Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kadettini alkaa nykiä satasen jälkeen ja ei millään kule enempää vaikka painaa kaasun pohjaan. Alkaa nykiä myös jos ajaa pieneen moukkuun tai jos ajaa mutkassa. Vaikuttas siltä ettei saa tarpeeksi bensaa mut bensa pumpun pitäs olla ok ja suodatin on vasta vaihdettu. Voiko olla liian laiha seos???
Kone on 1.3S.
Ja jos kylmänä käynnistää niin ei meinaa pysyä käynnissä ennen ku on startannu reilut kymmenen kertaa.
Voisko joku viisaampi antaa jotain neuvoja et missä on vika???
On 2003-04-10 14:18, tebbis wrote:
mulla oli Asconas samanlaine vika. Puhdistin kaasuttimen ja jo rupes konna kulkemaa.... Kandee tsekata myös sytkä....
Kaasarivika. Roska suuttimessa. Bensapumpun voi testata irroittamalla bensaletkun kaasarista, laittamalla sen astiaan ja starttaamalla. Pitäisi ruikkia bensaa sykäyksittäin aika reilusti.
Ite oon kans epäilly et se on kaasarissa se vika. Pitää tässä kohtapuoliin puhdistaa se. Ja ei ne letkutkaan mitään hyviä oo et ne sais uusia kans.
Sytkäpuolen pitäs olla kunnossa mut jos ei muu auta ni pitää sit katella sitäki.
Kiitti vinkeistä!! ja laittakaa vaan lisää.
Onko 1.3 S kaasarissa koho joka säätelee
kaasarin bensapintaa. Vika kuulostaisi
siltä kuin koho ei avaisi neulaa riittävästi
eli bensansaanti häiriintyy juuri
kertomallasi tavalla kuopissa,kaarteissa
yms. Oikaiskaa jos olen puhunut läpiä päähäni.
kun puhdistat kaasuttimen niin varmista että uimurinkohon sisällä ei ole bensaa. kuulostaa siltä että bensan pinta on liian matalalla.
(weberin korvaus kaasutin taas kerää vesihelmiä kohokammion pohjalle jotka sitten kurvissa tykkäävät mennä tukkimaan suuttimia.)
sitten vielä se bensanpaineensäädin. tarkista toimiiko se. jumiutuu aikanaan auki ja kaikki minkä pumppu ehtii pumpata menee paluuletkua pitkin takaisin tankkiin. se on se pensa suotimen näköinen pötkylä pumpun ja kaasarin välissä.
On 2003-04-14 19:55, Huru-Ukko wrote:
Onko 1.3 S kaasarissa koho joka säätelee
kaasarin bensapintaa. Vika kuulostaisi
siltä kuin koho ei avaisi neulaa riittävästi
eli bensansaanti häiriintyy juuri
kertomallasi tavalla kuopissa,kaarteissa
yms. Oikaiskaa jos olen puhunut läpiä päähäni.
Siltä se vähä vaikuttas mutta mitä tolle osais tehä?? Mulla oli muuten talvirenkaat huonosti tasapainossa ja vaihoin eilen kesärenkaat jotka ei tärryytä yhtään ni se nykiminen väheni ja nyt se alkaa nykiä vasta 150 jälkeen..
On 2003-04-14 22:29, ipa wrote:
sitten vielä se bensanpaineensäädin. tarkista toimiiko se. jumiutuu aikanaan auki ja kaikki minkä pumppu ehtii pumpata menee paluuletkua pitkin takaisin tankkiin. se on se pensa suotimen näköinen pötkylä pumpun ja kaasarin välissä.
Miten sen voi tarkistaa??
Niin ja ei siellä kohon sisällä oo bensaa..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Oble kadett on 2003-04-16 08:04 ]</font>
Taitaa tulla vähän myöhässä tää neuvo. Se koho pitäis irroittaa ja putsata se
neula/reikä. En vaan muista miten se koho
on kiinni siinä kaasarissa. Yleensä tapilla joka liikkuu sivusuunnassa. Voit myös kokeilla paineilmaa varovasti kun kaasari on auki.
On 2003-04-17 19:50, Huru-Ukko wrote:
Taitaa tulla vähän myöhässä tää neuvo. Se koho pitäis irroittaa ja putsata se
neula/reikä. En vaan muista miten se koho
on kiinni siinä kaasarissa. Yleensä tapilla joka liikkuu sivusuunnassa. Voit myös kokeilla paineilmaa varovasti kun kaasari on auki.
Joo se koho on jollain tapilla kiinni mut en oo vielä joutanu kattoon miten sen sais irti. Täytyy täs lähipäivinä katella sitä.