tyhjäkäynti rullatessa
murheenkryyni on -96 vectra b 2.0 ecotec,mistä johtuu korkea tyhjäkäynti, n.1300 r, rullatessa. ei putoa normaaliksi ennenkuin vauhti hiljenee n.5 km/h paikkeille,sitte toimii normaalisti 800 kierroksen tyhjäkäynnillä siihe asti ku taas lähtee liikkelle. tämä oire ilmaantui viimepäivien paukkupakkasten aikaan. oisko tyhjäkäyntisäätimen kanssa jotain tekemistä, mutta miten siihen liittyy tuo vauhti. onko samanlaisia kokemuksia. autossa on luistonesto ja absit.
Ainakin omassa G Astrassa (1.8 ) on erikseen ajonaikainen tyhjäkäynti ja normaali tyhjäkäynti. Voisiko toisessa yksinkertaisesti olla suurempi arvo? Tietty jos auto onkelma ei ilmaantunut huollon yhteydessä niin on aika kaukaa haettua että syy olisi tuossa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jii on 2003-01-13 10:44 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jii on 2003-01-13 10:44 ]</font>
Omega (95) pitää kierrokset yli tuhannen niin kauan kuin auto liikkuu. Ja kun pysähdytään kierrokset laskevat normaaleille tyhjäkäyntikierroksille.
Kysyin asiasta Opelin huollossa. Kertoivat että se on aivan normaalia ja näin sen pitääkin toimia. Joten ei syytä huoleen.
Kysyin asiasta Opelin huollossa. Kertoivat että se on aivan normaalia ja näin sen pitääkin toimia. Joten ei syytä huoleen.
Optimisti: Opelin tankki täyteen
Olen kärsinyt samasta vaivasta F Astran kanssa sillä erolla, että kierrokset jäivät ajoittain roikkumaan 1500rpm. Puhdistin tyhjäkäntimoottorin venttiiliosan => ei vaikutusta. Sitten puhdistin sen sähkösolenoidin => vieläkin jäi kierrokset noin 1250rpm, kunnes nuo paukkupakkaset hellittivät ja eilisen nollakelillä kierrokset putosivat heti alas asti. Tämä Opelin ominaisuus ei ainakaan minulla toimi aivan moitteettomasti. Kaverin vastaavassa laitteessa tyhjäkäynti putoaa aina alas asti, liekö sitten softaversioissa nuo erot.
kyllä mun auto ainaki on laskenu kierrokset n.parin sekunnin viivellä normaaliksi n.800r,ennen. nyt ei. nyt totesin vielä keskikulutuksen nousseen normaalista melkee 3 litraa, ei huva. kokeilin ottaa absin sulakkeen irti rullatessa, kiekat putoo, sulake takas ja taas pompsahtaa n.1200-1400r.ja vaikka oppeli onki hyvä auto ni ei kaikkia vikoja voi laskee "ominaisuuksiksi"
...laitettu semmoinen ominaisuus, että kierroksia pidetään hieman korkeammalla tietyissä tilanteissa vaihtojen helpottamiseksi. Ainakin B-Vectrassa olen moisen tavannut ja jossain Primerassa.
////////
Minulla oli Mitsu Carismassa aivan sama ominaisuus, eli kun hiemankin auto liikkui, kierrokset nousivat hieman yli tuhanteen. Kun ohjauspyörän käänsi paikallaan ääriasentoonsa (linkkuun), kierrokset nousivat myös.
////////
Minulla oli Mitsu Carismassa aivan sama ominaisuus, eli kun hiemankin auto liikkui, kierrokset nousivat hieman yli tuhanteen. Kun ohjauspyörän käänsi paikallaan ääriasentoonsa (linkkuun), kierrokset nousivat myös.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"