Sivu 101/103

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 10 Tammi 2020, 22:28
Kirjoittaja Keme
Juho M-P kirjoitti: 10 Tammi 2020, 19:49 Onko ne pattipäät?
Juu

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 12 Tammi 2020, 20:00
Kirjoittaja A-T-N
Kaitpa niihin omiin kiertokankiin voi tehdä milliä isommalle tapille sovituksen, aattelin vaan jos ois ollut joku valmis setti noille. Äkkivilkaisulta hondan mäntään joutuu hieman venttiilin koloja suurentelemaan, mutta muuten näyttäs istuvan aika kivasti.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 08 Marras 2020, 18:22
Kirjoittaja Juho M-P
Tein puristuspainemittausta omaan X22XE:hen.

1: 13,5bar
2: 10bar(imuventtiili vuotaa jostain syystä)
3: 17-18bar!!!!!!!
4: 14bar

Mistähän tuo 3sen järkyttävä paine johtuu.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 08 Marras 2020, 19:08
Kirjoittaja Wesku79
Pahasti karstoittunut palotila ja/tai reilusti öljyä männän päällä tulis ekana mieleen.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 08 Marras 2020, 21:34
Kirjoittaja Juho M-P
Kone kävi taysin atomeina. Asennusöljy männänpäällä itelläkin kävi mielessä. Ilman tulppia nyt sahattu aika paljon erinäisten testausten yhteydessä että luulis lähteneen pois.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 08 Marras 2020, 23:20
Kirjoittaja Wesku79
Sitten on kyllä mysteeri. Ei tule muita ideoita mieleen.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 04 Loka 2021, 10:57
Kirjoittaja Sämä
Näkyy nuita painimia olevan kahenlaisia,
Kuva

Toisissa tuo sisus isompi ja toisissa pienempi. Onko näissä käytännössä eroa kumpiko parempi/huonompi?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 04 Loka 2021, 13:03
Kirjoittaja Wesku79
Uudemmissa on tuo kapeampi sisäosa. En tiedä onko ne teknisesti paremmat, mutta vissiin ne on kevyemmät. Vähemmän kuormaa venajousille korkeilla kierroksilla.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 04 Loka 2021, 19:16
Kirjoittaja 1,2sorsa
Itse uusin c18xe koneeseen nostimet niin oli uudemmat inat kevyemmät ja sisäpuolella vähemmän tavaraa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 09 Tammi 2022, 12:32
Kirjoittaja maksda
C20ne lohko, xev männät ja c18xe kansi. Pitääkö venttiilinkoloja isontaa?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 09 Tammi 2022, 15:39
Kirjoittaja Sämä
Ei

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 09 Tammi 2022, 15:53
Kirjoittaja maksda
Kiitos! Aattelin vaan kun tuossa purkissa kyllä pyörii, mutta uskallanko käynnistää.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 13 Tammi 2022, 16:47
Kirjoittaja maksda
Entä mites se jako? Kopan merkkeihin vai ne pyörien alemmat merkit vastakkain?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 13 Tammi 2022, 20:18
Kirjoittaja DEAD
maksda kirjoitti: 13 Tammi 2022, 16:47 Entä mites se jako? Kopan merkkeihin vai ne pyörien alemmat merkit vastakkain?
näissä isolohkoissa on ne merkit ylöspäin kohti niitä kopan lovia ja olko 14 tai 15 hammasta hihnassa noiden merkkien välillä. Pikkulohkoissa sitten tulee ne merkit vastakkain

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 25 Elo 2022, 18:22
Kirjoittaja gothiatek
C18xe. Näytti halvin peltipakosarja uutena olevan 4-1 ta-tekniks 260e onko tästä kellään kokemuksia. Saavutetaanko isokin lisähyöty jos vielä vakioputkiston sijaan pistää isompaa ränniä ja ja katalysaattori 200cell.

Toinen kysymys passaisko x20xevin tai 20xe peltisatsi tuohon suoraan vai pienellä vai isolla muokkauksella jos semmone olis helpompi/halvempi löytää/tehdä. Lexmaulissa hinta pomppaa pakosarjalle jo 500e päälle🥵

Viri Imusarjat ja läppärungot liian kalliita uutena ja tuskin mistään löytää ja läppiksiä tuskin leimasetä hyväksyy. Saako jonkun toisen moottorin imusatsista hyötyä jos vaihtaisi jos ylipäätään sopii paikoilleen mikään muuku orkkis?

Mites säädettävän bensanpaineensäätimen hyöty peltisatsin+putkiston kaveriksi?

Muutakin tipsiä ja vinkkiä voi antaa kyseiseen moottoriin liittyen

Pientä piristystä olis kiva saada tuohon c18xe motilliseen farkkuun. Tälle en tahdo löytää kunnon viritopiccia muutenkaan niin kysytään täältä kun paljon tuosta kannesta juttua täällä kumminkin.

Ulkomaiselta foorumilta sen verran lukenu että vakiotehot olisivatkin oikeasti lähemmäs 140hp ja näillä pikkumuutoksilla pitäis päästä sinne 160-170hp tietämille. Onko tätä kukaan täällä penkittänyt vakiona ja viritettynä minkälaisia tehoja oikeasti olis odotettavissa.