakin on joku ritilä,ei oo tullut huomattu ( tutkittua )
Meidän tapauksessa puhallus parani huomattavasti kun parantelin taka-
kontissa olevien poistoilmaventtiileden virtausta,ja kyseessä on sedan malli.
Niin ja meilläkin raitisilmasuodatin on"talviteloilla".
Jaa että siellä suuttimillakin on joku ritilä,ei oo tullut huomattu ( tutkittua )
Meidän tapauksessa puhallus parani huomattavasti kun parantelin taka-
kontissa olevien poistoilmaventtiileden virtausta,ja kyseessä on sedan malli.
Niin ja meilläkin raitisilmasuodatin on"talviteloilla".
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
No mulla on parilla kaverilla Omegat (tai toisella on nykyisin uusi Astra) jotka molemmat valitteli samaa että herkästi huurtuu tuulilasi jos suuntausnamikka on muussa asennossa kuin suoraan lasille.
Eikö tuota ritilää sitten ole kaikissa malleissa? Katsokaas tuulilasin alareunan läpi siihen siihen missä ne ilma-aukot on kojetaulussa että onko teillä siinä sellainen reikäpelti tai ritilä.
Eikö tuota ritilää sitten ole kaikissa malleissa? Katsokaas tuulilasin alareunan läpi siihen siihen missä ne ilma-aukot on kojetaulussa että onko teillä siinä sellainen reikäpelti tai ritilä.
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
Re: Omega B heikko puhallus tuulilasille??
Onks sun omegas tavalline lämppäri , manuaali ilmastointi vai automaatti ilmastointi? tuli vaan mielee. Oman ompun automaatti ilmastointi pitää ainakin tuulilasin "puhtaana" talvisin.juhape kirjoitti:Kuten kaikki Omega B omistajat ovat huomanneet niin tuulilasille tulee aika heikosti ilmaa. No siellähän on se ritilä siinä puhalluskanavien suulla ja ihmettelen miksi se yleensä on siinä? Kai sillä on jokin tarkoitus jotenkin tasoittaa ilmanvirtausta mutta taitaa aika tehokkaasti myös rajoittaa sitä.
Muissa autoissa en ole vastaavaa nähnyt.
Onkos joku saanut sen irti? Yritin tuossa meisselillä kammeta mutta lujassa tuntuis olevan.
Ilmastointi on mutta manuaalinen. Kyllähän lasi pysyy puhtaana jos pitää puhalluksen pelkästään lasille mutta muissa asennoissa herkästi huurtuu.
(pakkasella ja enemmän porukkaa autossa....)
Sisäkierto ei ole päällä se on tarkistettu. Kyllähän tuolla just pärjää mutta parempikin voisi olla. Lähinnä vaan ihmetyttää sen ritilän tarkoitus....Aivan varmasti se jarruttaa ilman virtausta !
(pakkasella ja enemmän porukkaa autossa....)
Sisäkierto ei ole päällä se on tarkistettu. Kyllähän tuolla just pärjää mutta parempikin voisi olla. Lähinnä vaan ihmetyttää sen ritilän tarkoitus....Aivan varmasti se jarruttaa ilman virtausta !
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
minä aina käännän koipipuhalluksella sen jälkeen kun on saannut huurteet pois ikkuinoista ja pysyy auki. Ei sulla kuitenkaan kenno vuodajuhape kirjoitti:Ilmastointi on mutta manuaalinen. Kyllähän lasi pysyy puhtaana jos pitää puhalluksen pelkästään lasille mutta muissa asennoissa herkästi huurtuu.
(pakkasella ja enemmän porukkaa autossa....)
Sisäkierto ei ole päällä se on tarkistettu. Kyllähän tuolla just pärjää mutta parempikin voisi olla. Lähinnä vaan ihmetyttää sen ritilän tarkoitus....Aivan varmasti se jarruttaa ilman virtausta !
Olen havainnut,että auto asento ei aina talvikelillä riitä,joten laitan vain manuaalisesti puhallusnopeutta pari pykälää lisää ja taas näkee. Enpä usko,että se ritilöiden poisto tuo merkittävää apua asiaan.Jos ei lasit pysy auki,vika on jossain muualla.
