a vectran nykiminen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

a vectran nykiminen

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

kyse on a vectrasta vm 2.0 8 venttiilinen. ongelma on se että se alkaa nykiin pienillä kierroksilla n.1000 ,ja kun jarruttaa moottorilla. olen vaihtanut norsunkärsän ja pensasuodattimen ja tarkistanut kaikki alipaineletkut ja vaihtanut tulpat ja ilmansuodattimen. vikaa kun etsin niin pumpun releestä löysin muutaman joutoksen jotka korjasin, ja sitten kampiakselinasentotunnistinjohto oli melkein poikki ja sen tietysti korjasin, vikavalo ei ole palanut koskaan , valo toimii kyllä. ilmamäärämittarin olen katsonut ja puhdistanut ja vielä käyttänyt kahta mittaria paikallaan ilman tulosta. ja olen kans käyttänyt toista motronicia paikallaaan. tulpanjohot olen mitannut, ja omasta mielestä ne on kunnossa. se vika tuntuu siltä että siinä siirtymävaiheessa tyhjäkäynniltä kierroksille se ilmenee. olen katsonut kaikki moottorin ja laturin johdot , ne on kunnossa. niin käänsin sitä mittarin kärsää menosuuntaan niin se auttoi vähän. niin siinä on kaasuläppäanturi ei potikka. auttakaa perkeleessä ei hyvästä autosta haluttas luopua. mulla loppu omat opit kesken, vaikka olen 30v korjannu romuja.kaikki neuvot on nyt tarpeen. niin siinä ei ole kattia. joku seppä sano mulle että siinä motronicissa on rakenteellinen vika jota ei voi korjata. enpä kyllä usko. antakaa kommenntteja joilla on samanlainen auto. muuten se toimii täysin normaalisti ei syö liikaa ja kulkee kunnolla.
HenuH
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja HenuH »

vielä voisi sen tyhjäkäyntimoottorin puhdistaa/tarkistaa..
vectra kadett
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja vectra kadett »

moottorin kumityynyt voi olla rikki. mulla loikki sen takia.
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Onkos kaasuläppäkotelo missä kunnossa? Itsellä omegassa (c20ne, eli ilmeisesti sama kone..) oli kaasuläppä aivan pa*kanen ja puhistus auttoi huomattavasti. Samalla huohottimen letku ja suodatin tuli puhistettua..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

olen kokeillu toista tyhjäkäyntimoottoria ei vaikutusta. auto käy hyvin tyhjäkäyntiä n.850rpm. jaa että moottorin kumityynyt, täytyy tarkistaa. sanokaa monta niitä on ja missä ne sijaitsee. kaasuläppäkoteloa en ole katsonut mitenkään, joutuuko sen irrottaan kannesta ennenkun pääsee puhistaan kunnolla. oisko kellään ohjeita miten se puhistetaan.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

up
Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

Kumityynyt löytää helpoiten kunhan vain katselet koneen ympäriltä niitä kohtia joista kone on kiinni rungossa. Kaasuläppäkotelo on yksinkertaisesti alumiininen kotelo jossa on kääntyvät läpät jotka säätelevät ilman virtausta. Ja oikeastaan ainoa keino putsata se kunnolla on ottaa se irti. Itse puhdistin sen moottorinpesuaineella ja sen jälkeen pyyhkimällä kuivaksi, lähti millin verran paskaa pinnoilta. Hammasharja on hyvä apuväline puhdistuksessa.
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

no niin nyt on kaasuläppäkotelo puhistettu, eipä isommalti vaikuttanut meni vain vaimon pulloharja pilalle, ei siinä isompia pas--ja näkynyt. on ne kumityynyt minun mielestä ehjät. ja se on 89 vm auto ja motronicin numero on ilmeisesti ml 4,1 90324330. lisää hyviä arvauksia kiitos.
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Kyllähän ne kumityynyt voi näyttää ehjiltä mut toinen juttu jo et toimiiko oikein. Heiluuko kone suht kevyellä tönimisellä tai kun nostaa/laskee kierroksia nopeasti? Nyt kun rupesin miettimään tätä vikaa niin on muuten yleinen ainakin tuon ikäisessä vectrassa ku kavereitten autot tekee juuri samaa.. Tai sit ne on nää rovaniemen pskat tiet jotka sen aiheuttaa :lol:
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
jarsep
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jarsep »

