Irmscherin ruisku
Vaatiiko 1,3 ohc kansi jotain muutoksia, jos asentaa kyseisen ruiskun? Tai vaatiiko paremman putkiston tms... Tarkotus ei ole kuitenkaan hakea mitään huipputehoja vaan ihan sellasta mukavaa lisätehoa Comboon. Jos jollain jotain kokemuksia tämmösestä projektista, kertokaa ihmeessä ja antakaa vinkkejä !!
Muistelen, että 1.3 irmeliin kuuluu nokka-akselin vaihto. Muistaakseni se vaihdettiin kun laitettiin irmelin suihkupaketti.On 2003-04-11 20:48, TJT wrote:
Hommaat vaan kyseisen ruiskun 1.3:sta,niin ei tarvitse mitään muutoksia kanteen.Hyvin pitkälti bolt-on hommaa.Ainakin 1.6:sen kanssa oli näin.
j.h
82hv
En muista nähneeni missään mainintaa että niihin olisi nokkaa vaihdettu, eli olen kyllä taipuvainen uskomaan että niissä on käytetty vakionokkaa.
En muista nähneeni missään mainintaa että niihin olisi nokkaa vaihdettu, eli olen kyllä taipuvainen uskomaan että niissä on käytetty vakionokkaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Voi olla, että muistan väärin tuon asian. Siis olen myynyt moisen työn, kun olis tehnyt sen itse, niin muistaisi paremminOn 2003-04-13 21:13, Tuomas wrote:
82hv
Mulla on jossain kansiossa asennusohjeetkin, mutta en tiedä yhtään missä. Pienestä rahasta en lähde ohjeita etsimään, sillä kansioita on monta ja niitä on monessa paikkaa.
j.h
Asennus on verrattain helppo.Täystumpelolta(allekirjoittanut) operaatio vei aikanaan 6h lukuunottamatta vianetsintää,joka johtui katkenneesta yhteydestä johtosarjassa.
Niin,tarvittavia osia ovat ilmamäärämittari,imusarja suuttimineen,bensapumppu suodattimineen,johtosarja,pa-pumpun rele,ohjainyksikkö.
Laturin hihna kannattaa vaihtaa hieman pidempään.Ainakin 1.6:ssa ottaa laturi helposti kiinni imusarjaan.
Bensaletkut pumpulta koneellepäin on syytä vaihtaa uusiin kestävämpiin,sillä nuo kaasarimallin letkut eivät välttämättä kestä ruiskun tarvitsemaa painetta.
Kello on jo paljon ja väsyttää.En jaksa jokaista pulttia ja mutteria luetella.Jos jotain unohtui,niin muut lisäilkööt.
Niin,tarvittavia osia ovat ilmamäärämittari,imusarja suuttimineen,bensapumppu suodattimineen,johtosarja,pa-pumpun rele,ohjainyksikkö.
Laturin hihna kannattaa vaihtaa hieman pidempään.Ainakin 1.6:ssa ottaa laturi helposti kiinni imusarjaan.
Bensaletkut pumpulta koneellepäin on syytä vaihtaa uusiin kestävämpiin,sillä nuo kaasarimallin letkut eivät välttämättä kestä ruiskun tarvitsemaa painetta.
Kello on jo paljon ja väsyttää.En jaksa jokaista pulttia ja mutteria luetella.Jos jotain unohtui,niin muut lisäilkööt.
83hv lupaa Irmscher saatavan tuolla ruiskulla 1.3S (75hv) koneesta. Corsan 1.3 70hv koneeseen tulee lisää 13hv, mutta tähän pakettiin kuuluu toinen nokka-akseli.On 2003-04-13 21:13, Tuomas wrote:
82hv
-respect to the man in the ice cream van-
Henk.koht. kokemuksesta voin sanoa, että ruiskun laittaminen tuohon koneeseen muuttaa sen luonnetta aika täydellisesti.
Ruisku tuo koneeseen lisää vääntöä, ohitukset voi tehdä nelosella, kun kaasarilla rivakkaampiin tarvitsi kolmosta ja myös bensan kulutus väheni aika reilusti. Tehosta en mene sanomaan mitään.
Itse vaihdoin takaisin kaasarin, jotenkin oli sellanen kutina, että saattas liikkua paremmin
Ehkä ruiskun käytös ei ollut sitä mitä minäkin hain ->tehoa->nopeutta. Auto on muuten vakio, paitsi marteliuksen putki ja lexmaulin 4-2-1 peltipakosarja.
Ruisku tuo koneeseen lisää vääntöä, ohitukset voi tehdä nelosella, kun kaasarilla rivakkaampiin tarvitsi kolmosta ja myös bensan kulutus väheni aika reilusti. Tehosta en mene sanomaan mitään.
Itse vaihdoin takaisin kaasarin, jotenkin oli sellanen kutina, että saattas liikkua paremmin
Asiasta on sitten tainnut olla kahdenlaista tietoa liikkeellä kun näyttää siltä että on ilmoitettu sekä 82 että 83 tehotOn 2003-04-15 08:18, bone wrote:
83hv lupaa Irmscher saatavan tuolla ruiskulla 1.3S (75hv) koneesta. Corsan 1.3 70hv koneeseen tulee lisää 13hv, mutta tähän pakettiin kuuluu toinen nokka-akseli.
Corsan koneessa on tiettävästi sama nokka kuin Kadetinkin koneessa ihan vakiona.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
tällä 1 (yhden) hevosvoiman erolla tuskin on merkitystä kun puhutaan auton liikuttamisesta? Ei tarvitse hermostua, kunhan sanoin =)
Tietolähteestä riippuen on tällainen virhe varsin mahdollinen. Kuten tiedetään.
Omat ajokokemukset on 1.3 irmeli c- askonasta jolle kellotettiin 0-100km/h 21 sek. Eli tarkemmin en laitetta kehtaa kommentoida. Luulisihan sen noilla luvatuilla tehoilla liikuttavan esim. corsaa jo ihan näppärästi.
Tietolähteestä riippuen on tällainen virhe varsin mahdollinen. Kuten tiedetään.
Omat ajokokemukset on 1.3 irmeli c- askonasta jolle kellotettiin 0-100km/h 21 sek. Eli tarkemmin en laitetta kehtaa kommentoida. Luulisihan sen noilla luvatuilla tehoilla liikuttavan esim. corsaa jo ihan näppärästi.