Kannattaa aloittaa vaikka siitä,että putsaa jalat...
Kannattaa aloittaa vaikka siitä,että putsaa jalat...
Varmaan sillä estetään kynien yms. esineiden joutuminen kanavaan?Joillakin ihmisillä on paha tapa pitää autoa esim.toimistona tai muuten vaan kaatopaikkana,yleensä ko. omistajilla on myös auton lattialla metri lunta ja sen alta löytyy vielä jääkerros...juhape kirjoitti:Lähinnä vaan ihmetyttää sen ritilän tarkoitus....
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Joo mulla ei tosiaankaan ole lunta eikä hiekkaa auton lattialla joten siinä ei ole vika. Niiden autoihinhan se lumi kerääntyy jotka pitää puhallusta pelkästään lasille. Mulla pitää alaskin puhaltaa että jalat ei palellu.Megaman kirjoitti: Enpä usko,että se ritilöiden poisto tuo merkittävää apua asiaan.Jos ei lasit pysy auki,vika on jossain muualla.
Kannattaa aloittaa vaikka siitä,että putsaa jalat...
Varmaan sillä estetään kynien yms. esineiden joutuminen kanavaan?Joillakin ihmisillä on paha tapa pitää autoa esim.toimistona tai muuten vaan kaatopaikkana,yleensä ko. omistajilla on myös auton lattialla metri lunta ja sen alta löytyy vielä jääkerros...
Kai se on vaan niin että Opelin insinöörit ei ole parempaan pystyneet. Aiemmissa autoissa ei ole tällaisia ongelmia ollut. Jos nyt saan arvioni antaa (useamman kymmenen auton kokemuksella) niin tuossa on kyllä yksi huonoimmista lämmityslaitteista mitä on ollut.
Paremmalla lämppärillä oleva auto on kyllä tallissa mutta seisonnassa.
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
Kai sulla on kuitenkin se sähköinen lisäpumppu kierrättämässä vettä kennolle?juhape kirjoitti:Jos nyt saan arvioni antaa (useamman kymmenen auton kokemuksella) niin tuossa on kyllä yksi huonoimmista lämmityslaitteista mitä on ollut.
Paremmalla lämppärillä oleva auto on kyllä tallissa mutta seisonnassa.
Joo kyllä se pumppu siellä on ja toimiikin vaikka en ole sen toimintatavasta tässä dieselissä oikein päässyt selville. Siitä kun menee molemmat letkut syyläriin, toinen vasemmalle alas ja toinen oikealle ylös eikä niinkuin bensamalleissa joissa se on selkeästi lämmityslaitteelle menevän letkun välissä.Enochian kirjoitti: Kai sulla on kuitenkin se sähköinen lisäpumppu kierrättämässä vettä kennolle?
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
Onkos muuten juhape saksantuonti?Niissähän on ollut tunnetusti ongelmia lämmityslaitteiden tehoissa täällä suomessa.Alkuperäinen kenno on ilmeisesti pienempi ja sähköinen kiertovesipumppu puuttuu monesti.Sullahan se pumppu on,mites termari,koska vaihdettu jne.?Kennokin voi olla tukossa.
Bensamallisessa suomiautossa ei ainakaan tarvitse palella ja lasit pysyy auki,kun laittaa virtausta lisää kanavaan,ite en ole raitisilmasuodatinta katsonut tarpeelliseksi edes poistaa...
Monet uudemmat dieselit on tunnetusti talvella jääkaappeja,kun hukkaenergiat on minimoitu.Tosta diesel-ompusta ei tosin ole minkään sortin kokemuksia...
Bensamallisessa suomiautossa ei ainakaan tarvitse palella ja lasit pysyy auki,kun laittaa virtausta lisää kanavaan,ite en ole raitisilmasuodatinta katsonut tarpeelliseksi edes poistaa...
Monet uudemmat dieselit on tunnetusti talvella jääkaappeja,kun hukkaenergiat on minimoitu.Tosta diesel-ompusta ei tosin ole minkään sortin kokemuksia...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...