mulla sama kone ja samat on myöski oireet. vika tuli melkko yhtäkkiä reilu kuukausi sitten. oon katellu ilmaletkut moneen kertaan läpi van ei oikein vaikuta ilmavuojoltakaan. sytytys puolen häikkäkään se ei melko varmuudella ole ku oon senki käyny läpite aika lailla. sääjin muutamaman pykälän seosta siitä ilmamäärämittarista (se neliskanttinen musta kotelo mikä on siinä heti ilmanputsarinkotelon jälkeen alumiinisen kotelon päällä) seosta kait sillä pystyy säätämään jos ei muuta...parani heti oikein hyväksi ajaminen eikä nykiny van eipä siinä ku muuvan sata kilsaa tuli ajeltua ni sama peli jatkuu.. jos saat autosi korjattua ni ilmota ihmeessä mahtaa olla itelläki sama vika samassa paikassa ni sais iteki tuon koslan kuntoon.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

ei sitä konetta jaksa käsin juuri liikutella, muutaman sentin se liikkuu minun voimilla vai olenko liian heikko mies. enpä usko että ne moottorin kumet on paskana. antakaa lisää uusia vikavaihtoehtoja. voisko olla että suihkutussuutin olis jossain pytyssä viallinen. mun järki sanos että jos ottas pois yksitellen johdot irti niistä niin nykiminen loppus siihen jos ja kun oikeasta suuttimesta piuha on irti. tietenki kun se auto toimii hyvin muuten, niin tämäki voi olla turha kokeilu.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

kokeileppa kajaaninmies puhistaa sen mustan kotelon sisällä oleva säätövastus. kai se joku semmonen on. ota se kansi pois niin näet systeemin se on näissä yleisin nykimisen oire. ei se ruuvi tietääkseni ole seossäätöä varten sitä ei kannata ruuvata. eikö se motronic säädä kaikki systeemit näistä romuista. käytä jotain asetoonia tai elektroniikan puhistusainetta, ei crc:tä tai muuta jossa on öljyä. ilmotappa oliko mitään hyötyä.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

vastaaka a vectramiehet jotain
otto82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Mulla 8v 2.0 vectra nyki kans kun moottorilla jarrutti ja sitten kun livutti tyhjäkäynnillä sellasta mateluvauhtia. Mietin pääni puhki että missä vika ja sitten yks kaveri, joka tekee noita autohommmia työkseen, sano että monissa vanhemmissa ruisku systeemeissä on juuri tuollaista vikaa, eikä sitä oikein mitenkään saa pois... Mulla autto ainakin kannen lasku ja vakionokan uudelleenajotus...

Käsittääkseni suuttimet menee harvoin rikki... ja eikös meno ole siinä tapauksessa melkosta rytkyttämistä tasakaasullakin?
jarsep
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jarsep »

ka joo. vois kait sen tässä joku päivä puhistaa van ei se kovinkaan paskanen oo ennemminki se levy jota vasten se anturi huilovaa ni on kulunu aika uraseksi.. tietenniin jos taivuttasi sitä anturin vartta jos se ottasi paremmin kiinni siihen levyyn...paska ku ei oo kuvaa oisi vähän selkeämpi sepostaa. van kyllä kait se jottain muuttaa sehi ison hammaspyörän pykälän muuttamaminen ku se kerran vähäksi aikaa parani. eiköön tuo vaikuta suoraan siihen ilmanmäärään mitä sinne myllyyn menöö. van en ala väettelemään ku ei oo sen kummempata kokemusta. tulpistahan sen vois nähä, pittääpä tarkistaa. pittää tässä ilimotella ku koppeuvun sen kans puuhastelemmaan että mikä on lopputulos.
Vastaa Viestiin