Autoliikkeiden vaihtoautoihin tekemät huollot?... Tekemättä?

Keskustelua Opeleista
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

Täällä tunnutaan kovasti yleistävän sitä että merkkihuollot on huonoa palvelua kylväviä rahastajia kaikki.

Kysymys teille kaikille on seuraava:
Miksi käytätte merkkihuollossa autoanne jos kerran on niin kallista ja huonoa palvelua? On olemassa muitakin korjaamoja.
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

janska kirjoitti:Täällä tunnutaan kovasti yleistävän sitä että merkkihuollot on huonoa palvelua kylväviä rahastajia kaikki.

Kysymys teille kaikille on seuraava:
Miksi käytätte merkkihuollossa autoanne jos kerran on niin kallista ja huonoa palvelua? On olemassa muitakin korjaamoja.
Juu en todellakaan enään käytä. Kaikki minkä pystyn ja osaan teen itse, loput naapurin huollossa. Tietää ainakin mitä saa, eikä korjata olemattomia asioita ja vaihdeta luvatta osia.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

Hyvä niin :lol: Yks vähemmän 8)
wenski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wenski »

Tietää ainakin mitä saa, eikä korjata olemattomia asioita ja vaihdeta luvatta osia.
äläs sano :lol:

vein autoni stefan vaihtoon nyrkkipajalle ja homma toimi hyvin. no pari päivää sitten huomasin että taas vuotaa öljyä. menin samalle pajalle näyttämään autoa mutta kaveri oli sitä mieltä että se on jakopään kotelo kun vuotaa. menin siitä suoraan merkkikorjaamoon jossa auto oli ollut pari viikkoa sitten jakopää remontissa ja siellä sanottiin että kyllä se on se stefa mikä siellä taas vuotaa.

olin hieman äimistynyt kun merkkikorjaamolla sanottiin että vaihdetaan stefa samantien ku menee kerran takuuseen. ai miksi takuuseen???

kävi siinä sitten ilmi että nyrkkipaja oli vienyt autoni merkkikorjaamoon stefan vaihtoon :lol: . mulle ei ilmeisesti aiottu asiasta kertoa missään vaiheessa :D .

tällä kertaa tarinalla oli onnellinen loppu koska vaihtoivat stefan takuuseen ja vielä apulaitehihnan ilman veloitusta koska oli niin öljyinen.
timoan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja timoan »

Merkkihuoltoa käytetään tietenkin pääasiassa takuuasioiden ja huoltokirjan ylläpidon vuoksi. Takuujuttujen hoito on huomattavasti helpompaa, kun olet myös tuonut rahaa taloon. Hyvinkäällä Kaupunginportti oli sen verran hyvä, että tuli käytettyä autoa ihan hyvän ja asiantuntevan palvelun vuoksi. Vanhemmat autot huollan ja korjaan aina itse.

En halua provosoida, mutta pakko tämä on laittaa vaikkei Opeleihin liitykään. Vietiin tänään mummon Punto Konelaan -- eiku Deltaan huoltoon. Takavalo oli palanut ja sanottiin typeryyttämme, että vaihtakaa myös tuo. Homma toimi hyvin ja auto oli valmis ajallaan, mutta laskussa oli polttimon vaihto 28 €. Hinnoitteluperustetta tiedustellessa selitettiin ystävällisesti ja sekavasti auton sisäänajon ja ulosajon viemästä ajasta. Siis muun huollon yhteydessä. Herjasin ilman tulosta. Kai sen polttimon voi hätätilassa vaihtaa myös ulkona...

Omaan Opeliin laskutetaan aina tuulilasinpesunestettä, vaikka täytän säiliön ennen huoltoa. En nimittäin halua etanoli/isopropanolipohjaisia nesteitä haisemaan. Joskus hinta on valitettaessa poistettu, joskus ei.

Tekemättömiä töitä ei ole minulla ollut eikä ylimääräisiä töitä ole tehty. Veikkaan, että sitä saa mitä tilaa. Ainakin tärkeiden asioiden osalta.

Omalta kohdaltani yhteenvetona voin todeta, että merkkiliikkeissä olen aina saanut paikasta ja merkistä riippumatta ystävällistä palvelua. Hinnoittelun perusteista olen joskus eri mieltä, mutta kun se ei vaikuta mitään, niin puren hammasta ja maksan pahimpia ylilyöntejä lukuunottamatta. Astraan startin vaihdosta 840 € oli kyllä helvetin vaikea hyväksyä (startti tarvikkeena tuolloin alle 200€). Mokia on tehty ja vääriä ohjeita olen toki saanut, mutta kaikki on korjattu suhteellisen pienellä vaivalla. Jos merkkiliikkeet korjaisivat pahimmat hinnoittelun kukkaset, niin tuskin heidän työstään valitettaisiin läheskään näin paljon.

Lääkärin ja autoliikkeen vertaaminen on mielenkiintoista. Lääkäriksi kouluttautuminen vaatii peruskoulun jälkeen noin 8 vuotta, pitää olla porukan fiksuimpia ja saa alasta riippuen 4000 - 8000 € palkkaa. Työkalut maksavat maltaita ja vastuutakin on. Tuntiveloituksessa auton korjaamiseen ei ole kovinkaan suurta eroa. Joku on tässä välissä ahne. Päätelkää itse - autonasentaja se ei ole.
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

timoan kirjoitti:Joku on tässä välissä ahne. Päätelkää itse - autonasentaja se ei ole.
Meilläkin tuntuu joka vuosi nousevan tuntiveloitus, mutta palkkamme ei nouse :no: Se on mukava kun työntekijöitä kannustetaan työn tekoon :peukku:
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

Aikoinaan hieman kiukkua nieleskelin, kun astrasta hajos kampiakselin tunnistin, vein airportin pikahuoltoon sen ja totesivat testerillä vian. noh, vika korjattiin ja laskua katsellessani oli vikakoodin lukemisesta veloitettu ~50€ :evil: . Eikös yleensä mene niin että korjausarviosta, tässä tapauksessa vikakoodin luvusta ei pitäis veloittaa jos kyseinen vika myös korjataan siellä? Silloin hieman kivisti kun rahat muutenki tiukalla. ja joo, älkää alkako että miks veit merkkiliikkeeseen. En vie enään. nykyään on omalla firmalla mittarit ja jätkät ja systeemit jotka tietää mitä tekee ja tuntihinta on vain murto-osa mitä "oikeassa" merkkiliikkeessä.
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

kait se testerin hinta jollain pitää kuolettaa :roll: mut välil vituttaa kun 5 minuutin hommasta 30€ et saat jokun perkeleen lampun sammumaan :evil:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin