suljettu vai reflexi boxi
Koteloiden sisälle on hyvä laittaa joka seinämälle esim. verhoiluhuopaa ja sitten vasta vanua.. estää kuminan ja vaikuttaa saundiin positiivisesti..
Suljetul ei tule painetta yhtä paljon kuin reflexillä sehän on selvä, ja kaikki elementit ei toimi reflexi/suljetus kotelos.. Itse tilojen/tehojen puutteessa vaihdoin Gz nuclear 12" ==> jbl p1022 10" niin kauan aikaa tuumein että ei varmasti riitä basso mun vaatimuksiin mutta kyllä 10":kin ääntä saa oikean kokoisessa ja tukevassa kotelossa ääntä todella mehukkaasti...
En ole oikeen koskaan pitänyt jbl:n subeja minään hifi subina mutta tämä on kyllä todella poikkeus..
Hinta/laatu enemmän kuin kohdallaan.. Mutta toki toi nucleari on maukas elementti mutta vaatii niin pirusti tehoja soidakseen suljetus kotelos.. Itse oisin sen laittanu 25l suljettuun mutta kun tehot ei riitä mutta kyllä nytkin olen todella tyytyväinen.
Itselle on tärkeetä se kokonaisuus siinä äänenlaadussa..
Suljetul ei tule painetta yhtä paljon kuin reflexillä sehän on selvä, ja kaikki elementit ei toimi reflexi/suljetus kotelos.. Itse tilojen/tehojen puutteessa vaihdoin Gz nuclear 12" ==> jbl p1022 10" niin kauan aikaa tuumein että ei varmasti riitä basso mun vaatimuksiin mutta kyllä 10":kin ääntä saa oikean kokoisessa ja tukevassa kotelossa ääntä todella mehukkaasti...
En ole oikeen koskaan pitänyt jbl:n subeja minään hifi subina mutta tämä on kyllä todella poikkeus..
Hinta/laatu enemmän kuin kohdallaan.. Mutta toki toi nucleari on maukas elementti mutta vaatii niin pirusti tehoja soidakseen suljetus kotelos.. Itse oisin sen laittanu 25l suljettuun mutta kun tehot ei riitä mutta kyllä nytkin olen todella tyytyväinen.
Itselle on tärkeetä se kokonaisuus siinä äänenlaadussa..
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Täällä kanssa 12d4, ja viikonloppuna tarkotus tehdä 33 ja puoli litrainen suljettu kotelo, ollut tähän asti noin 120 litran, aivan perse kotelossa 
Ei oo nyt ollu kotelon sisällä muuta kun johtoa, mutta pitäskö tuohon uuteen nyt sitten joku tyyny sinne repiä?
Refleksi kotelon tekemisessä liikaa vaivaa..
Ei oo nyt ollu kotelon sisällä muuta kun johtoa, mutta pitäskö tuohon uuteen nyt sitten joku tyyny sinne repiä?
-
papanaluukku 4ever
- 'Admiral'

kerro vähä kun saat valmiiksi minkä moinen soundi tulee ite vähä kahen kannalla toden näkösesti tuloo reflexi.unique kirjoitti:Täällä kanssa 12d4, ja viikonloppuna tarkotus tehdä 33 ja puoli litrainen suljettu kotelo, ollut tähän asti noin 120 litran, aivan perse kotelossa
Itse ole aina suosinut suljettua koteloa, tuntuvat kuulostavan paremmalta mun korvaan. Ja aina vaimennusta koteloon sisälle, villaa vanua tms.
Sedan autossa free-air asennus on kätevää. Noita ei vaan enää vissiin paljoo ole tarjolla, siis free air elementtejä.
Kaikki elementit eivät tietysti sovi kaikkiin asennustapoihin. Ja ainahan se menee kuuntelijan mukaan.
Uudet elementit on siitä mukavia kun menevät pieniin koteloihin niin on helppoa kokeilla missä asennossa/kohdassa soi parhaiten.
Sedan autossa free-air asennus on kätevää. Noita ei vaan enää vissiin paljoo ole tarjolla, siis free air elementtejä.
Kaikki elementit eivät tietysti sovi kaikkiin asennustapoihin. Ja ainahan se menee kuuntelijan mukaan.
Uudet elementit on siitä mukavia kun menevät pieniin koteloihin niin on helppoa kokeilla missä asennossa/kohdassa soi parhaiten.
2x Calibra -91, Kadett C -78
Vanu ei välttämätän mutta verhoiluhuopa tai vastaava hengittävä paksumpi kangas seinämil auttaa kuminaan.. ja vaikuttaa saundiin positiivisesti.. vanua voi kokeilla..
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
viritystaajuus korkeintaan 25hz,että edes jonkunlaista toistoa "ihan alas" asti riittää,sieltä subi taajuudet löytyy eikä 40hz pinnasta....mut sehän on maku kysymys miten haluaa soivan ja mikä on käyttö tarkoitus...mitään kisalukemiahan ei noin alhaalta saa...
itellä autossa lähinnä "kotiteatteri"maiset basarit, viritystaajuus nyky asetuksilla(kotelo/putki)17hz.
subi ei hoida iskuja lainkaan,vaan ne jää midien(10":set) duunattavaksi...kontista tulee lähinnä vain täristys efektit ja ILMAA...
itellä autossa lähinnä "kotiteatteri"maiset basarit, viritystaajuus nyky asetuksilla(kotelo/putki)17hz.
subi ei hoida iskuja lainkaan,vaan ne jää midien(10":set) duunattavaksi...kontista tulee lähinnä vain täristys efektit ja ILMAA...