Moottoripesu
Moottoripesu
Moro!
Huoltomies käski öljyvuotokorjauksen jälkeen viedä auto moottoripesuun. Oon vähän lueskellut siitä ja soitinkin pariin liikkeeseen, joista toisessa oli lopetettu moottoripesut, koska oli tullut niin paljon ongelmia, kun autot ei enää lähteneet käyntiin. Niinpä kysynkin, että kannattaako kuunnella huoltomiestä vai ketä? Jos vien auton pesuun niin käytän sen täällä Espoon Autodentissä. Kellään kokemuksia? Se on vissiin se painepesuri kun heittää kosteutta sähköjärjestelmään... Lupaavat virranjakajan puhistaa paineilmalla pesun jälkeen siellä autodentissä....Hinta 35€
Huoltomies käski öljyvuotokorjauksen jälkeen viedä auto moottoripesuun. Oon vähän lueskellut siitä ja soitinkin pariin liikkeeseen, joista toisessa oli lopetettu moottoripesut, koska oli tullut niin paljon ongelmia, kun autot ei enää lähteneet käyntiin. Niinpä kysynkin, että kannattaako kuunnella huoltomiestä vai ketä? Jos vien auton pesuun niin käytän sen täällä Espoon Autodentissä. Kellään kokemuksia? Se on vissiin se painepesuri kun heittää kosteutta sähköjärjestelmään... Lupaavat virranjakajan puhistaa paineilmalla pesun jälkeen siellä autodentissä....Hinta 35€
Re: Moottoripesu
kolava kirjoitti:Moro!
No en kyllä tuosta hommasta maksasi penniäkään. On niin helppo homma tehdä itsekkin. Ruutailee jotakin pesuainetta konehuoneeseen, ja sitten letkusta vettä päälle. Kattoo vähän mihin sitä vettä löröttelee niin taatusti lähtee käyntiin. Puhistuu tällä konstilla sen mitä tarviikin. Eli näyttää mukavemmalta.
Joo no aattelin vaan, ku ne oli siel huollossakin yrittäny rasvanpoistoaineilla sitä vähän pestä, mut ei ne oikee ollu saanu puhtaaks. Et millähän mä sen sitten saan puhtaaks? Ei löydy painepesuria varastosta. Niin joo ja kato ne pesee sen koneen myös alapuolelta siellä, en tiiä miten ite sen tekisin. Siis mulle suositeltiin sitä, että sais tulevaisuudessa öljyvuodot helpommin paikannettua.
Laita se 35e. hyvään liuottimeen & muihin auton hoitotuotteisiin ja pese vaan itse. Muoveilla peittelee virranjakajat,akun ym. sähkölaitteet ja kunnon liuotin kehiin. Kone kylmänä pese. Anna pesun jälkeen olla jonkun aikaa kuivua ja voi vähän kuivailla itsekkin. Juusi pesin oman auton konehuoneen toissapäivänä termostaatin vaihdon jälkeen, joka autosta olen itse pessyt ja ei ole tullut ongelmia. Kaveri pesi Lagunasta eikä sen jälkeen lähtenyt käyntiin, käytti akun kengän kerran irti ja taas rokkas.
Joo. Mikähän olis hyvä liuotinaine, ku aika kovassa vissiin öljyt kiinni siellä vähän ympäriinsä? Haittaako vaikkei alhaalta pääsekään pesemään. No eikö se ole melkeen koko kone kaikkea sähköosaa
täytyy koko homma muovittaa... vai mitkä ois tärkeimmät... Millasella suihkulla suhkuttaa? Leveästi pieniä pisaroita vaan kapeasti hirvee määrä vettä?
Itse en edes liuotinpesuaineita viitsi käyttää,kun tuppaavat jättämään hieman rasvaisen kalvon.
Parempi joku ~ph10-11 emäksinen pesuaine ja hieman esim vanhalla tiskiharjalla pahimpia hinkkaa ja sen jälkeen puutarhaletkulla huuhtoo puhtaaksi.
Painepesurilla saa kaikki kurat roiskittua ympäri autoa + vettä paikkoihin mihin sitä ei välttämättä tarttisi mennä
Parempi joku ~ph10-11 emäksinen pesuaine ja hieman esim vanhalla tiskiharjalla pahimpia hinkkaa ja sen jälkeen puutarhaletkulla huuhtoo puhtaaksi.
Painepesurilla saa kaikki kurat roiskittua ympäri autoa + vettä paikkoihin mihin sitä ei välttämättä tarttisi mennä
Mä oon spreijannu tätä http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=36460
sinne koneeseen vähän syrjäsemmällä paikalla, antanu vaikuttaa jonkun aikaa ja sitten tiskiharjalla jynssää ja lopuksi pyyhkii trasselilla tai huuhtelee TI-hallissa varovasti juoksevalla vedellä. En kyllä sinne konehuoneeseen painepesurilla päästelis tai päästäis ketään muutakaan sitä tekeen.
sinne koneeseen vähän syrjäsemmällä paikalla, antanu vaikuttaa jonkun aikaa ja sitten tiskiharjalla jynssää ja lopuksi pyyhkii trasselilla tai huuhtelee TI-hallissa varovasti juoksevalla vedellä. En kyllä sinne konehuoneeseen painepesurilla päästelis tai päästäis ketään muutakaan sitä tekeen.
liuotinpesu esim. tee se itse hallissa tms.
tuo bilteman rasvanpoistoaine (sama kuin liuotinaine) on ihan hyvää tavaraa. kannattaa pestä aina liuotinaineella jottei moottori ja ruuvit sekä apulaitteiden rungot sekä johdot kuivu. Rasvattomana rauta tuppaa AINA ruostumaan. Jos mahdollista niin kuten yllä mainittiin, pese vain lämmin/kuuma moottori jotta kuivuu nopeammin (ei ruostuta paikkoja niin). Pesun jälkeen ihan vaan vinkkinä että nuo paljaat liittimet jne. kannattaa suojata crc:llä tms.
Itse pesen moottorin kylmänä, sillä liuotipesuaine ei saisi päästä kuivumaan. Ensin liuottimella ja pahimmat paikat tiskiharjalla apuna jynssäten. Sitten painepesurin pesuainetta päälle ja lopuksi huuhtelu paineella. Syylärin kai voi saada painepesurilla rikki ja sähkölaitteisiin ei tolkutonta suihkua, niin ei ole ongelmia ollut. Joskus vaivauduin sähköosia hiukan suojaamaankin, mutta kun ei oo ollut ongelmia, niin mitäs turhia (koputta puuta
). Pesun jälkeen kone heti käymään ja käyttö kuumaksi!
Joo, kyllä päältä pestään. Sisäpesu olisi sitten se fortepesu mikä sekin pitäis varmaan joskus tehdä. Moottoritilaa siis kokonaisuudessaan oli ajatus putsata. Saakos akkua puhistaa vedellä?tursas kirjoitti:...sillä vaan, ku ei nyt tiedä miten öljyssä se on, mutta tässähän pestään siis sitä moottoria päältä eikä sisältä...kolava kirjoitti:Oliko se niin ettei sitä saanu käyttää ku lähtee osista rasvat kävelemään?